Ga naar inhoud


Windows-10 zit erin, maar welke drivers voor optimale werking?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik heb m'n desktop PC werkend met Win-10, moederbord: EVGA version-64.NF680i SLI

en videokaart: nVIDEA 7950GT vers 96.89

 

Deze drivers zijn waarschijnlijk optimaal voor WIN-XP en gaven bij installlatie een duidelijke verbetering(bij XP)

Ik heb nu geen enkele foutmelding noch opmerking gekregen tijdens de installatie.

Hoe kom ik de optimale werking te  weten want:

de video drivers, audiodrivers en netwerkkaartdrivers  en speciale chips (USB ed) werden "geinstalleerd"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan ga je op de site van de fabrikant moeten gaan kijken of er recentere drivers zijn.

Meestal installeerd Windows zijn eigen driver, of en oudere driver.

Meestal werkt dit wel, maar voor de beste werking ga je toch bij de fabrikant moeten zijn.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je content mag zijn dat windows 10 goed draait, de hardware die je noemt is uit 2006! dat is 9 jaar voor dat Windows 10 überhaupt op de markt kwam.  Normaal zou ik zeggen, download de laatste video card drivers bij nvidia maar ik vermoed dat ze kaarten uit 2006 niet meer supporten. 

 

We hebben ook echt absurd lang met hardware kunnen doen de laatste 10-15 jaar, ik verwacht dat daar met windows 11 wel verandering in gaat komen.  Dikke kans dat ze het gebruik van oudere CPU's ook echt gaan blokkeren icm die TPM eis.  Bovendien gaat er een hoop technologie veranderen in de pc-branche.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Als windows 10 draait op je hardware is er geen enkele noodzaak andere drivers te zoeken en te installeren.

Mee eens. Als je toch inzicht wil hebben of nieuwere versies beschikbaar zijn, kijk dan voor software naar Sumo portable en voor drivers naar Dumo portable.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, boudeman zei:

Mee eens. Als je toch inzicht wil hebben of nieuwere versies beschikbaar zijn, kijk dan voor software naar Sumo portable en voor drivers naar Dumo portable.

Die nieuwere versies komen vanzelf mee, klooien met drivers heeft geen zin meer,  komt een driver niet mee met de updates van windows, dan krijg je ze er ook niet op, dan zijn het geen signed drivers en die installeren toch niet.

 

Wat dat betreft is het makkelijk geworden, Win10 kaal installeren, dan heb je maar evt nog 1 driver te zoeken, van je netwerk kaart, heb je eenmaal internet dan is het heel driver verhaal niet meer van toepassing, ze zijn er of ze zijn er niet, daar doe je helemaal verder niets meer aan.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Jan Ambers zei:

Wat is TPM eis?  Welke zijn de veranderingen op tech PCwereld?

 

TPM staat voor Trusted Platform Module en is een beveiligings-chip of een virtuele firmware TPM in de bios. Windows 11 gaat TPM support vereisen tijdens de installatie.  Ook zal windows 11 alleen op 64 bit beschikbaar komen. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Handleiding over de TPM 2.0 Hack voor Windows 11 is al uitgebreid op Internet te vinden.

dus....

 

Vaak staat dit gewoon uitgeschakeld in de bios.

Even opzoeken hoe je dit kan aanzetten en je het TPM.

Bij mijn 5 jaar oude zelfbouw pc heb ik het kunnen aanzetten.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...