Ga naar inhoud


Duitsland compenseert Internet via satelliet


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Quote

De voucher van 500 euro voor internetdiensten via de satelliet voor huishoudens met een slechte breedbandverbinding, die gisteren werd voorgesteld door federaal minister Andreas Scheuer, "Verkeer en Waterstaat" wordt door Eutelsat uitdrukkelijk toegejuicht als een toekomstgericht voorstel.

bron

https://www.digitalfernsehen.de/news/empfang/satellit/gutschein-initiative-fuer-satelliteninternet-eutelsat-bald-bei-100-prozent-abdeckung-565027/

 

Quote

De provider zal de volgende bundel voor Duitsland op zijn Eutelsat Konnect-satelliet eind januari in gebruik nemen en zal dan al 92 procent van het gebied kunnen bestrijken. 100 procent dekking zal vanaf eind maart 2021 beschikbaar zijn met een extra bundel.

 

Dat is voor menig Burger in Duitsland op het platteland voor dit jaar GOED nieuws die op geen andere manier een snelle breedband aansluiting kunnen abonneren.

Is ook een teken dat men met het uitbouwen van andere netwerken heel erg achteraan hinkt.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uren geleden, Tonskidutch zei:

Is ook een teken dat men met het uitbouwen van andere netwerken heel erg achteraan hinkt.

Daar lijkt het op, ik herinner mij ineens weer de kreet Deutschland schmalband republik. Ik zie in het grafiekje verderop dat ze in 2013 hekkensluiter waren met glasvezel.

 

https://netzpolitik.org/2013/deutschland-die-schmalband-republik/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf had ik daar na maanden zoeken LTE/3G met gemiddeld 9Mb up 45Mb down. Maar dat koste ook wel een godsvermogen per maand.

(op hun websites kun je gigabits kiezen maar bijna nergens is het te leveren op het platteland)

Andere ex college die ik ken hebben NU nog steeds 0,5 Mbit/s up en 3,5Mbit/s down waarmede thuiswerken dus compleet onmogelijk is.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, OFDM zei:

Daar lijkt het op, ik herinner mij ineens weer de kreet Deutschland schmalband republik. Ik zie in het grafiekje verderop dat ze in 2013 hekkensluiter waren met glasvezel.

 

https://netzpolitik.org/2013/deutschland-die-schmalband-republik/

 

Ik zie dat niet. Hekkensluiter was Turkije en niet Duitsland. Maar waar praten we over? Dat was in 2013 als ik die grafiek moet geloven.

Ik heb nog steeds een kleine woning in 64711 Erbach. Daar betaal ik voor een internet/telefoon aansluiting (Magenta M) € 39,95 + MwSt.

Dit heeft een snelheid van 50/10 en ik ben er prima mee tevreden. (Gemeten 60/12) Voor mij, als ik er ben is dat meer dan genoeg.

Vergeet niet dat Duitsland vele malen groter is dan Nederland. Daar is het veel moeilijker een netwerk te bouwen zonder gaten.

 

MagentaZuhause M Regio
Grundpreis
Monatlich 19,95
Ab dem 7. Monat 39,95
Bereitstellungspreis
Einmalig 0
Mindestlaufzeit
Dauer 24 Monate
Telefonie
Flatrate ins dt. Festnetz inklusive
Telefonieren ins dt. Mobilfunknetz 19,0 Cent/Minute
Telefonieren ins Ausland Ab 2,9 Cent/Minute
Internet
Geschwindigkeit Download bis zu 50 MBit/s
Geschwindigkeit Upload bis zu 10 MBit/s
Weitere Inklusivleistungen
E-Mail Postfach 1 GB Speicherplatz mit Spam- und Virenschutz
MagentaCLOUD 25 GB Online-Speicher
RechnungOnline jeden Monat Rechnung per E-Mail erhalten
Vor-Ort-Service innerhalb 24 h

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er zijn ook geluksvogels. Altijd.

Maar kijk eens naar je 19 cent per minuut etc etc ik betaalde 65€ wegens het ontbreken van een digitale kabel.

En ze hebben me wel een glasvezel in de woning gelegd, maar die is ongebruikt gebleven omdat de Telekom niet kon leveren.

Allemaal kleine partijen voor aanbesteding en uitvoering, procedures en steden of stadsdelen en nog maar te zwijgen van de antenne haters en die ene stoere eerste wereld oorlog Opa die tot het hoogste gerecht gaat om 't tegen te houden. (loriot )

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Maar kijk eens naar je 19 cent per minuut

 

Dat is in de mobile GSM netten.

Ik heb een prepaid mobielnummer. Dat is LTE/4G voor ik meen 8,99 € met 3GB. Bij Otelo. Daarmee kan ik ongelimiteerd bellen in de mobile GSM netten

Die doet het zelfs in Dubai en gebruik ik voor binnenkomende gesprekken uit Duitsland. Komt bijna nooit voor.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is volkomen onzin. Sorry dat ik dat zo zeg. Het is gewoon niet waar.

Er zullen zeker hier en daar plaatsen zijn op het platte land die slecht verzorgd zijn maar om nu zo pauschal te zeggen dat het overal zo is buiten de grote plaatsen is niet zo.

