Ga naar inhoud


Compleet raadsel VU+ Uno 4k SE geeft geen beeld op de HDMI ingang van mijn nieuwe AVR


hcfreak
Ga naar oplossing Opgelost door hcfreak,

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, hcfreak zei:

.... de feintech switch (beide zijn exact hetzelfde had ik vergeten te vermelden) die bedoeld is voor de monitor hoeft alleen maar te converteren (van 4 naar 2k).

 

Ja dat kan als de scaler ook van 10 bits 8 bits kan maken. Ik heb al uitgelegd dat de AVR op beide outputs hetzelfde signaal levert.

En dat zal 10 bits zijn als de feintech aangeeft dat ie dat kan verwerken.

En dat doet ie nu niet. Het kan zijn dat het wel kan, maar dat het EDID management dat niet ondersteunt, dus een 8 bits EDID presenteert aan de AVR.

 

3 uren geleden, hcfreak zei:

....Moet ik dan denken aan een (veel duurdere) Fury oplossing? 

 

Die HDFury kastjes zijn erg duur. Dat komt eigenlijk omdat er op dat gebied geen concurrent is. Maar ze helpen je wel van je probleem af.

Omdat jij een UHD splitter nodig hebt die 1 uitgang ongemodificeerd door moet laten, de andere moet downscalen naar 1080p 8 bit en een uitgebreid EDID management moet hebben kom je uit op de Vertex.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap het nu (eindelijk). Erg bedankt. Ik ga van de week nog ff verder met experimenteren en zie dan wel of er een Vertex moet komen. Het vreemde in mijn set up is dat v.w.b. het handshare probleem het vrij onvoorspelbaar is. De ene keer gaat alles probleemloos en de volgende keer zit je te hannesen (apparaten uit/weer aanzetten, opnieuw proberen). Mij is uitgelegd dat dit zo is omdat de EDID/handshake protocollen niet vast of voorspelbaar werken of zoiets.

 

Overigens heb ik eigenlijk voor mijn monitor alleen een downscaler/convertor nodig (het apparaatje behoeft niet 1 signaal ongewijzigd door te laten; alleen de kleine monitor moet een 1080 signaal krijgen.(1 HDMI out van de Feintech gebruik ik dan ook niet)

 

ik heb gezocht naar een optische HDMI kabel, maar de juiste nog niet gevonden. Heb jij misschien een goede link hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een laatste vraag: zou de HDFury HDF 0060 Dr HDMI voor € 88 voor mij voldoende zijn? (de top HD Fury loopt tegen de 300 euro) 

dit apparaat claimt alle handshake problemen op te lossen (genereert zelf een adequate resolutie en kan geprogrammeerd worden) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, hcfreak zei:

....ik heb gezocht naar een optische HDMI kabel, maar de juiste nog niet gevonden....

 

Het is spijtig dat je hier de indruk hebt gekregen dat er iets mis is met je kabel.

Die is prima, blijkt uit je experimenten. 4k50 4.2.0 bij10 bit (371 MHz) werkt toch prima? Meer heeft je projector niet nodig.

 

Ook een optische kabel heeft nadelen. Omdat er elektronica in de connector zit, gebruikt de optische kabel meer stroom van de bron.

Dat zou theoretisch weer problemen kunnen geven dus waarom dat geld voor die kabel niet uitgeven aan een Vertex?

De Vertex lost ook gegarandeerd je handshake probleem op, omdat het niet meer uitmaakt wat er op de uitgang van de Vertex gebeurt.

 

Die Vertex is tevens een prima diagnose tool, zodat je veel dingen zelf kunt oplossen, desnoods met hulp van het forum.

Sluit die aan op de uitgang van de AVR. Vervolgens sluit je je monitor en je projector aan en je bent klaar.

De feintech bij de projector kun je blijven gebruiken.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super helder verhaal bedankt (dat van de optische kabel was voorlopig alleen iets waarin ik me wou verdiepen)

 

Heb je tot slot een advies over welke HDFury. Ik zag de HDF 0060 Dr HDMI voor € 88. (die alle handshake problemen op te lossen, automatische resolutie instelling en programmeerbaar)

of moet ik de dure versie hebben die tegen de € 300 aanloopt?

aangepast door ceesv
Verwijzing naar webwinkel verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, hcfreak zei:

Heb je tot slot een advies over welke HDFury. Ik zag de HDF 0060 Dr HDMI voor € 88. (die alle handshake problemen op te lossen, automatische resolutie instelling en programmeerbaar)

De functie van de HDMI doctor zit ook in de Vertex.

