Ga naar inhoud


KPN ontvanger eleders gebruiken


grondstof

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van de KPN ontvanger HMB2260 op een andere plek dan thuis?

Ik heb op de camping een KPN aansluiting voor enkel internet en thuis is dat een aansluiting voor alles in 1 van KPN.

Ik vraag mij af of ik daar eventueel TV zou kunnen kijken als ik een ontvanger meeneem daar naar toe.

De Experia box v10 voor de verbinding met het internet heb ik zowel thuis als op de camping met een KPN telefoonaansluiting verbonden.

Of zijn de ontvangers IP gebonden waardoor ze slechts op 1 plek gebruikt kunnen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt je KPN ontvanger wel op een ander adres gebruiken waar iptv beschikbaar is alleen word deze meteen opgenomen in het abonnement van dat adres , dus betalen

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mereltje zei:

Je kunt je KPN ontvanger wel op een ander adres gebruiken waar iptv beschikbaar is alleen word deze meteen opgenomen in het abonnement van dat adres , dus betalen

 

Bijna goed, maar dat laatste klopt niet.  Je hebt het IPTV VLAN van KPN nodig om zo'n boxje werkend te krijgen en die is alleen beschikbaar op de internet aansluiting als je ook IPTV afneemt.  Voor de rest is er geen IP koppeling of dergelijk en hij authentiseert met de gegevens die in het boxje staan.  Dus een andere gaat er niet voor betalen op zijn aansluiting.

 

nog even als toevoeging, als je goed bent met netwerking zou je middels een VPN tunnel tussen 2 lijnen op een andere internet aansluiting alsnog het boxje kunnen aansluiten maar daar is wel de nodige kennis voor nodig.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@grondstof

Wat @Hoppetabenjamin schrijft is correct: .... Andere optie zou eventueel chromecast zijn....

 

Onderstaand bericht heb ik van het KPN-forum:

QUOTE

Er is echter toch een mogelijkheid om itv op de camping te gebruiken, zowel voor live-tv als opnames: Koop een Chromecast en sluit die aan op de tv. Hang de Chromecast aan dezelfde wifi als je mobiel en je kunt met de itv-app live-tv én opnames vanaf je mobiel naar de chromecast (en dus je tv) sturen. Ik gebruik deze mogelijkheid 's zomers in de tuin. Werkt prima.

UNQUOTE

Bron: forum.kpn.com

Auteur: Katana321

 

@Moderator: als dit bericht niet mag, excuses en svp verwijderen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, D-box zei:

aan dezelfde wifi

dan ben je binnenshuis bezig op één en dezelfde router

en dat vraagt grondstof niet, want hij wil op andere locatie met een andere internet aansluiting die via de telefoon loopt zijn settop box gebruiken.

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Codx zei:

 

 Dus een andere gaat er niet voor betalen op zijn aansluiting.

 

 

Het mac adres wordt meegestuurd naar KPN en dan betaal je , heb je bv een ontvanger en je zet die van je buurman erbij die er een over heeft betekent betalen

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, mereltje zei:

Het mac adres wordt meegestuurd naar KPN en dan betaal je , heb je bv een ontvanger en je zet die van je buurman erbij die er een over heeft betekent betalen

 

Welnee hoe kom je hier bij?  Waarom denk jij dat je je gegevens moet invoeren op zo'n ontvanger?   Die ontvanger wordt alleen geauthentiseerd op basis van de gegevens die jij invoert en bij jou IPTV abonnement horen.    

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tonskidutch zei:

dan ben je binnenshuis bezig op één en dezelfde router

en dat vraagt grondstof niet, want hij wil op andere locatie met een andere internet aansluiting die via de telefoon loopt zijn settop box gebruiken.

Even brainstormen.

 

Als je naar de receptie gaat en je vraagt om hun wifi-gegevens

moet het toch lukken?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wist ik niet.

Weer wat geleerd.

 

Thx 4 info,

D-box

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...