Ga naar inhoud


Op zoek naar Joyne alternatief: TV vlaanderen CI specs


Skoopy

Aanbevolen berichten

Als 'Joyne' gedupeerde kijk ik uit naar een alternatief.😢
Als ex-joyne klant wordt voorgesteld om een nieuwe CI te komen, en dan zou ik gratis kunnen aansluiten.  (Volgens mij gewoon een op dit moment, voor alle nieuwe klanten, geldende promotie).

Ik heb nog enkele vragen, hopelijk hebben de ervaringsdeskundigen de antwoorden🙂

Ik begrijp dat ik mijn huidige ontvanger kan verder gebruiken?  (Mutant HD 51 4K, met OpenPli 7.3).

Laat die CI van TV vlaanderen toe om simultaan 2 kanalen te bekijken?  (1 opnemen en 1 bekijken?  Via de 2 aparte DVBS2xkaarten in mijn ontvanger?)
Kan ik gewoon om het even waar een TV vlaanderen CI aankopen?   Sommigen bieden het goedkoper aan, dan op de TV vlaanderen zelf...
Is dat dezelfde CI die voor Canal Plus kan gebruikt worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De M7-CAM701 die Canal Digitaal/TVV/TéléSAT gebruikt doet wel 2 kanalen tegelijk. Bovendien zijn de kanalen over veel meer transponders verspreid waardoor dual-decoding practisch nutteloos is. De CI werkt in (bijna) alle ontvangers met een CI slot.  Als je van de promotie gebruik wil maken kun je iedere TVV dealer aanspreken. Let wel dat de programma's van het Discovery Netwerk niet meer uitgezonden worden bij CDS/TVV

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat gaat niet. Je HD51 heeft 2 ingangen. De CI is hier de beperking.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, al die beveiligingen zijn niet in het voordeel van satelliet-TV

Bij Joyne bleek dat ook niet te werken.  Maar daar gebruikte ik maar 2 transponders.

De functie achteraf decoderen werkte trouwens ook niet, ik heb me er nooit in verdiept.   Enig idee of dat kan bij TV-Vlaanderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de VU+ 4K ontvangers werkt dat met VTi... Zelf getest (en vele Duitsers met hun SKY CI module)... Of dat met OpenPli werkt? Geen idee...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"De M7-CAM701 die Canal Digitaal/TVV/TéléSAT gebruikt doet wel 2 kanalen tegelijk. "  Wil dat zeggen wanneer ik een TV heb met 2 DVBS2 kan kiezers/ingangen maar 1 CI mod nodig heb? Nu gebruik ik 2 Ci mods  de zwarte met wereld bol en een Aston, maar die zullen niet meer werken vanaf feb 2022!

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI's uit de ontvanger en de losse kaarten in de kaartsleuven. OScam erop en tot 22-02-2021 genieten...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht nog veel langer, voor consumenten is nog helemaal niks aangekondigd en wie weet gaan ze er wel een jaar over doen.  In polen is ook nog niet alles uit in seca mode. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Skoopy zei:

Genieten tot 2 maanden geleden?😲

Fyptoutje.... 22-02-2022 natuurlijk :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Fyptoutje.... 22-02-2022 natuurlijk :)

 

Hoe kom je aan 22-02 want volgens hebben ze nergens een specifieke datum genoemd, alleen vanaf FEB 2022 in die dealer mail en het kan allemaal nog veranderen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had de webcare gemaild via Twitter... Meestal hebben die wel de correcte info.... Voor wat het waard is natuurlijk....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...