Ga naar inhoud


Vandaag onderhoud schotelpark goed gelukt ;)


Phoenixx

Aanbevolen berichten

Leuke grafiek Sprietje,

 

In de video ik hoorde ik ook dat de foodprint van Jojne groter is als Kanaal Digitaal, dus als ik het goed begrijp heb je meer signaal

van Joine als van Kanaal digitaal als je verder van huis in Europa  op vakantie bent...

 

Alleen hebben ze wel de zenders dichtgespijkert tegen ongewenste gluurlingen en kaarten delers.. ;)

Wie wat wil zien moet dus betalen, maar dan heb je ook wat, en een uitgebreider zenderaanbod dan cd..

Heb ik begrepen..

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden, Phoenixx zei:

In de video ik hoorde ik ook dat de foodprint van Jojne groter is als Kanaal Digitaal, dus als ik het goed begrijp heb je meer signaal

van Joine als van Kanaal digitaal als je verder van huis in Europa  op vakantie bent...

De footprint van Joyne is inderdaad groter, zie bijlagen

astra-3b_europe_ku_band_wide_beam_H.png

Eutelsat 9B KU-Band Downlink.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Phoenixx zei:

Badr 26 Oost net even gescant op kleine schotel.. ;)

 

Nonde-holy-sandwish , da's ne mooie 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Diamond, alles goed ?

 

Een tijdje terug ben ik wezen testen met de inverto pro home lnb, aangezien daar een vierkante golfpijp inzit geeft deze een betere h/v 

crosspolarisatie en kreeg ik betere ontvangst op zwakkare signalen en een lagere ber dus hogere kwaliteit signaal..

Ben ik wel erg tevreden over.. ;)

 

Vanmiddag heb ik nog een Inverto pro premium quad getest en met veel afregelwerk presteerd deze ook bijzonder goed.

Ik zag dat jij een aantal lnb`s te koop had en het valt mij ook op dat er veel schotelmateriaal verkocht word, mischien dat de hobby

wat minder aantrekkelijk wordt vanwege het verdwijnen van een hoop transponders en ses problemen,

 

Vroeger zat het ku frequent  een stuk voller en ware de foodprints en fec wat makkelijker te ontvangen, , mischien is de inverto pro

home lnb een mooie uitkomst om zo toch nog wat te genieten van leuke ontvangst..  

Er valt ook nog genoeg te beleven , ook op C band..

 

PIC_3233.JPG

PIC_3231.JPG

PIC_3214.JPG

PIC_3217.JPG

PIC_3215.JPG

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Phoenixx met mij is alles goed en met jou? en leuk je weer bezig te zien met de hobby het blijft leuk ik pak het weer op als ik een geschikte woning heb gevonden in de toekomst want hier bij mijn ouders is het bijna niet te doen en op mijn appartement kon ik helemaal geen schotel plaatsen en wat ik kon testen heb ik getest op andere sats heb ik geen zicht dus ja in de toekomst de hobby weer oppakken want tv kijken doe ik niet en leuke resultaten op badr! ben benieuwd of je iets kan ontvangen van de nw africa beam 

aangepast door diamond
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopenlijk dat het in de toekomst beter gaat Diamond, het blijft altijd een uitdaging met schotels plaatsen.. Als de techniek verder gevordert

is zou het op de chipset manier kunnen, maar dat laat nog even op zich wachten..

 

Heb met buurtje Sjonny gesproken en wil toch met de schotel naar 1.50 m plaatsen, dat wordt nog een hele klus, maar dat is de uitdaging.. ;) 

Eerst maar eens kijken waar ik een goede schotel van 1,50  kan vinden voor niet al te veel geld..

Komt tijd, komt raad..

 

Update, vandaag heb ik de Inverto Home Pro Quad witte lnb binnengekregen en deze op de fibo testbank geinstalleerd.

Signaal is 10 % harder bij afregelen Nilesat en de Ber is ook weer iets beter en 8psk komt nu ook goed binnen

op Nilesat en het ik ben er erg blij met de resultaten  ;)) 🤩

 

 

PIC_3247.JPG

PIC_3245.JPG

aangepast door Phoenixx
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...