Ga naar inhoud


Vu+uno 4k se troubles


Alva10

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dan zou ik zeggen: pak de box weer in en maak gebruik van je retourrecht. Koop voor dat geld iets anders (of nog beter) haal bij Canal Digitaal hun standaard ontvanger.. Ben je van al dat gepiel af…

dat is het hem ik wil gebruik kunnen maken van een twin tuner met hdd met een simpele menu en gebruiks structuur.

Aangezien Cd maar één ontvanger heeft welke wij al in de caravan hebben is dat geen oplossing Mijn buiten instalatie is ook alles twin.

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Wanneer je geen beeld hebt, zie je dan nog wel het menu van de ontvanger op je beeldscherm?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Oscam webinterface bereik je door de eerder door mij geposte regel (bijvoorbeeld http://192.168.2.10:8081) in jouw browser in te voeren. 
Als ik jouw reacties zo lees dan kom jij mij voor als a-technisch, en dus komt de vraag op ‘wie heeft dan de box aangesloten?’. Niet vervelend bedoeld hoor. Het komt echt voor dat een handelaar dan handig gebruik maakt van de ‘onkunde’ van zijn klanten en een lijn naar jouw box gebruikt om te sharen. De meesten zullen dat niet doen maar dit komt toch echt voor. En dan staat jouw kaart mogelijk in de bij ons bekende ‘strafmodus’. 
Druk eens op je AB van de box op Menu - informatie - uw ontvanger en kijk onderaan bij Netwerk welk IPadres daar staat, ervan uitgaande dat jouw box aan jouw netwerk is gekoppeld. Als daar bijvoorbeeld 192.168.2.22 staat dan type je in je browser http:/:192.168.2.22:8081 En dan zie je de eerder geposte plaatjes. 
Maar als ik jouw reacties zo lees dan zou ik hem omruilen voor een standaard CD model.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wil graag een twin receiver.. Anders mocht hij mijn MZ-101 zo hebben..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen netwerk verbinding op de ontvanger en deze heb ik zelf aangesloten, is niet zo moeilijk aangezien de 2 coaxen en de hdmi en voeding 

voor de rest was alles voorgeprogrameerd in de ontvanger hoefde eigenlijk alleen de diseq instelling automatisch laten detekteren en een fastscan te doen , eigenlijk liep ik meteen tegen het enorme scherm van openpli aan , wist niet wat dat inhield , en nog niet, maar kwam toch in een menu terecht.

waar ik helemaal met de oren stond te klapperen enorm wat een rode en groene balkjes ???????

En alle knopjes op de afstand bediening werken anders Ch up en down kom je in de streams en boeketten terecht ???? wat moet ik ermee??

Toen werd mij duidelijk dat dit geen simpele tuner was, maar een met dingen waar ik niet mee uit de voeten kan gezien mijn Topfield.

Wanneer er een persoon is die mij hiermee 1 op 1 kan en wil helpen ,? ik hou me aanbevolen.

Ps ik zit vlakbij 058 oftewel leeuwarden

aangepast door Alva10

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendelijk aanbod. Maar dan kan hij zich beter tóch eens verdiepen in de standaard setup van een Uno 4Kse. Een pracht van een ontvanger. Oscam erin, zenderlijst erin en voorlopig klaar.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alva10

Ik heb jou verwezen naar de WIKI van OpenPLi. Stop daar dan eens wat energie in. En aansluiten op jouw router hoeft nu niet persé, maar na verloop van tijd zul jij dat zeker gaan gebruiken. Al is het maar om te streamen naar een tweede ontvanger of laptop of Ipad in je tuin. En als jij het allemaal te moeilijk vindt, dan NU zeker niet de knop menu gaan gebruiken waardoor jij gelijk overprikkeld raakt. Voor het gewone gebruik is dat niet nodig. 
De vier toetsen rondom de Ok toets doe jij voorlopig voldoende mee. Tenzij jij wilt gaan opnemen. Ik zal eens een ooit gemaakte manual opzoeken voor je.

Vu Uno uitgebreid.pdf

aangepast door John van Dreumel
Manual bijgevoegd.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij iets te ver op de scooter :)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste John, Deze site laat ik links liggen aangezien mijn engels niet het sterkste punt is, en zeker het technisch deel ervan, en dan ook nog de pc taal Hmm echt niet iets waar ik een uur ga zitten stotteren om iets te begrijpen.

Liefst in jip en janneke taal , en zelfs dan is het nog moeilijk genoeg.

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even één laatste opmerking. Ik heb een man van 87 één keer een uitgebreide uitleg gegeven en die was en is nog steeds razend enthousiast. Zijn technisch kennisniveau is nul. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het eerste wat je moet doen, is die harmony afstandsbediening weg leggen en de afstandsbediening van de VU+ gebruiken. Dan kijken of je nog steeds dezelfde rare problemen hebt en dan evt. laten zien door plaatjes wat er speelt. 

 

Ik vermoed dat er rare dingen gebeuren door die harmony die wellicht niet helemaal goed is ingesteld voor de VU+

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook nog maar 18 jaar met 45 jr ervaring in de jachtbouw als zijnd rvs constructie werker.

Ik heb de pdf gelezen t/m pag 6, daarna is niet relefant.

Wat de Harmony betreft : deze schakelt eerst de tv aan, dan de versterker, daarna de stb.

en er zit vertraging tussen. 

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...