Ga naar inhoud


Kan bij de ongecontroleerde digitale zenders een Humax ontvanger gebruikt worden zonder smartcard


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik zit even wat te spelen met een gedachte:

 

Ziggo zend zoals ik begrepen heb het standaard digitale pakket ongecodeerd in HDTV uit, is het dan mogelijk om bijvoorbeeld een Humax ontvanger met harde schijf te gebruiken zonder smartcard en zonder CI+ module zodat je ook kan opnemen en eventueel extra ontvangers in huis kan plaatsen?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jazeker... Alleen ken ik geen Ziggo Humax box doe ook een CI slot heeft. Die werken met een losse smartcard.... Wat niet wil zeggen dat ze niet bestaan natuurlijk... Heb hier 2 van die Humaxen staan. Een 5050 eneen 5500C (in doos, nooit gebruikt)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder smartcard scannen met Netwerk ID 4444, met smartcard netwerk ID 5555.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als @Miauw dat voldoende vindt....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Mimisiku zei:

Jazeker... Alleen ken ik geen Ziggo Humax box doe ook een CI slot heeft. Die werken met een losse smartcard.... Wat niet wil zeggen dat ze niet bestaan natuurlijk... Heb hier 2 van die Humaxen staan. Een 5050 eneen 5500C (in doos, nooit gebruikt)

 

13 uren geleden, Alex1970 zei:

Zonder smartcard scannen met Netwerk ID 4444, met smartcard netwerk ID 5555.

 

Moet je voor HDTV een smartcard gebruiken?

 

Krijg je bij het eenvoudigste pakket een ontvanger, of werkt dat alleen via een app om HDTV te kunnen bekijken? 

 

2 uren geleden, Pjotrb zei:

Ziggo zendt zeker niet het standaard pakket in HD uit. Ongecodeerd zijn er maar vier HD-zenders, de rest van de ongecodeerde zenders is allemaal SD.

 

Raar, als ze toch al ongecodeerd zijn, waarom niet allemaal in HDTV, dat is toch zonde van de bandbreedte, of zie ik dat verkeerd?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Als @Miauw dat voldoende vindt....

 

Sorry, ik ken Multikabel wat Ziggo is alleen van het analoge tijdperk, dacht dat met een digitale ontvanger zonder kaart het beeld zeker bij de populaire zenders standaard in HDTV uitgezonden zouden worden, zijn er ook niet speciale kastjes nodig, maar dat heb ik mis?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, Ziggo biedt NPO1, 2, 3 en Ziggo Sport aan ongecodeerd en in HD. Het siert Ziggo dat ze de SD kanalen ongecodeerd aanbieden. Voor de HD kanalen moet een kaart gebruikt worden. Idem voor de extra pakketten..

10 uren geleden, Miauw zei:

 

 

Moet je voor HDTV een smartcard gebruiken?

 

Krijg je bij het eenvoudigste pakket een ontvanger, of werkt dat alleen via een app om HDTV te kunnen bekijken? 

 

 

Raar, als ze toch al ongecodeerd zijn, waarom niet allemaal in HDTV, dat is toch zonde van de bandbreedte, of zie ik dat verkeerd?

Er moet wel verdiend worden... Overigens is dat HD van Ziggo niet echt HD maar opgeschaald... Maar een paar zijn echt HD (TravelXP o.a.)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Overigens is dat HD van Ziggo niet echt HD maar opgeschaald

 

Kijk daar is heel veel over te doen geweest op de ziggo community en de fora in zijn algeheel.

Overigens hebben alle providers sinds de eerste lockdown einde maart 2020 hun uitzendnorm ten bate van de homeoffice gebruikers en schoolkinderen terug geschroefd.

 

Je kan op jou Ultimo4K een opname maken op de HD zenders en in VLC.exe of TSDoctor de juiste uitzendnorm terugvinden.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren geen PC meer! Niet meer nodig...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Mimisiku zei:

Helaas, Ziggo biedt NPO1, 2, 3 en Ziggo Sport aan ongecodeerd en in HD. Het siert Ziggo dat ze de SD kanalen ongecodeerd aanbieden. Voor de HD kanalen moet een kaart gebruikt worden. Idem voor de extra pakketten..

Er moet wel verdiend worden... Overigens is dat HD van Ziggo niet echt HD maar opgeschaald... Maar een paar zijn echt HD (TravelXP o.a.)

 

Niet echt HD = SD , of zenden ze toch standaard in hogere kwaliteit zonder smartcard uit?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-2-2021 om 10:56, Tonskidutch zei:

 

VLC is er ook voor iPad hoor... :grin:

 

@Miauw,

wat wil je nu extra bekijken op de kabel als je al een Canal Digitaal kaart hebt?

kletsen?

 

Nee, ik ben aan het oriënteren van CDS af te gaan, echter heb ik mij daar nooit in verdiept.

 

Ik begon ooit met de analoge kabel, daarna een jaar Digitenne, daarna CDS met het STB-pakket, daarna het € 10,- pakket en inmiddels wordt het duurder en duurder.

 

Ik zit niet goed in mijn vel, probeer overzicht te vinden, ik denk dat het even te veel is. 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...