Ga naar inhoud


Geen beeld op VRT 1, canvas, ned 1 en ned 3


franstroch
Ga naar oplossing Opgelost door astro iris,

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de antwoorden, ik heb alles een rustig nagekeken  : alle zenders op 23,5 12188  H 29900 2/3  afstemmen mislukt, geen beeld en geen signaalsterkte,

ook twee zenders op 23,5 12032 H 9/10 afstemmen mislukt, geen beeld geen signaalsterkte, dus geen beeld op de H zenders op 23,5 wel beeld op de 19,2 H zenders

 Dit met tv vlaanderen quad duo lnb . Lnb stuk ????

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

24 minuten geleden, franstroch zei:

Bedankt voor de antwoorden, ik heb alles een rustig nagekeken  : alle zenders op 23,5 12188  H 29900 2/3  afstemmen mislukt, geen beeld en geen signaalsterkte,

ook twee zenders op 23,5 12032 H 9/10 afstemmen mislukt, geen beeld geen signaalsterkte, dus geen beeld op de H zenders op 23,5 wel beeld op de 19,2 H zenders

 Dit met tv vlaanderen quad duo lnb . Lnb stuk ????

Dat je geen beeld hebt op deze 2 zenders komt hoogstwaarschijnlijk omdat je geen abonnement hebt voor deze zenders. Geen signaalsterkte duidt op op een kapotte duo-lnb. Maar waarom kijk je nu niet even op de zender die ik heb aangegeven, RTS Svet HD op positie 343 en CT 24 HD op positie 349 . Dat zijn horizontaal gepolariseerde zenders die niet gecodeerd zijn.

 

Heb je trouwens wel 4 aansluitingen nodig want er bestaan ook duo-lnb's met 2 aansluitingen. Die zijn nog goedkoper ook.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt eventueel (tijdelijk, zolang je nog geen nieuwe monoblock LNB hebt) je defecte duo-LNB gebruiken om met 'het 19oost gedeelte' naar 23oost te kijken (en daarmee dus af te zien van 19E-zenders).

 

Als nu 23oost centraal boven de arm zit, dan kan je de andere (19E) kop in de houder doen.

Diseqc instelling van 23oost dan aanpassen in A of 1/4 (in plaats van B of 2/4), en alle 23oost zenders zouden wee moeten verschijnen.

 

Heb je nu 19oost centraal boven de arm zitten, dan moet het wat anders.

Dan kan je ook de andere kop in de houder doen, maar dan moet je de duo-LNB op z'n kop (ondersteboven) monteren. En: regenbescherming boven de kabelaansluitingen maken!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
9 uren geleden, franstroch zei:

bedankt , op die twee zenders op 343 en 349 geen beeld, geen signaalsterkte afstemmen mislukt , kunt u mij een tip geven welke lnb ik moet kopen, ik wil gewoon kunnen kijken en opnemen tegelijk

Graag gedaan, ik had van in het begin het vermoeden dat de LNB stuk was, hopelijk vlug de nieuwe plaatsen, want is nu het gepast weertje +12°.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...