Ga naar inhoud


Dubbele zenders 28.2E


waveman

Aanbevolen berichten

Om de zoveel maanden laad ik een nieuwe zenderlijst in mijn ontvanger, beginnend met de FTA kanalen. Probleem waar ik elke keer op stuit is het enorme aantal dubbele zenders waar precies hetzelfde wordt uitgezonden. Voorheen(Nokia tijdperk) was er altijd een bijgewerkte lijst te vinden hier. Weet iemand waarom de BBC kanalen zo veelvuldig op transponders van 28.2E voorkomen?   20x BBC1,  28x ITV is absurd enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat er meerdere aanbieders in de UK zijn… SKY (gecodeerd), Virgin, FreeSAT…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En die zenden in het regionale tijdvenster allemaal hun eigen lokale programma uit.

In de overige tijd wordt het nationale programma uitgezonden.

 

De Duitsers kennen hetzelfde met hun 3e programma.

WDR Aachen, WDR Bielefeld, WDR Köln etc.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv En die zenden in het regionale tijdvenster allemaal hun eigen lokale programma uit.

 

Door een aantal van hen te controleren gebeurd dat eigen lokale programma juist niet, een @mail naar de BBC is nooit beantwoord. Zou ik(om te proberen) een lijst in mijn SAB Ultimate kunnen laden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op het moment dat ze regionaal uitzenden zie je op de landelijke frequentie een mededeling dat er op de regionale frequentie een programma loopt.

 

Uitzend schema

 

SID lijst regionale programma's

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @waveman

Als ik soms naar BBC1 HD London kijk krijg ik weleens de text in beeld dat er niet wordt gebroadcast, dan schakel ik over op BBC1 HD Wales of naar BBC1 HD Scotland of naar een andere BBC1 HD. Na een kwartier kun je weer naar BBC1 HD London kijken.

Mij stoort het niet.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-7-2021 om 10:45, waveman zei:

Om de zoveel maanden laad ik een nieuwe zenderlijst in mijn ontvanger, beginnend met de FTA kanalen. Probleem waar ik elke keer op stuit is het enorme aantal dubbele zenders waar precies hetzelfde wordt uitgezonden. Voorheen(Nokia tijdperk) was er altijd een bijgewerkte lijst te vinden hier. Weet iemand waarom de BBC kanalen zo veelvuldig op transponders van 28.2E voorkomen?   20x BBC1,  28x ITV is absurd enz.

ja mijn vraag is of BBC3 HD nog te ontvangen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, aspro2002 zei:

ja mijn vraag is of BBC3 HD nog te ontvangen is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...