Ga naar inhoud


0.8W samen met Hobird, Astra 1 en 2...


grungesocial

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Triax heeft een rails voor 3 tot 20 graden.

Flexiblock 3 - 20 graden

Aan de uiteinden van de rails zal de versterking van je antenne afnemen.

Voor 13 tot 28 graden kan je dit wel gebruiken.

 

Jij wilt totaal 28 graden openingshoek, daarvoor kan je beter een wavefrontier T-90 gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een deel zal daarvan vast wel gecodeerd zijn... Moet je er nog een kaart/module voor hebben ook....

 

Net even op Lyngsat gekeken. Deze 4 zijn FTA maar wel met 45k Symbolrate.... Dat kan op sommige ontvangers óók wel een dingetje worden (VU+SoloSEv2, Zgemma)... Zit op het randje.....

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een triax 88 waar ik 19e, 13e, 9e, 4.3e en 0.8w op ontvang zonder problemen. Ik krijg er zelfs 5w bij met wat geknutsel. Het is absoluut niet optimaal, maar het werkt zeker. 

 

Dus met een beetje geluk kan je de schotel zodanig draaien dat de 28e zich op het uiteinde van de rail zit. 
de 0.8w zal dan wel behoorlijke slechte versterking van de schotel krijgen. Moet je even rekening mee houden.

aangepast door stevenvc19
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet optimaal, zeker wanneer je UHD uitzendingen wilt ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, ceesv zei:

Triax heeft een rails voor 3 tot 20 graden.

Flexiblock 3 - 20 graden

Aan de uiteinden van de rails zal de versterking van je antenne afnemen.

Voor 13 tot 28 graden kan je dit wel gebruiken.

 

Jij wilt totaal 28 graden openingshoek, daarvoor kan je beter een wavefrontier T-90 gebruiken.

 

Dit rails heb ik wel, dan kan ook met 64 cm triax haalbaar?

 

59 minuten geleden, Mimisiku zei:

En een deel zal daarvan vast wel gecodeerd zijn... Moet je er nog een kaart/module voor hebben ook....

 

Net even op Lyngsat gekeken. Deze 4 zijn FTA maar wel met 45k Symbolrate.... Dat kan op sommige ontvangers óók wel een dingetje worden (VU+SoloSEv2, Zgemma)... Zit op het randje.....

 

Daar ik heb het niet opgelet.

 

17 minuten geleden, stevenvc19 zei:

Ik heb een triax 88 waar ik 19e, 13e, 9e, 4.3e en 0.8w op ontvang zonder problemen. Ik krijg er zelfs 5w bij met wat geknutsel. Het is absoluut niet optimaal, maar het werkt zeker. 

 

Dus met een beetje geluk kan je de schotel zodanig draaien dat de 28e zich op het uiteinde van de rail zit. 
de 0.8w zal dan wel behoorlijke slechte versterking van de schotel krijgen. Moet je even rekening mee houden.

 

dus kan wel alleen astra 28.2 met een aparte schotel antenne.

aangepast door grungesocial
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, grungesocial zei:

dus kan wel alleen astra 28.2 met een aparte schotel antenne.

 

Zo doe ik het 😉 Maar ik geef toe dat je niet optimaal ontvangst op 19e en 0.8w hebt, wat logisch is. Maar het lukt.

Als ik ergens een foto kan terugvinden van m'n opstelling, dan stuur ik deze door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, stevenvc19 zei:

 Ik krijg er zelfs 5w bij met wat geknutsel. Het is absoluut niet optimaal, maar het werkt zeker.

 

En dat ook met de Franse MultiStream zenders op 5W?

Dat zou ik eens wel willen zien,screenshot,foto?

Voor deze zenders moet je min.10,7 dB hebben voor ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, patje7of9 zei:

 

En dat ook met de Franse MultiStream zenders op 5W?

Dat zou ik eens wel willen zien,screenshot,foto?

Voor deze zenders moet je min.10,7 dB hebben voor ontvangst.

 

Mijn huidige opstelling op de triax 88 is, zoals hierboven vermeld, 19e,   13e,   9e,   4.3e,   0.8w

 

Tot over enkele jaren werd deze triax 88 gebruikt voor 19e, 13e, 9e, 5w

 

Maar, die multistream zenders kwamen inderdaad niet goed. Bij mooi weer geen probleem, bij slecht weer niets. De overige zenders op 5w gaven geen probleem. 

Daarom heb ik nu voor 5w ook een apart schoteltje gezet. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor er mensen gaan lachen of opmerkingen geven dat dit totaal niet professioneel is. Ik ben me hier van bewust :) 

Mijn doel was mij tijdens de lockdown spelend bezig houden. Ik heb sinds het maken van de laatste foto's slechts één ding meer gedaan. Ik heb de schuinte van de rail aangepast, zodat de LNB van 19e hoger kwam te staan. Om te compenseren heb ik de LNB van 0.8W ook hoger moeten zetten. Deze staat dus niet meer met de LNB houder over de railing geschoven. Deze staat met de houder en al OP de railing. Ik heb hier ook eens een foto van gemaakt maar die kan ik nu niet meteen terugvinden. 

5w 9e 13e 19e.jpg

19e-0.8w 2.jpg

19e-0.8w.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...