Ga naar inhoud


Canal Digitaal komt met Nederlandse versie van FilmBox


Codx

Aanbevolen berichten

Droom lekker verder! FilmBox komt regelrecht van SkyLink (M7), net als FightBox. Nederlandse EPG en ondertiteling is het enige wat ze moeten toevoegen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, Mimisiku zei:

Droom lekker verder! FilmBox komt regelrecht van SkyLink (M7), net als FightBox. Nederlandse EPG en ondertiteling is het enige wat ze moeten toevoegen..

Ik hoef niet verder te dromen hoor. Heb vanmiddag hierover gesproken met SPI. Maar jij mag wel verder geloven in je eigen droom.

 

Verder heb ik hier de programmering voor de komende weken en die is afwijkend aan de Skylink versie.

aangepast door Satwatcher

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Satwatcher zei:

Ik hoef niet verder te dromen hoor. Heb vanmiddag hierover gesproken met SPI. Maar jij mag wel verder geloven in je eigen droom.

 

Verder heb ik hier de programmering voor de komende weken en die is afwijkend aan de Skylink versie.

 

Dat zal best, heeft met rechten te maken maar ik vraag me serieus af wat deze zender gaat toevoegen gezien de programma's dezelfde zijn die al op film1 langs komen.  Ze hadden de bandbreedte beter kunnen gebruiken om alle film1 kanalen in HD uit te zenden.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor SPI het uithangbord om abonnees te werven voor het Film1 product.

 

Voor Film1-abonnees is deze zender inderdaad weinig tot geen toegevoegde waarde. Voor abonnees die geen Film1 abonnement kopen, is FilmBox een nieuw filmkanaal. 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar laat dat nu psies zijn wat het niet doet,  waarom zou je dan nog een abo op Film1 nemen?   Deze zender zal binnen een jaar wel weer weg zijn of ze moeten met serieus andere programmering gaan komen, wellicht dat ze film1 gaan hernoemen.   

 

Ik vermoed dat SPI International het sentiment niet helemaal begrijpt. 

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Codx zei:

Maar laat dat nu psies zijn wat het niet doet,  waarom zou je dan nog een abo op Film1 nemen?   Deze zender zal binnen een jaar wel weer weg zijn of ze moeten met serieus andere programmering gaan komen, wellicht dat ze film1 gaan hernoemen.   

 

Ik vermoed dat SPI International het sentiment niet helemaal begrijpt. 

 

 

 

 

 

hoop dat het niet dezelfde weg op gaat van action max of hoe noemde die filmzender dat M7 had opgestart in de beginjaren, was ook na 1 of 2 jaar opeens gestopt wegens geen interesse door andere providers in belgie en Nederland en het te beperkt aanbod films.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaat hetzelfde gebeuren als ooit met FilnNet MCE (VideoCrypt II). Precies een jaar en pleite.. Totaal geen animo voor geweest. Alles gericht op Oosteuropese cultuur.. Sloeg helemaal niet aan. Gisteren een wazige film á la Rusland...Totaal onbegrijpelijk..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Mimisiku zei:

totaal geen animo voor geweest. Alles gericht op Oosteuropese cultuur..

 

Dat is dus wat ik bedoelde met het sentiment.  De kans dat een Oost Europeaan gaat weten waar wij in Nederland behoefte aan hebben is best klein. De cultuur en kijk op dingen is gewoon anders. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat ik dan niet begrijp bij deze reacties dat niet eerst goed in de programmering wordt gekeken. Dan kom je erachter dat het voor 90  procent gewoon Engelsetalige films zijn uit landen als Engeland en Amerika. Dat er een buitenlandse film uit bijvoorbeeld een Oost-Europees land tussen zit dat klopt. SPI International heeft nu eenmaal de rechten van dat soort films. En om niet teveel hetzelfde content uit te zenden programmeren ze die films ook in de Nederlandse versie van FilmBox. Want het is gewoon een Nederlandse versie en geen kopie van de Skylink variant. Kan ook niet want die zit op een andere frequentie op Astra3.

 

Wat mij opvalt, is dat er op voorhand al negatief wordt gedaan over een nieuwe zender. Natuurlijk krijg je in het basispakket geen filmzender die films als Tennet direct gaat uitzenden. Wees blij dat er een nieuwe zender is. En dat het ook nog eens een filmzender is die gewoon films zonder reclame-onderbrekingen toont. En hoe lang die zender het dan gaat volhouden? Dat zien we dan wel weer. Ik denk dat FilmBox het net zo lang gaat volhouden als Film1 het gaat volhouden in Nederland. Op termijn zal FilmBox ook gewoon bij alle Nederlandse distributeurs in het aanbod komen die op dit moment Film1 als betaalzender ook aan klanten aanbieden. De eerste stap was Canal Digitaal omdat met de satellietdistributie ook direct het aanvoersignaal voor andere distributeurs als Ziggo, KPN en T-Mobile is gewaarborgd.

  • Like 2
  • Bedankt 1

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

net de zender opgezocht helaas werkt deze niet bij mij terwijl ik de ingebakken ci module heb :(

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou gewoon moeten werken.... Werkt hier op een 2de kaart.

IMG_1409.JPG

IMG_1410.PNG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Werkt bij mij ook op mijn 2e kaart in een Aston CI module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-5-2021 om 12:12, Satwatcher zei:

En om niet teveel hetzelfde content uit te zenden programmeren ze die films ook in de Nederlandse versie van FilmBox. Want het is gewoon een Nederlandse versie en geen kopie van de Skylink variant.

 

Ja maar daar zit het probleem toch juist. Ze gaan films uitzenden die dus ook al bij Film1 te zien waren of ze komen nog bij Film1. Als ik jou verhaal lees lijkt het de bedoeling om een 2e film zender merk te introduceren terwijl daar helemaal geen behoefte aan is.  Film1 is juist veel slechter geworden toen SPI International dit overnam.  Ik denk dus dat ze binnen een jaar de film1 zenders gaan rebranden naar Filmbox.

 

Maar zeg nu zelf, zou jij nog een abonnement op Film1 nemen als Filmbox dezelfde content gratis uitzend?  Dus dit levert ze toch niks op.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat SPI een constructie als FOX en FOX Sports (ESPN) nastreeft. Het Basiskanaal moet abonnees gaan winnen voor Film1. Hoe ze dat gaan doen lees je over anderhalve week in een tv-gids waarvan hier de naam liever niet genoemd wordt. Daar staat namelijk een interview in dat ik onlangs met Jeroen Bergman van FilmBox/Film1 had.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...