Ga naar inhoud


KPN ontvanger eleders gebruiken


grondstof

Aanbevolen berichten


1 uur terug, Codx zei:

nog even als toevoeging, als je goed bent met netwerking zou je middels een VPN tunnel tussen 2 lijnen op een andere internet aansluiting alsnog het boxje kunnen aansluiten maar daar is wel de nodige kennis voor nodig.

 

als je VLAN via VPN wil inrichten moet je een heel speciaal uitgebreid configureerbare router thuis hebben staan en een heel speciale router op de camping (hetgeen ontbreekt)

als je VLAN poort mapping aan kan met die routers zou dat misschien kunnen werken zoals sommige bedrijven hun VLAN's koppelen

 

maar het KPN of XS4ALL modem heeft maar één UTP poort voor iTV aansluiting naar je arris box en die VLAN6 op dat routed modem en die kun je niet per VPN doorlinken naar andere locatie.

ik hoor het graag als het wel kan, maar de PAP authenticatie werkt volgens mij dan niet meer.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

als je VLAN via VPN wil inrichten moet je een heel speciaal uitgebreid configureerbare router thuis hebben staan en een heel speciale router op de camping (hetgeen ontbreekt)

als je VLAN poort mapping aan kan met die routers zou dat misschien kunnen werken zoals sommige bedrijven hun VLAN's koppelen

 

maar het KPN of XS4ALL modem heeft maar één UTP poort voor iTV aansluiting naar je arris box en die VLAN6 op dat routed modem en die kun je niet per VPN doorlinken naar andere locatie.

ik hoor het graag als het wel kan, maar de PAP authenticatie werkt volgens mij dan niet meer.

 

Ja beste is pfsense of iets dergelijks gebruiken met een igmp proxy.  KPN en XS4ALL modems hebben geen aparte utp poort voor itv nodig.. Ik heb een fritzbox en dat is gewoon routed IPTV.   Het is absoluut mogelijk maar je moet even goed uitzoeken hoe eea moet worden ingesteld.

 

Maar op de camping zit je natuurlijk met een gedeelte internet aansluiting dus of dat zo ideaal is..

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

als je VLAN via VPN wil inrichten moet je een heel speciaal uitgebreid configureerbare router thuis hebben staan en een heel speciale router op de camping (hetgeen ontbreekt)

als je VLAN poort mapping aan kan met die routers zou dat misschien kunnen werken zoals sommige bedrijven hun VLAN's koppelen

 

maar het KPN of XS4ALL modem heeft maar één UTP poort voor iTV aansluiting naar je arris box en die VLAN6 op dat routed modem en die kun je niet per VPN doorlinken naar andere locatie.

ik hoor het graag als het wel kan, maar de PAP authenticatie werkt volgens mij dan niet meer.

Als je wilt kun je bij KPN max 10 ontvangers aansluiten , rechtstreeks op de experiabox v10 kunnen er 4

 

afbeelding.png.9cf9a6c0c065377f995491e597eef02c.png

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

....de ITv app van KPN werkt enkel in jouw eigen wifinet

 

Die app werkt overal uiteraard. Alleen als je wilt casten dan moet je in hetzelfde subnet zitten als je casting device.

Dat werkt ook als je niet thuis bent, op elke internetverbinding.

Je moet wel je pincode bij de hand houden, daar wordt om gevraagd.

aangepast door Old Satterhand
aanvulling pincode
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Old Satterhand zei:

Die app werkt overal uiteraard.

Dat had ik geprobeerd op het bureau met mijn eigen pC en daar werkte het niet, in 2018-2019 had ik iTV.

 

Quote

Heb je TV van KPN? Dan kijk je jouw favoriete programma’s en zenders via je televisie en online in heel de EU, via de Interactieve TV app en tv.kpn.com.

Niet alle zenders zijn via iTV online te bekijken. Meer informatie lees je in de veelgestelde vragen onder 'Welke zenders zijn beschikbaar met de iTV (web-)app?'

Dat is volgens mij echter nieuw want in 2018-2019 was dat niet.

maar als dat tegenwoordig wel kan is het probleem van grondstof natuurlijk opgelost

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter verduidelijking  nog even mijn situatie, thuis een legale KPN aansluiting via het landelijke telefoonnet met alles in 1 via de Experiabox

Op de camping een internet abonnement welke via een eigen telefoonaansluiting en het landelijke telefoonnet met ook een Experiabox tot mijn beschikking staat.

Ik heb dus niets met de internet voorziening van de camping te maken en ook niets met delen of zo.

Ik kan via de KPN app kijken op een tablet of via KPN iTV  op mijn laptop i.c.m een hdmi kabel aangesloten op de TV maar via een KPN ontvanger zou het gewoon gemakkelijker zijn in het gebruik was mijn gedachte. Dat was dus mijn achterliggende gedachte.

aangepast door grondstof
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb een aantal jaar geleden bij iemand bij het overzetten van KPN naar Telfort het even geprobeerd om te kijken of de IPTV van KPN naast die van Telfort werkte, dat werkte prima, echter zijn het huur ontvangers, dus terug gestuurd.

 

KPN en Telfort werkte al samen naast elkaar apart, helaas is Telfort door  overname KPN geworden, minder concurrentie is niet goed, net als mobiele telefonie.

 

Er zijn nog heel wat mensen die hun apparatuur van Telfort gebruiken, inmiddels is alles KPN.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...