Ga naar inhoud


Diseq vraag, mogelijks miskoop


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

Heb onlangs de Emp-Centauri DiSEqC Double Switch S8/2PCN-W2

gekocht om mijn T90 met 8 lnbs te verbinden, was in het gedacht dat deze dus 8 lnbs naar 1 aansluiting kon doen, met het ontvangen van deze diseq zag ik dan in het papiertje dat erbij zat dat deze mogelijks maar 4 per uitgang doet, daar deze 2 uitgangen heeft,

kan me iemand zeggen of ik toch 8 lnbs naar de 2 uitgangen kan doen (zo heb ik maar 1 diseq meer nodig in plaats van nu de 2) en met welke instelling van diseq 1.1 of 1.0 of 2.0 en ook welke verdere instellingen per lnb zodat de box ze allemaal kan zien weer????

ben even verstrooid door al die verschillende opties om het zelf uit te zoeken.

alvast bedankt wie de hulp kan bieden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, je hebt de verkeerde gekocht.

De jouwe doet 2 * 4 LNB en niet 1 * 8....

Feitelijk een leuke switch als je 'klassieke' 4 * LNB naar 2 receivers wil sturen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Mimisiku zei:

Nee, je hebt de verkeerde gekocht.

De jouwe doet 2 * 4 LNB en niet 1 * 8....

Feitelijk een leuke switch als je 'klassieke' 4 * LNB naar 2 receivers wil sturen.


had een vaag vermoeden spijtig genoeg, zal hem dus terug sturen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, digitaal kijker zei:

kan me iemand zeggen of ik toch 8 lnbs naar de 2 uitgangen kan doen (zo heb ik maar 1 diseq meer nodig in plaats van nu de 2) en met welke instelling van diseq 1.1 of 1.0 of 2.0 en ook welke verdere instellingen per lnb zodat de box ze allemaal kan zien weer????

 

Ja hoor, dat kan. Met een 2/1 diseqc 1.1 switch.

Dan heb je feitelijk één 2/1 uncommitted switch, en twee 4/1 committed switches (in dit geval in één behuizing).

Edit: maar dan heb je dat natuurlijk maar voor één ontvanger. Voor de tweede ontvanger heb je dan nog een 8/1 switch nodig, of wat voor switchcombinatie ook.

 

Groet,

A33

 

Edit 2: Je eerdere problemen in dit topic dus nog niet opgelost?

https://www.sat4all.com/forums/topic/371508-dreambox-920-en-emp-centauri-s81pcp-w2-diseqc-switch/

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een EMP 8/2 diseqc-switch betaal je €22,95, voor een EMP 8/1 betaal je €24,95
Als je de bestaande 8/2 wilt blijven gebruiken neem je er de S2/1PCN-W1 bij. Die kost €6,50. Dan heb je ook 8 lnb's op 1 aansluiting.
Zie: https://emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=20&id=30

 

Je moet je wel bedenken dat zowel de 8/2 switch als de 2/1 uncommitted switch 5db verlies geven. Die 2 achter elkaar zetten is dus 10dB verlies en dat is best veel. Het hangt er dus van af hoe lang je coaxkabel is er van welke kwaliteit die is of dat is te doen.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, a33 zei:

 

Ja hoor, dat kan. Met een 2/1 diseqc 1.1 switch.

Dan heb je feitelijk één 2/1 uncommitted switch, en twee 4/1 committed switches (in dit geval in één behuizing).

Edit: maar dan heb je dat natuurlijk maar voor één ontvanger. Voor de tweede ontvanger heb je dan nog een 8/1 switch nodig, of wat voor switchcombinatie ook.

 

Groet,

A33

 

Edit 2: Je eerdere problemen in dit topic dus nog niet opgelost?

https://www.sat4all.com/forums/topic/371508-dreambox-920-en-emp-centauri-s81pcp-w2-diseqc-switch/

 

 

idd, schotel afgesteld met sterke ontvangst, en soms krijg ik geen ontvangst, en dacht dat het aan de diseqc lag, dus een nieuwe besteld maar kennelijk fout besteld, was de bedoeling van een 8 LNB's naar 1 uitgang weer te hebben.

heb al zo 2 Diseqc met 8 naar 1 uitgang.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Sprietje zei:

Voor een EMP 8/2 diseqc-switch betaal je €22,95, voor een EMP 8/1 betaal je €24,95
Als je de bestaande 8/2 wilt blijven gebruiken neem je er de S2/1PCN-W1 bij. Die kost €6,50. Dan heb je ook 8 lnb's op 1 aansluiting.
Zie: https://emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=20&id=30

 

Je moet je wel bedenken dat zowel de 8/2 switch als de 2/1 uncommitted switch 5db verlies geven. Die 2 achter elkaar zetten is dus 10dB verlies en dat is best veel. Het hangt er dus van af hoe lang je coaxkabel is er van welke kwaliteit die is of dat is te doen.

