Ga naar inhoud


VU+ Dual DVB-S2 FBC tuner 4K


matthijs12

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Deze 4K-tuner heeft 2 aansluitingen. 

 

Op de eerste aansluting van de 4K-tuner (tuner A) heb ik keurig  singnaal.

Als ik dezelfde kabel naar de tweede aansluiting van tuner A verplaats heb ik geen signaal (beeld)?

 

Wat is de functie van deze tweede aansluting?

Waar kan ik deze voor gebruiken?

 

Groeten Matthijs

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb het al gezien.

 

Klopt niet wat je schrijft. 2e aansluiting is een uitgang bij tuner A.

1e aansluiting tuner A is een ingang.

 

Ik heb twee ingangen nodig dus heb nodig een tweede tuner, wordt in dit geval tuner B. 

aangepast door matthijs12
Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is dit niet wat je topic zegt.Titel is wel degelijk een dual tuner dus met 2 ingangen A en B.dus met FBC LNB heb je 8 tuners

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geef eerst eens aan welke tuner je hebt voor welke ontvanger.

In de titel geef je aan, dat het een dual tuner is, dan is een aansluiting voor fysieke tuner A en de andere ingang voor fysieke tuner B

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, matthijs12 zei:

...Deze 4K-tuner heeft 2 aansluitingen. 

Op de eerste aansluting van de 4K-tuner (tuner A) heb ik keurig  singnaal.

Als ik dezelfde kabel naar de tweede aansluiting van tuner A verplaats heb ik geen signaal (beeld)?

Wat is de functie van deze tweede aansluting?

Waar kan ik deze voor gebruiken?

 

7 uren geleden, matthijs12 zei:

.... 2e aansluiting is een uitgang bij tuner A.

1e aansluiting tuner A is een ingang.

Ik heb twee ingangen nodig dus heb nodig een tweede tuner, wordt in dit geval tuner B. 

 

Het is uiteraard een dual tuner. Maar dat wordt ie pas als je de zaak goed hebt geconfigureerd.
Het is best mogelijk dat de 2e aansluiting een uitgang wordt als je alleen tuner A hebt ingesteld.

 

6 uren geleden, matthijs12 zei:

Heb het aleen over de twee aansluitingen op Tuner A.

Eerste aansluting in een ingang en de tweede is een uitgang.

 

Ik denk niet dat je het dual tuner concept van de VU+ goed begrijpt.

 

Allereerst het gebruik van de letters. Bij een FBC tuner worden er 8 letters gereserveerd voor de 8 (virtuele) tuners.

Als je maar één fysieke tuner hebt geinstalleerd dan worden de volgende letters gebruikt:A-H
A is de eerste tuner, B is de 2e. De overige letters C t/m H (virtuele tuners) zijn intern doorgelust en worden indien nodig, door de software automatisch ingezet.

 

Alleen tuner A en tuner B dienen te worden geconfigureerd.

Je tuner A is als ik goed begrijp al geconfigureerd. Wat je moet doen is bij tuner B dezelfde instellingen doen.

In het volgende filmpje worden de letters I-P gebruikt, omdat er bij mij al een andere (kabel) tuner is geplaatst op pos A-H.
Maar het principe is hetzelfde.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie uitleg en moeite. Ik heb bij nader inzien gewoon niet goed gekeken!

 

Deze enkele tuner heeft inderdaad 2 ingangen.

De andere is een FBC-ingang, is bij nader inzien geen uitgang!

 

Tuner-B is niet aanwezig. Alleen tuner A is in gebruik.

 

Ik stuur nu 8 LNBs aan met een DISEQC 16 switch (diseqc 1.1).

Doe dat nu via de andere ingang (niet-FBC) van tuner A.

 

Ik wil nu 7 LNBs via deze diseqc switch blijven aansturen. 

De ene LNB (Astra 23) direct aansturen (met een rechtstreekse kabel reeds aanwezig), via de FBC-ingang, met een LNB geschikt voor FBC.

 

Gaat dit goed werken ? Zo ja welke LNB zouden jullie hiervoor kiezen? 

 

aangepast door matthijs12
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je beantwoordt nog steeds niet onze vragen over welke ontvanger en welke tuner je hebt.

 

Elke ingang is een FBC ingang, ik ken geen FBC tuners waar je een gewone en een FBC ingang hebt, maar ik kan het mis hebben, ik leer graag.

 

Verder maak ik uit je opmerking op dat je het concept FBC niet kent.

 

 

Elke lnb is geschikt voor een FBC tuner.

Afhankelijk van welke schotel je gebruikt is er wel een advies te geven welke lnb optimaal is voor je schotel.

 

Maar ook daar is het gissen, het is ons niet bekend welke schotel je hebt.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een VU Plus DUO 4K SE.

 

Deze heeft een hardware tuner, model DVB-S2x FBC.

De tuner A heeft twee ingangen. 

 

 Als ik de satteliet kabel op de eerste ingang van tuner A aansluit heb ik beeld. 

Op de tweede ingang van tuner A, die volgens mij alleen geschikt is voor een unicable LNB, heb ik geen beeld.

 

Daarom zit ik er nu aant te denken om op de tweede ingang een unicable LNB aan te sluiten zodat ik voor de Astra 23 oost gebruik kan gaan maken van het concept met meerdere virtuele tuners.

 

Het concept van FBC begrijp ik wel. Alleen niet of mijn functionele wens mogelijk is met mijn bestaande VU+ DUO 4K hardware.

aangepast door matthijs12
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gewoon een FBC DVB-S2x tuner. Qua aansluitingen zijn die gewoon identiek! Je maakt een assumptiefout. Tuner A en Tuner B zijn volledig vrij te configureren en B is niet voorbehouden voor UniCable! 

Tuner A configureren en Tuner B ófwel instellen zoals A ófwel Gelijk aan A instellen. Uiteraard op beide een coax kabel aansluiting. Testen kun je dan door bij Signaalzoeken van tuner te wisselen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zitten in dat tuner blikje,geplaatst in slot A  2 tuners, tuner a en tuner b, het is immers een dual tuner.

Bovenste aansluiting is tuner A, onderste Tuner B.

 

De aanduiding a en b op de achterkant van de ontvanger duidt op het slot,  a en b  slot is alleen van toepassing wanneer je een single tuner in slot a hebt.

 

Wanneer je in het linker slot B een dual tuner stopt wordt dat in de software tuner C en D.

 

Je kan ook in het B slot een kabel tuner stoppen om op die manier ook kabel te via je satelliet ontvanger te kunnen kijken.

Kan zijn dat bij kabel tuner die dwingend in slot a geplaatst moet worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjonge Matthijs, De hardware die je laat zien is de hardware. Slot A en Slot B. Aan de achterzijde hebben ze Tuner A en Tuner B (FBC). Een FBC tuner (in jouw geval dus Hardware Tuner A) heeft 8 tuners. In je software heten die dus Tuner A~H en hebben geen correlatie met de Hardware benaming!!

Stop je ook een FBC tuner in Slot B ofwel Tuner B dan zie je ook tuner I~P

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...