Ga naar inhoud


Ik heb de volgende instellingen voor het vinden van de astra1 en astra 3 met een ws 6933.


tijert
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten


Op zich lijkt dat prima… Ik ken de meter niet. Gebruik je een duoLNB of DiseqC 2:1 switch?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Mimisiku begrijp ik niets, voor mij wartaal. Graag een duidelijke frequentie voor astra 1 en astra 3b.

Ook van ceesv word ik niet veel wijzer. Ik zie een heleboel zenders met frequentie. Er kan er toch maar één goed zijn voor de nederlandstalige zenders.

en wat bedoel je met "gaat niet bestaat niet!"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nederlandse zenders zitten merendeels op Astra3 en ze gebruiken meerdere transponders. Je kunt ze allemaal in je satelliet meter programmeren en dan testen...

 

Absoluut niet lullig bedoeld, maar als je termen als DiseqC niets zegt, wat moet je dan met een satelliet meter?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een satelliet heeft verschillende transponder en dus ook verschillende frequenties, als je gaat uitrichten met behulp van een sat meter of ontvanger dan probeer je meerdere frequenties/transponders want niet voor elke transponder is de ontvangst drempel hetzelfde. Dwz dat je voor de ene transponder meer signaal nodig kan hebben dan voor de andere.

 

Je moet dus wel weten wat je doet en wat termen zoals Freq, SR,  FEC,  QPSK, 8PSK, C/N,  BER, DiseqC, betekenen.  Het is dus niet het balkje slaat uit en dan zal het wel goed zijn. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

De Nederlandse zenders zitten merendeels op Astra3 en ze gebruiken meerdere transponders. Je kunt ze allemaal in je satelliet meter programmeren en dan testen...

 

Absoluut niet lullig bedoeld, maar als je termen als DiseqC niets zegt, wat moet je dan met een satelliet meter?

 

1 uur terug, Mimisiku zei:

De Nederlandse zenders zitten merendeels op Astra3 en ze gebruiken meerdere transponders. Je kunt ze allemaal in je satelliet meter programmeren en dan testen...

 

Absoluut niet lullig bedoeld, maar als je termen als DiseqC niets zegt, wat moet je dan met een satelliet meter?

Ik heb deze meter aangeschaft om op de camping de schotel uit te richten zonder op de televisie te kijken, verder heb ik er niet zoveel verstand van.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
20 uren geleden, tijert zei:

Zijn deze instellingen goed en waar kan ik deze vinden???

Dit was je vraag, de antwoorden daaronder waren allemaal correct en ter zake doend.

 

Wil je de schotel uitrichten op de camping, kan je bijvoorbeeld de frequentie en transponder gegevens van Nederland 1 in je satelliet meter programmeren en dan de schotel uitrichten.

 

Satelliet ontvangst is technisch iets totaal anders als op Nederland 1 afstemmen en aan de antenne draaien.

Er zitten honderden programma's verdeeld over meerdere transponders op een satelliet, alleen door het invullen van de juiste gegevens kan een satelliet meter het juiste signaal vinden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dus een schotel wil uitrichten kies ik in de zenderlijst bijvoorbeeld NPO 1 en vul op mijn satmeter de bijbehorende frequenties enz in.

Maar als ik het goed begrijp zijn de professionelen bezig om via andere transponders andere satelietbeelden te ontvangen. lijkt me een leuke hobby,

bedankt voor de antwoorden en jullie veel succes.

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, tijert zei:

Maar als ik het goed begrijp zijn de professionelen bezig om via andere transponders andere satellietbeelden te ontvangen.

Niet alleen de professionelen, Canaldigitaal gebruikt meerdere transponders voor al haar programma's.

 

Nederland 1 zit op transponder 12187, horizontaal gepolariseerd

Nederland 2 zit op transponder 11739, verticaal gepolariseerd

 

Je ontvanger of je satelliet meter zet voor horizontaal gepolariseerde  signalen 18 volt op de antennekabel

Voor verticaal gepolariseerde signalen staat er 13 volt op je antennekabel.

Aan de hand van de antenne  kabel voedingsspanning schakelt je LNB tussen horizontaal en verticaal gepolariseerde signalen.

 

Maar voor het uitrichten van je schotel maakt dat niet uit, al die transponders zijn in dezelfde satelliet geplaatst.

Satelliet ontvangst is complex, je hebt kennis van basis begrippen nodig om met jou satelliet meter te kunnen werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe heb je voor elke satelliet maar 1 transponder nodig om je schotel of lnb uit te richten. Als de schotel dan goed gericht is ontvang je alle transponders goed. Maar het is bijv. handig om een hele sterke transponder en een zwakke transponder te gebruiken.
Als je met een hele sterke transponder begint, dan heb je de satelliet veel sneller gevonden. Daar draai je met de schotel niet zo makkelijk langs heen.
Met de zwakke transponder kun je de schotel optimaal fijn af stellen.
Een hele sterke ongecodeerde transponder op de Astra 23,5 is bijv. 12168V met de zender Ócko in mpeg2 en RTL in mpeg4.
Een zwakke ongecodeerde transponder is bijv. 11914H met de zenders MNE Sport 2 en 3
Door zowel een horizontale als een verticaal gepolariseerde transponder te nemen, kun je tevens controleren of de installatie goed schakelt tussen horizontale en verticale transponders.

 

aangepast door Sprietje
schrijffout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...