 

Jullie zijn misschien supersnelle verbindingen gewend via glasvezel maar een 50/10 verbinding noem ik niet langzaam.

Daarmee kun je prima naar Netflix & Co / Prime TV in HD kijken.

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Jullie zijn misschien

 

men kan het ook niet over één kam scheren

maar jullie is hier niet de aanspreekbare persoon

net zoals jij in Erbach goede connectivity hebt zijn er massa's Duitse mensen op niveau 2006 t.o.v. Nederland.

 

De aanbieding is er via satelliet en opzeggen kan na 24 maanden ook (ja 24 maanden, voor minder krijg je geen abo in Duitsland)

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50/10 is inderdaad helemaal niet langzaam..... zo een abo heb ik zelf ook, gemeten 49/9.2 

Ik heb soms het gevoel dat het een wedstrijdje is, hoe meer hoe beter.... net als de tv schermen, groter dan groot is nog te klein en ga zo maar door...

Naar mobiel bellen in D is overigens zelfs gewoon met prepaid niet echt duur... er zijn genoeg aanbieders waar dat gewoon 9 cent per minuut kost. Zelf heb ik ook zo een prepaid kaartje van Congstar... dus je moet uiteraard niet naar die tarieven vanaf een vaste lijn kijken.... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hmn, ik heb regelmatig grote software updates van 30 Gig,

Dan is een 400 glas verbinding wel prettig.

 

Met de oude internet verbinding duurde een download rond de 8 uur.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-1-2021 om 10:05, Drs. IJzerbout zei:

 

Ik zie dat niet. Hekkensluiter was Turkije en niet Duitsland. Maar waar praten we over? Dat was in 2013 als ik die grafiek moet geloven.

Ik heb nog steeds een kleine woning in 64711 Erbach. Daar betaal ik voor een internet/telefoon aansluiting (Magenta M) € 39,95 + MwSt.

Dit heeft een snelheid van 50/10 en ik ben er prima mee tevreden. (Gemeten 60/12) Voor mij, als ik er ben is dat meer dan genoeg.

Vergeet niet dat Duitsland vele malen groter is dan Nederland. Daar is het veel moeilijker een netwerk te bouwen zonder gaten.

 

MagentaZuhause M Regio
Grundpreis
Monatlich 19,95
Ab dem 7. Monat 39,95
Bereitstellungspreis
Einmalig 0
Mindestlaufzeit
Dauer 24 Monate
Telefonie
Flatrate ins dt. Festnetz inklusive
Telefonieren ins dt. Mobilfunknetz 19,0 Cent/Minute
Telefonieren ins Ausland Ab 2,9 Cent/Minute
Internet
Geschwindigkeit Download bis zu 50 MBit/s
Geschwindigkeit Upload bis zu 10 MBit/s
Weitere Inklusivleistungen
E-Mail Postfach 1 GB Speicherplatz mit Spam- und Virenschutz
MagentaCLOUD 25 GB Online-Speicher
RechnungOnline jeden Monat Rechnung per E-Mail erhalten
Vor-Ort-Service innerhalb 24 h

Dat was zeker in 2013 en hoe het platteland er nu voorstaat weet ik niet maar kan ik vermoeden. Heeft jouw woning in Erbach een gewone DSL verbinding en is daar nog iets aan omgebouwd om 50 Mbit/s te bereiken?

 

Interessante prijsvergelijking met KPN:

 

Zij vragen voor 50/5 Mbit/s 43,60 per maand.

 

En dan ik citeer van de site: Met een vaste telefoonlijn van KPN bel je voor een standaard laag tarief van € 0,15 /min naar vast én mobiel, met een starttarief van € 0,15. Buitenland naar vast EN mobiel is overigens ook die prijs.

 

Standaard laag tarief is natuurlijk een leugen in vergelijking met mobiel bellen en al helemaal met gratis bellen op het vaste net zoals jij hebt. Bovendien is dit jaar het hebben van een vast nummer in prijs verdubbeld naar 2 euro. Ik wil niet weten wat het allemaal kost in 2030 als ik de jaarlijkse verhogingen extrapoleer...

 

De symmetrische snelheid van glas hebben ze jaren geleden naar beneden gelijk getrokken aan de 50/5 van DSL maar in de praktijk is die 5 toch nog 30 mbit/s en daarmee toch nog een klein beetje glasvezel waardig. Wie 5 euro per maand bijlapt krijgt 100/ 100 Mbit symmetrisch. Extra opties kosten voor het gemak meestal 5 euro per maand of het nou opnemen is of meer snelheid.

 

 

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, OFDM zei:

Zij vragen voor 50/5 Mbit/s 43,60 per maand.

 

Het is 50/10 Mbit/s bij de Telekom. 

Router niet inbegrepen. 

 

Verder krijg je 3 vaste net nummers. 

Ik heb er een 7490 Fritz!Box op aangesloten. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de snelheid volgens de Fritz!Box:

DSL
verbunden↓ 55,7 Mbit/s↑ 11,5 Mbit/s
 
Ik ben er tevreden mee. Ik ben er weinig en soms overnachten er gasten van mijn kinderen. 
Van UnityMedia zou ik een veel snellere verbinding kunnen krijgen. Maar dan komen ze erachter dat ik mezelf clandestien aan de kabel verdeler heb aangesloten. 😙
aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...