Ga naar inhoud


Compleet raadsel VU+ Uno 4k SE geeft geen beeld op de HDMI ingang van mijn nieuwe AVR


hcfreak
Ga naar oplossing Opgelost door hcfreak,

Aanbevolen berichten

Tonskidutch, terechte opmerking zal dat (ip scaler) checken Het stond default zo in gesteld.

Zou dan toch een issue moeten zijn voor alle ingangen/bronnen? 

(sorry voor de foto, kon niet zo snel/makkelijk een beter plaatje van mijn monitor schieten. Ik wou ook snel reageren. Experts heb je niet zomaar voor je probleem en je moet ze niet laten wachten 😃)

Link naar reactie
Delen op andere sites


die screenshots maak ik digitaal op de pC ( lightshot ) door enkel op PrtScn toets te drukken

 

 van achter mijn pC beeldscherm en is dus altijd scherp en ik bepaal de uitsnede van het scherm

dan heb je een digitale kopie van het webinterface / afbeelding van die receiver

;)

 

Screenshot_20.jpg

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een grote stap verder (Ceesv & Tonskidutch hadden me een poos geleden al eerder gered)

 

Resolutie check: op de achterin HDMI 1 (SAT) ingang wel beeld bij 576 en 720 en 1080 maar noppes bij 4K 

 

Hetzelfde om zeker te zijn nogmaals geprobeerd op de AUX 1 aan de voorkant: beeld en geluid bij alle resoluties!! 

 

Dus we weten waar het op stuk loopt. Blijft onbegrijpelijk bij de voorganger van mijn Denon geen probleem EN waarom doet de VU+ in 4k resolutie  het wel op AUX en niet op een normale achter ingang voor HDMI ?? 

 

conclusie: heeft niets te maken met mijn HDMI splitter en niets te maken met de VU+           CORRECT?

 

Ga het aan mijn dealer voorleggen! 

 

super bedankt was er zelf niet opgekomen (al had Ceesv meen ik me te herinneren de vorige keer ook iets geroepen als resolutie compatibiliteit check doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat je het gevonden hebt.

de app!

ik heb een van een bekende app maker afbeelding

maar ook het webinterface komt gewoon vanzelf als je het IP adres intikt in je browser

Screenshot_21.thumb.jpg.44ef21869d5c0e68dbdf5ea913a35c2e.jpg

 

Je moet eens de manual downloaden en dan effe speuren, want met de manual in de hand kun je de handelaar beter om zijn oren slaan :grin:

geen oproep tot geweld maar spreekwoordelijk

 

maar er zijn ook meer app's

aangepast door Tonskidutch
p.s.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je probleem wordt wellicht veroorzaakt doordat de VU een signaal afgeeft dat ergens in de keten niet wordt ondersteund.

Dat heeft te maken met de werking van de HDMI handshake.

Cruciaal is de door de AVR aan de VU afgegeven EDID, die de audio en video mogelijkheden van de keten toont.

De Vu doet niets anders dan daaraan voldoen. We zeggen dan dat de VU "EDID driven" is.

Hoe en waarom het dan mis gaat, laat ik maar even in het midden.

Gelukkig heeft Openpli wat instellingen die je kunt gebruiken om het uitgangs signaal te overrulen.

Speel hier eens mee:

Sla de HDMI controle over,

HDMI kleurruimte en HDMI kleurdiepte.  Zie het plaatje

 

2021030213355358.thumb.png.e0c8d879e8a59f90dda66f6e1d8c2234.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Old Satterhand, John Wayne :grin:

het kan verkeren maar bij geen enkele 4K Vu+ heb ik zelf ooit die EDID hoeven aanpassen

 

MAAR ik herinner me wel een ander topic waar jij dat aanhaalde en gelijk had m.b.t. je advies.

Met alle respect voor het Image dat gebruikt wordt, maar dan staat het "als standaard" verkeerd voor deze box. Een heel stomme fout.

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het behoeft toch iets meer dan dat. Opdat andere lezers die een oplossing zoeken voor "een soortgelijk probleem" aan de AVReceiver aangesloten weten waar ze naar toe gaan / waar te zoeken.

De AVReceiver kent tegenwoordig heel veel instellingen. Dat is zo. Afwijken daarvan is vaker fout dan juist.

