Ga naar inhoud


Compleet raadsel VU+ Uno 4k SE geeft geen beeld op de HDMI ingang van mijn nieuwe AVR


hcfreak
Ga naar oplossing Opgelost door hcfreak,

Aanbevolen berichten

Het geldt alleen voor apparatuur die is aangesloten op de uitgang(en). Dus displays, maar ook splitters en scalers.

De bronnen die zijn aangesloten op de ingangen kunnen elk voor zich bepalen welke frequenties optimaal zijn.

Zaken als kleurruimte (4.2.2 ipv 4.2.0) en kleurdiepte (12 bits ipv 8 bits) vreten bandbreedte, maar verhogen wel de kwaliteit van het beeld.

 

In een 'normale' setup zorgt de EDID voor de juiste informatie en gaat het meestal goed zonder ingrijpen van de gebruiker.

Maar zodra je zaken als splitters/scalers gaat inzetten wordt het al tricky, omdat die zelfstandig de EDID aanpassen.

En dat gaat niet altijd goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De DENON AVRs hebben een handig diagnose tool om te zien wat de parameters van het beeldsignaal zijn.

Helaas werkt dat op mijn X2400 niet helemaal met UHD signalen.

De info over Pixeldiepte (ook wel kleurdiepte genoemd) en Color Space (ook wel kleurruimte genoemd) ontbreekt helaas.

Dat zou op jouw nieuwere receiver wel moeten werken.

 

2021030316481503.thumb.png.758fd26c3027697590fc1e79ffb45d3b.png   2021030316590861.thumb.png.f1240cc4607746dae978c24b2f96c2ef.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het opgezocht, bedankt voor de tip ! ik wist dit nog niet (zit ook diep in het menu)  zie plaatjes (plaatje 2 de scherminfo bij het afspelen van een 4k disc op een UHD player. plaatje 1 de scherminfo terwijl de VU+ met een UHD programma 

 

zegt jou dit iets?

 

Nog een vraag: als ik video/4k/8k signaal op verhoogd in stel heb ik wel beeld als ik een 4k blu ray afspeel maar geen beeld als ik een UHD demo van de sat afspeel.

Kan dit niet goed verklaren, al is 8k helemaal niet interessant voor mij. (mijn projector geeft  niet eens native 4k , maar heeft pixel shift 4k) Als ik standard instel "gooi ik helemaal niets weg" v.w.b. kwaliteit etc.?

scherminfo VU+ Uno 4k content.jpeg

scherminfo UHD player.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

aandachtig alles gelezen , hoopte dat het mijn probleem ook zou tackelen ,

ik sluit een 4k * box aan via hdmi op m’n pc scherm direct beeld  maar op niet 1 tv 

aangepast door ceesv
Topic kaping, informatie verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Open daarvoor een eigen topic, anders gaan er hier 2 zaken door elkaar lopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, hcfreak zei:

...als ik video/4k/8k signaal op verhoogd in stel heb ik wel beeld als ik een 4k blu ray afspeel maar geen beeld als ik een UHD demo van de sat afspeel.

Kan dit niet goed verklaren, al is 8k helemaal niet interessant voor mij. (mijn projector geeft  niet eens native 4k , maar heeft pixel shift 4k) Als ik standard instel "gooi ik helemaal niets weg" v.w.b. kwaliteit etc.?

 

 

Het lijkt er dan op dat je display geen signalen boven de 300 MHz kan weergeven. Dan moet je die instelling op "'standaard" laten staan.

Het heeft uiteraard wel consequenties voor de kwaliteit van het plaatje. 4.2.0 ipv 4.2.2. is geen big deal, maar HDR (High Dynamic Range) wordt uitgezonden met 10 bit kleurdiepte en dat is wel een gemis als je display daar dus maar 8 bits van ontvangt.

Maar wellicht heb je geen HDR display, dan maakt het niet veel uit.

Een gemis aan kleur (pixel) diepte uit zich in "'banding". Bij in helderheid verlopende kleurvlakken vormen zich dan ongewenste ringen of banden.

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er induiken. Mijn projector (JVC DLA 9500) kan HDR aan (geen 10+) dus even experimenteren. Vind het wel vreemd dat de VU plus geen enhanced (video settings 4K/8k) accepteert en de Panasonic 9400 UHD player wel. En dat bij output info voor beide Bronnen maar 8 bit wordt aangegeven) erg bedankt voor de input 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook al jaren VU+ en Denon gebruiker en ben ook eens tegen vage problemen aangelopen. Eén keer heb ik uren zitten klooien aan een issue dat terug te voeren viel op een slechte hdmi kabel. Voor 4K signalen worden hoge eisen gesteld, ik zou dat ook nog even checken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, hcfreak zei:

Ik ga er induiken. Mijn projector (JVC DLA 9500) kan HDR aan (geen 10+) dus even experimenteren. Vind het wel vreemd dat de VU plus geen enhanced (video settings 4K/8k) accepteert en de Panasonic 9400 UHD player wel. En dat bij output info voor beide Bronnen maar 8 bit wordt aangegeven) erg bedankt voor de input 

 

Kan te maken hebben met het feit dat de UHD kanalen in 50p uitzenden en de blu-ray player in 24p.

Maar ik vind het ook gek dat die VU+ niet netjes terug schaalt naar 4.2.0 8 bit als je alles op auto houdt, zoals je dus begon.

Ik heb het bij geprobeerd en hier werkt het wel.

D.w.z. als ik de instelling in de DENON wijzig naar standaard staat de VU keurig op die waarde, na de handshake.

 

Wat betreft de HDMI kabels: lange kabels kunnen ook problemen geven doordat ze simpelweg te veel verlies hebben bij hoge frequenties.

Dat is de reden dat ik ben overgestapt op optische kabels voor de verbinding naar de projector en de PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Klinkt logisch de hogere frame rate. Ga er dit weekend weer induiken.

 

Welke bit waardes zou ik idealiter in mijn set up moeten zien te krijgen (bij instellingen--> informatie-> info HDMI signaal) voor de VU+ en de UHD player? 

 

Het kabel uitleg verhaal (verlies) snap ik. Mijn kabel van Denon naar projector is 7 meter. 

 

hoe in vredesnaam lukt het jou om je projector te voeden met een optisch signaal (toslink) daar ben ik wel benieuwd naar?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar zijn adapters voor, HDMI - TOSLINK - HDMI

Ze bestaan ook voor UTP kabels.

7 meter HDMI en daarover een UHD signaal is een hele uitdaging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuttig (adaptors) wist ik niet. Ik heb in mijn vorige setup nog nooit uitval of stroringen gehad met de transmissie van 4k signalen.

Maar ik ga wel nadenken over een optische transfer.

 

hoeveel bit moet ik idealiter zien met de 4k signalen van de UHD player en de VU +  ? (als uitgangssignaal HDMI in het Denon menu)? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zal van je instellingen afhangen.

Wanneer je de VU+ op native doorgifte zet zal je datgene zien wat er als uitzend norm gebruikt wordt.

Staat je Vu+ op upscalen naar 4k, zal je de default waarden van de Vu+ te zien krijgen.

 

Verder kan de Denon ook scalen, afhankelijk van je instellingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...