Ga naar inhoud


Satenne PS2 met matige ontvangst.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Onlangs gestoeid met een Satenne PS2 koepeltje van een kennis van mij maar heel enthousiast werd ik er niet van.

De firmware / settings waren al uptodate dus daar was weinig winst te halen. De vraag is eigenlijk of deze hardware überhaupt nog te gebruiken is gezien de zeer beperkte maat van de schotel. Wat wel een feit is, is dat de te kiezen satellieten Astra 1-2-3-hotbird probleemloos gevonden worden. Als je echter gaat meten, dan kom je op bijvoorbeeld ARD das erste net op 11 dB. De meeste NL zenders op 23.5 geven nul signaal. Sommige Engelse zenders, ik heb er een aantal geprobeerd geven ook gewoon signaal maar niet heel hoog. Toch een ongestoord beeld voor zover getest.

De NL fabrikant heb ik nog niet te pakken gehad. Enige hulp bij het trouble shooten zou fijn zijn. 😉

Het zou leuk zijn als dit ding tóch nog te gebruiken zou zijn. Vervangen van de LNB leek mij gezien de te verwachten prijs voor zo’n ding niet zinvol. 
 

Edit: Deze ontvangstopties lijken mij toch echt schromelijk overdreven. 🤭

 

 

9C89E569-224F-4127-9A09-4D1AF56B3BFF.jpeg

4B13D3F4-B10A-442F-91A6-58497E1F4E8B.jpeg

0A74A25C-3109-4387-8355-550A1746BB9D.jpeg

C3DE6B3B-E8BD-433C-8B8B-7AD0B86C9B43.jpeg

aangepast door John van Dreumel
Aangevuld met wat info.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Sommige Engelse zenders, ik heb er een aantal geprobeerd geven ook gewoon signaal maar niet heel hoog. Toch een ongestoord beeld voor zover getest

Ik heb zelfs een 28cm mesh schotel op Astra 28,2°O getest ,

ik kreeg toen een 34-tal transponders erdoor 🙂

19,2°O Ging ook , maar niet alles !!

https://www.sat4all.com/forums/topic/369871-wat-kan-je-ontvangen-met-een-kleine-schotel/?do=findComment&comment=2594433

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel is gewoon veel te klein met slechts 37cm. Je ontvangt wel de sterke zenders van de diverse satellieten maar niet de zwakke en de zenders van Canal Digitaal zijn geen van allen sterk te noemen.
Dat hij de satellieten wel kan vinden komt omdat de sterkste transponders gebruikt worden om de satelliet te vinden maar op de zwakke transponders krijgt hij geen signaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jouw reactie.

An sich is dat op die manier prima te verklaren. Het is ook niet zo dat hij niets ontvangt op Astra 23.5 maar nul ontvangst op alle geteste M7 kanalen. En van Ocko TV wordt ik ook niet heel enthousiast. 😉 Waarom dit ding nog steeds te koop aangeboden wordt is mij dan wel een raadsel.

Ik weet hiermee voldoende denk ik en besteed er geen moeite meer aan. Het ‘was’ een leuk setje. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Sprietje zei:

De schotel is gewoon veel te klein met slechts 37cm.

 

Hier moet ik Sprietje bij wijze van uitzondering gelijk geven.

37 cm is domweg te klein.

Het is een waardeloos ding en volgens mij komt het uit China....😂

 

Aanvulling...het schiet me net te binnen dat Technisat een schoteltje heeft van 33 cm.

Die doet het wel voor de Duitse markt, maar slechtweer reserve heeft ie ook niet.

Dus daarmee moet je al helemaal niet naar de grenzen van de footprint op vakantie gaan.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Sprietje zei:

maar niet de zwakke en de zenders van Canal Digitaal zijn geen van allen sterk te noemen.

 

Ook de zenders van Canaal Digitaal zijn "sterk". Alleen de modulatiemethode 8PSK vraagt om een hogere ontvangst veldsterkte dan andere zenders.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, John van Dreumel zei:

Bedankt voor jouw reactie.

An sich is dat op die manier prima te verklaren. Het is ook niet zo dat hij niets ontvangt op Astra 23.5 maar nul ontvangst op alle geteste M7 kanalen. En van Ocko TV wordt ik ook niet heel enthousiast. 😉 Waarom dit ding nog steeds te koop aangeboden wordt is mij dan wel een raadsel.

 

De Sattenne PS2 is de opvolger van een vorig model met gelijke schotelmaat en is ook al weer 10 jaar oud. Dat is nog in de tijd dat er voor een groot deel naar SD-uitzendingen gekeken werd met makkelijk te ontvangen parameters zoals DVB-S en QPSK. Toen voldeed die nog voor heel veel zenders maar nu niet meer.

In de camperwereld is al jaren bekend dat deze schotel niet meer geschikt is voor de hedendaagse ontvangst.

Importeur Vadac verkoopt ze niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Dus zijn de niet sterk.

 

Dat heet niet "sterk" Sprietje. Je hebt transponders met hoge veldsterkte en lage veldsterkte.

De veldsterkte is relevant als de error correctie minder hoog is ten behoeve van de payload. (het aantal beschikbare programma´s)

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Sprietje zei:

De veldsterkte van een signaal interesseert me niet, wel hoe groot de schotel moet zijn om de zender te kunnen ontvangen.


Mee eens. Als ik een lage signaalwaarde heb a.g.v. een te kleine schotel maar tóch een ongestoorde ontvangst dan is dat toch het belangrijkste. En dan uiteraard gemeten met een goede professionele meter en niet met bijvoorbeeld een MZ serie ontvanger. Die geven al rap 100% aan. Het gaat immers om het resultaat.
 

Op die bekende ‘bolle’ webshop wordt de PS2 nog aangeboden. Vadac geeft wél netjes aan dat de PS2 niet meer verkocht wordt. Inmiddels is deze weer terug naar zijn baasje en krijgt een heel andere functie. Mogelijk wordt het nu een ‘automatische vliegenmepper’ 😉.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Beste menden, voor een kennis probeer ik de satenne ps2 aan de praat te krijgen. Lukt niet, lockt niet. Gelezen dat je een programmer moet kopen met software op sd kaart. Programmer aansluiten op rs232 poort, besturingskast aanzetten en hij wordt geupdate. Zijn er slimmeriken die dit met een pc en rs232 kabel hebben gedaan ? De programmer is nogal prijzig en of de update de problemen oplost weet ik niet. mvg henry groenveld, Halsteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 23-3-2021 om 13:09, Sprietje zei:

In de camperwereld is al jaren bekend dat deze schotel niet meer geschikt is voor de hedendaagse ontvangst.

Importeur Vadac verkoopt ze niet meer.

Dit dus!

 

Je kan dus geld uitgeven om die schotel weer werkend te krijgen, maar je zult niet veel ontvangen.

Voor een paar Duitse SD zenders op 19 graden oost zal het nog werken, maar meer mag je niet verwachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...