 

Maar het is ook bekend dat op de ene Receiver bepaalde handshakes en protocollen niet op alle ingangspoorten geleverd worden.

Ik heb nog geen antwoord, behalve beeldscherm foto's, of HDMI-CEC danwel ARC ingeschakeld zijn.

 

 

  • Bedankt 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de input.

Ik had voor jullie laatste bijdrage alles nog eens goed gecheckt. Maar één conclusie geen 2160 beeld op de VU+ via een achter ingaan en wel via AUX 1 aan de voorkant.

(zelfde kabel gebruikt) Ik dacht met mijn amateur verstand dat het dan wel aan de Denon moest liggen (wat is de logica om aan de voorkant meer functionaliteit aan te bieden  dan de meer gebruikte achter HDMI ingangen).(ook op verkeerde been omdat alles wel werkte op de voorganger AVR de 6400, had niets aan de configuratie van de VU+ veranderd.

 

Na het lezen van Old Satterland : (ik wist nog zelf net dat het een handshake issue was en van de vorige jeer herinner ik me wat over EDID!) maar daar niet aan gedacht.

heb de EDID controle op groen gezet (overslaan) en kleurdiepte op AUTO. zie bijlage

 

Bravo-ben erg blij- Bravo 👍🥂 hij doet het nu ook op de normale HDMI ingang aan de achterkant. Het HDMI CEC dan wel ARC kon ik niet vinden. Heb wel plaatjes gemaakt van alle relevante instellingen.

mannen ik wil graag ook iets tastbaars doen aan mijn dank: ik heb de volgende zaken liggen die anders maar onderstoffen: nieuw een krimptang voor F connectoren, een analoge geluidsmeter in verpakking, een 4k x 2k splitter (1 x in en 2 x keer uit, 5 V) en nieuw in verpakking een vliegenier Ray Ban bril namaak dat wel of nieuw in cellofaan een 3 disc DVD versie van Dances with Wolves. Wat kan ik opsturen?? Ga nu alles van hierboven wel opschrijven!

IMG_2141 3.jpeg

IMG_2143.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, hcfreak zei:

......

Ik had voor jullie laatste bijdrage alles nog eens goed gecheckt. Maar één conclusie geen 2160 beeld op de VU+ via een achter ingaan en wel via AUX 1 aan de voorkant. (zelfde kabel gebruikt) Ik dacht met mijn amateur verstand dat het dan wel aan de Denon moest liggen (wat is de logica om aan de voorkant meer functionaliteit aan te bieden  dan de meer gebruikte achter HDMI ingangen).(ook op verkeerde been omdat alles wel werkte op de voorganger AVR de 6400, had niets aan de configuratie van de VU+ veranderd.............

 

Er is een verschil in EDID tussen de achterste ingangen en de voorste.

Om dit duidelijk te maken heb ik mijn VU Ultimo 4K tijdelijk op de AUX 1 aangesloten en het afgegeven signaal vergeleken.

input 1: resolutie 4K kleurruimte: 422 kleurdiepte: 12 bit clockfrequentie: 594 MHz

AUX 1:  resolutie 4K kleurruimte: 420 kleurdiepte:  8 bit clockfrequentie: 297 MHz

 

Zoals je ziet, allebei 4K maar met andere parameters, zodanig dat de clock frequentie onder de "veilige" 300 MHz blijft.

 

Mijn DENON (X2400) heeft overigens een belangrijke instelling om signalen boven de 300 MHz te kunnen toelaten, ik weet niet of dat nog nodig is:

 

2021030215561556.thumb.png.de1c3a83eaefccb4aa2359b40764670a.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel een belangrijke instelling. Het voorkomt dat signalen met een clockfrequentie hoger dan 300 MHz worden doorgelaten.
Voordat je dat wijzigt moet je er zeker van zijn dat alle apparaten in de keten die hogere frequenties aankunnen.
Het is bekend dat sommige oudere HDMI apparaten hiervan defect kunnen raken.
Gewoon uitproberen (op "verhoogd" instellen) en als het niet werkt weer terugzetten op "standaard".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar 1 ouder HDMI apparaat  Philips BDP 9700 gemodificeerd door v Medevoort) . Als ik het uitprobeer met dat apparaat opgenomen in de keten kan het dan meteen kapot gaan. Is er vooraf achter te komen welke klokfrequentie deze DVD player aankan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...