 

 

heb nu al 2 Diseqc 8 LNB's naar 1 uitgang, en wou 1 er van vervangen omdat m'n ontvangst soms wegvalt en veel schommelt, zelf bij afstelling sterke waardes schommelt die een dag later weer.

E4 bv schommelt van 50% SNR naar 100% constant, en dan valt die opeens weg en dan na een aantal seconden komt die terug met schommelingen.

denk dat het de diseqc is dat dit veroorzaakt, heb dit op alle lnb's.

dus ja, zou deze dan terug sturen want het oorspronkelijk idee kan momenteel niet gerealiseerd worden.

 

ps: heb dus 2 sat tuners.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het probleem aan slechte diseqc-switches ligt.
Je schrijft:  E4 bv schommelt van 50% SNR naar 100% constant, en dan valt die opeens weg en dan na een aantal seconden komt die terug met schommelingen. denk dat het de diseqc is dat dit veroorzaakt, heb dit op alle lnb's.

Ik weet niet op welke satelliet die zender zit maar sluit die lnb nu eens rechtstreeks op de coaxkabel aan die naar binnen gaat. Waarschijnlijk blijft het probleem zonder dat je dus de diseqc-switch gebruikt.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik denk niet dat het probleem aan slechte diseqc-switches ligt.
Je schrijft:  E4 bv schommelt van 50% SNR naar 100% constant, en dan valt die opeens weg en dan na een aantal seconden komt die terug met schommelingen. denk dat het de diseqc is dat dit veroorzaakt, heb dit op alle lnb's.

Ik weet niet op welke satelliet die zender zit maar sluit die lnb nu eens rechtstreeks op de coaxkabel aan die naar binnen gaat. Waarschijnlijk blijft het probleem zonder dat je dus de diseqc-switch gebruikt.

 

 

Zit op de Astra 28,2 oost satelliet, in belgie nog best sterk door nog in het ontvangst veld van de uk beam voor sommige zenders.

op de T90 nooit last van gehad van die schommelingen, is sinds ik die Dreambox 9204k heb dat ik dit voor heb, nochtans daarvoor nooit last mee gehad met andere ontvangers. 

ontvangst is normaal heel goed van de UK zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, digitaal kijker zei:

E4 bv schommelt van 50% SNR naar 100% constant, en dan valt die opeens weg en dan na een aantal seconden komt die terug met schommelingen.

denk dat het de diseqc is dat dit veroorzaakt, heb dit op alle lnb's.

 

In dat geval denk ik eerst aan een mogelijk contactprobleem in de kabel.

Heb je dit op beide tuners? Dan zou het wel weer gek zijn, als dat op twee kabels tegelijkertijd aan de hand is.

Misschien kan je eens uittesten, als het signaal weer wegvalt, hoe dan het signaal op die zender op de andere tuner is?

 

Is het zo dat als je op een bepaalde zender een probleem hebt, dat alle andere dan goed zijn?

 

Problemen die zich slechts soms voordoen, zijn meestal het lastigst uit te pluizen...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, a33 zei:

 

In dat geval denk ik eerst aan een mogelijk contactprobleem in de kabel.

Heb je dit op beide tuners? Dan zou het wel weer gek zijn, als dat op twee kabels tegelijkertijd aan de hand is.

Misschien kan je eens uittesten, als het signaal weer wegvalt, hoe dan het signaal op die zender op de andere tuner is?

 

Is het zo dat als je op een bepaalde zender een probleem hebt, dat alle andere dan goed zijn?

 

Problemen die zich slechts soms voordoen, zijn meestal het lastigst uit te pluizen...

 

Groet,

A33

 

dit probleem heb ik dus ook op de 23.5 en de 19.2 astra ontvangst, op hotbird 13 oost ook soms, is echt iets bizar.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sprietje zei:

Hoezo bizar, het kan aan je ontvanger liggen en aan de verbindingen. Gewoon uitproberen.

als het morgen niet regent eens proberen met de GTmedia V8 Finder eens uitmeten rechtstreeks aan de lnb en uittesten dan en mogelijks bijsturen voor betere ontvangst als dat nodig is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...