Ga naar inhoud


Vu+uno 4k se troubles


Alva10

Aanbevolen berichten

Sinds 3 juli in bezit van dit apparaat waarvan 2 weken in gebruik, en nog niet 1 dag zonder problemen. Daags na gebruik weer ingebruikname, geen beeld, kaart uit, kaart in, ja beeld daags daarna, hetzelfde probleem, zelfde handelingen, ja weer beeld. Daags daarna, wel beeld, geen geluid, van alles uit de kast gehaald toch weer kunnen kijken. En ga zo maar door. Om gek van te worden. Tot vandaag alleen maar problemen. Ik ben helemaal klaar met dit hopeloze apparaat. 

Krijg de mededeling van de dealer om de bekabeling van de stb naar de hc set te vervangen, stb naar tv naar hc set hmmmm,, geen resultaten geen geluid. Vu+ afgekoppeld, oude Topfield 7710 eraan. Beeld en geluid en geen probleem meer. Wat in godes naam is er aan de hand met de Vu+. Gezien de hele menu structuur en instellingen zie ik dit niet als een machine voor mij, veel te veel regeltjes waar ik geen kaas van gegeten heb. Graag een simpele twin tuner is goed genoeg. 

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welk image? Welke kaart? 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

standaard cd kaart in de ingebouwde reader

wat bedoel je met image??

 

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry als ik iets niet begrijp, maar dit is de eerste keer dat ik met deze materie in aanraking kom .

ik heb alleen de simpele ontvangers gehad en nooit iets met deze hobby machines met allemaal dingen waar ik geen snars van begrijp.

Wat je er allemaal mee kan ,geen idee maar dat is aan mij niet besteed.

Allemaal boeketten waar ik niks aan heb ,of mee doe. daar heb ik geen tijd voor en krijg ik alleen maar ruzie in de hut.

Dus wat betreft ,,image,, ik weet het niet. 

 

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er één box stabiel is, dan is het wel de Uno 4Kse. Als jij zoals het nu ‘lijkt’ een verkeerde ontvanger gekozen te hebben, dan heb je misschien wel bij de verkeerde shop gekocht of de verkeerde software. Een image is namelijk de firmware. Als jij probleemloos wilt kijken met je eigen kaart dan zou ik je willen adviseren om een OpenPLi image te (laten) installeren. Die heeft een op maat Oscam configuratie specifiek voor zowel CD als voor TVV. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de woonplaats zal er best iemand bereid zijn om support te verlenen. Ook voor niet hobbyisten is een Uno 4Kse een perfecte ontvanger. Op dit moment heb jij blijkbaar geen behoefte aan meer bouquetten als die van CD. Dan kan je simpel via menu - instellingen - tuners en zenders zoeken - FastScan (kiezen provider Canal Digitaal) en Ok drukken de bekende zenderlijst installeren. Dan hoef je niet meer te kijken naar al die bouquetten.

Blijkens jouw reactie ben je verkeerd voorgelicht.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open pli is aanwezig. en deze machine komt van de betere satshop bij mij in de buurt .

en heb alleen al div telefoontjes met hem gehad en mn gal gespuugd over deze Vu.

maar om elke dag te moeten sleutelen om of beeld of geluid te krijgen is voor niemand leuk.

maar de oplossing welke u mee aankomt is allemaal probleemloos gedaan en dat werkt ook wel.

Het niet juist starten van deze machiene ben ik helemaal klaar mee.

en als dan de oude meuk weer aangesloten wordt en je hebt alles zonder haperingen.

ligt het mijns inzien aan de Vu+

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal misschien aan de VU liggen maar dan zou ik willen adviseren om naar de “betere Satshop’ terug te gaan en daar je gal spuwen.

 

Ik sluit mij volledig bij @John van Dreumel aan dat m.n. de VU+ UNO 4K SE een heel betrouwbare ontvanger is en dan spreek ik uit eigen ervaring.

Ik gebruik nu al meer dan 20 jaar VU+ ontvangers en heb nog nooit problemen ondervonden.

 

Dus nogmaals, terug naar de leverancier en daar het probleem uitleggen en dan zal het wel goed komen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet per definitie. Vaak installeert men, naast de noodzakelijke plugins, allerhande meuk waarmee men hoopt dat de gebruiker dit gaat gebruiken. Als je kijkt in de Oscam webinterface, te bereiken via http://ipadresvanjebox:8081 en gaat naar status, daar kan je zien welke reader actief is. Dat zou dus de specifieke CD reader moeten zijn. Probeer dat maar eens te checken en zo nodig te wijzigen door eventueel de huidige reader te déactiveren en dezelfde, maar dan de CD versie te activeren.

 

In mijn Ultimo4k zijn beide CD geactiveerd. In het tweede plaatje zie je waar de readers te activeren of juist te déactiveren zijn. In de Uno 4Kse heb je maar één reader die je kunt gebruiken. Ik neem aan dat jij geen gebruik maakt van een CI module waar je jouw kaart in stopt. Zo lang dat niet nodig is, niet gebruiken.1F840285-352B-4B59-852D-B90C2535B8BF.thumb.jpeg.9335a5b6fa530045d608f151e8c57cd9.jpeg

6CC0229B-1849-435E-9443-3E6F5D10F6AE.thumb.jpeg.5fd404fb7a67ad23f7b10acb1e513e66.jpeg

 

En hieronder een overzicht van de readers.

 

6CC0229B-1849-435E-9443-3E6F5D10F6AE.thumb.jpeg.5fd404fb7a67ad23f7b10acb1e513e66.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

??????? dit gaat mn pet al te boven , waar moet ik dat invoeren om dit scherm te kunnen bekijken .

wat houd dat oscam allemaal in ?? is mij ook niet duidelijk.

Zoals gezegd ik ben een leek op dit gebied.

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, hoe schakel jij je ontvanger uit, met de afstand bediening of schakel je de netspanning uit?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik zeggen: pak de box weer in en maak gebruik van je retourrecht. Koop voor dat geld iets anders (of nog beter) haal bij Canal Digitaal hun standaard ontvanger.. Ben je van al dat gepiel af…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een logitech harmony one wordt de gehele instalatie uitgeschakeld .maar niet stroomloos gemaakt.

dus tv standby versterker standby en de Vu+ standby

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je 2 opties hebt, in pakken zoals hierboven voorgesteld, of geduld verzamelen en je stap voor stap hier met onze hulp vertrouwd te maken met deze ontvanger.

 

Je kan met deze ontvanget hobyen, maar hij is ook door een leek te bedienen.

 

Waarom jij zoveel problemen hebt, geen idee.

 

Het zou kunnen zijn dat je alles tegelijk inschakelt en dat er daardoor timing problemen zijn tussen je tv en je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan moet hij toch reageren wanneer je hem weer uit en dan weer aan doet, want tv en versterker staan dan aan. zoals gezegd hij reageert daar niet op.

wanneer geen beeld moest ik zelfs de kaart verwijderen en terug plaatsen ,dan kreeg ik beeld, maar wanneer geen geluid, kan ik vanalles uithalen, maar er gebeurt helemaal niets.

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...