 

Ik gebruik zelf al jaren de HDFury Vertex, maar het lijkt erop dat die niet meer wordt geleverd.

De HDFury Integral 2 heeft dezelfde functies en lijkt ook als 2 druppels water op de oude Vertex. Alleen het display is zo te zien eenvoudiger.

De On Screen Display mogelijkheden zijn hetzelfde. (tekst over het beeld, geeft info over het signaal, naar keuze.)

 

Ik kan geen links plaatsen naar de EU webshop, dat is hier niet toegestaan. Hij kost €220, exclusief voeding.

Een eenvoudige 5 volt USB voeding volstaat. Maar de eigen USB doctor (49€) is een aanrader als je ook smartphones bezit.

En je vind er ook een betaalbare fiber HDMI kabel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Call me crazy... Maar als ik een apparaat van €3000 koop (terwijl de oude het nog doet) en dat ding doet het niet correct (Je mag nog even €300 bijlappen) dan zou ik hem linea recta terugsturen!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, moonchild zei:

Kan reduced blanking in combinatie met aparte digitale doorgifte van het geluid hier niet helpen?

Bedankt voor je bijdrage, alle hulp is welkom.

Je suggestie werkt wellicht bij computers (met grafische kaarten voor gamers) maar zover ik weet niet bij huis tuin en keuken apparatuur voor digitale TV.

Reduced blanking maakt eigenlijk een "video only" signaal van het HDMI signaal, door de ruimte in de blanking, die normaal voor audio wordt gebruikt, voor het videosignaal te benutten. Dat is ook een manier om hogere resoluties en frame rates te gebruiken, bij dezelfde clock frequentie.

Maar bij DVB moeten we het doen met een gereduceerde kleurruimte en/of kleurdiepte. De instelling "reduced blanking" heb ik nog niet gezien bij al mijn boxen.

 

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Call me crazy... Maar als ik een apparaat van €3000 koop (terwijl de oude het nog doet) en dat ding doet het niet correct (Je mag nog even €300 bijlappen) dan zou ik hem linea recta terugsturen!

Ja, dat is ook een manier om een probleem op te lossen. Het gaat hier echter om een probleem tussen apparaten met verschillende HDMI versies.

Het is maar helemaal de vraag waar het probleem zit, in de Denon AVR of de hobbybox. Ik weet het antwoord nog niet.

Maar mijn motto is in ieder geval: Never give up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk andersom: er zijn standaarden in de electronicawereld (IEEE of IEC). Als de fabrikanten zich daar nu eens aan gingen houden? Ben je direct van al het gezeik af... En zeker als je apparatuur van deze prijsklasse verkoopt....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle input; ik kan hiermee vooruit. Weer heel wat opgestoken. Ga nog even experimenteren met mijn set up zoals die nu is (wat de kritische stappen zijn nml soms loopt alles op rolletjes en soms weer helemaal niet. O.a.uittesten wat de beste volgorde qua inschakelen van de apparaten in  de keten is)en daarna de HDFury aanschaffen.

 

volstaat voor mij de HDF 0060 Dr.HDMI voor €88? (moet alleen van 4k converteren naar 2k met EDID management voor 1 monitor en geluid is niet belangrijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de spec bekeken hij werkt tot 300 MHz. Als ik met mijn source instel: 4K/50 3.2.0 bij 10 bit instel heb ik (zie boven in deze thread) 371 MHz . Kan dus niet uit en moet ik naar een duurdere Vertex kijken? Of zie ik het T simplistisch? 

Sorry moet zijn natuurlijk 4.2.0 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, hcfreak zei:

Heb de spec bekeken hij werkt tot 300 MHz.....

 

Ja, die specs zijn niet al te helder.

Die 300 MHz limiet is voor het ingestelde output signaal, dus voor je monitor. Ruim voldoende dus.

Het apparaat kan alle bestaande signalen tot 600 MHz downscalen of doorgeven tot max 300 MHz.

Dat scalen gaat automatisch goed omdat de Integral de EDID leest van het monitortje. Je kunt het ook zelf instellen.

 

Als op de Integral de juiste EDID is ingesteld, "ziet" de AVR 2 displays met dezelfde mogelijkheden nl het maximum dat de projector kan verwerken

Dat wordt dan doorgegeven aan de bronnen en die moeten dan een passend signaal aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...