Ga naar inhoud


Vu+uno 4k se troubles


Alva10

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, Alva10 zei:

Wat de Harmony betreft : deze schakelt eerst de tv aan, dan de versterker, daarna de stb.

en er zit vertraging tussen. 

 

Ja dat zal best maar mijn advies is om alles even tijdelijk met de losse afstandsbedieningen te doen om een probleem met die harmony uit te sluiten.  

 

Er kunnen een paar dingen spelen op volgorde van waarschijnlijkheid.

 

- Je harmony is niet goed geprogrammeerd en veroorzaakt raar gedrag. 

- Jij doet zelf iets verkeerd.  

- De VU+ box is niet goed ingesteld of defect. 

- Er zit een probleem in de bekabeling maar dit is onaannemelijk gezien de topfield wel werkt zei je.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De topfield draait nu vanaf 13.00 u. we hebben de vrije training van de Form 1 zonder geluid moeten doen. daarna de set omgebouwd en alles was in 1 keer goed , met geluid en beeld.

maar ik mag aannemen dat de data base van logitech betreffende de Vu+ wel zo is als de bij geleverde AB.

Ik vermoed een instelling in de Stb welke niet correct werkt.

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke mocht dat het geval zijn dan nog klopt er iets niet wanneer ik de stb met de aan uit knop nogmaals uit en aan zet moet het toch wel goed gaan .

maar daar kwam geen verandering in hij gaf geen krimp, lees,, geluid ,,

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hebt wel beeld op zo'n moment, alleen geen geluid. Zou ook nog een HDMI handshake probleem kunnen zijn.  Misschien is ff de box direct aan de TV hangen ?  Maar nogmaals blijft gokken, je moet dingen gaan uitproberen en uitsluiten. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe staat de audio downmix ingesteld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Codx zei:

 

- Er zit een probleem in de bekabeling maar dit is onaannemelijk gezien de topfield wel werkt zei je.  

 

Je gaat hier wel voorbij aan een belangrijk verschil tussen die 2 boxen: HD en UHD.

Zelfs, of vooral juist, als je een HD TV hebt kan het voorkomen dat de UHD box signalen naar de TV/AVR stuurt die de TV niet ondersteunt.

Dat is afhankelijk van de instellingen van de UHD box.

Gezien het feit dat de box vooraf is geïnstalleerd, is het goed mogelijk dat dit op een UHD TV is gebeurd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de resolutie op 2160 gezet zou zijn dan had hij m.i. helemaal geen beeld gehad.

Hij heeft het vanaf het eerste moment over ‘geen beeld, kaart eruit, kaart erin, weer beeld’ etc. Dan zou dat geen invloed mogen kunnen hebben. Met een niet haalbare resolutie heeft hij nooit beeld. Menu is overigens ook zichtbaar als de kaart geen beeld geeft. Bij een incompatibel skin / resolutie heeft hij nul beeld.


Ervan uitgaande dat hij NIET met een kaart in een CI werkt maar met Oscam, opteer ik nog steeds dat het dáár mis gaat. Maar daar komt geen reactie op ondanks dat het allemaal voorgekauwd is hoe de Oscam webinterface te bereiken is. 

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Cd kaart gaat nu in de interne reader. In eerste instantie had ik hem in de aston cam. 

Wist niet beter. En de aansluitingen zijn volgens voorschrift van de tv gedaan. 

Stb op hdmi 1. Avr op hdmi 2arc. Blueray op hdmi 3. audio out via optical digital out. En dat speelde altijd goed. 

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Alva10 zei:

De Cd kaart gaat nu in de interne reader. In eerste instantie had ik hem in de aston cam. 

Wist niet beter. En de aansluitingen zijn volgens voorschrift van de tv gedaan. 

Stb op hdmi 1. Avr op hdmi 2arc. Blueray op hdmi 3. audio out via optical digital out. En dat speelde altijd goed. 


Nou, dat had je dan weleens eerder kunnen zeggen dat de kaart in een oude CI zat.

Met de plugin ‘oscam status’, te vinden onder de blauwe toets kan je precies zien welke reader actief is. Je moet de juiste reader kiezen waar CD bij staat en deze activeren. De andere déactiveren. Dan zou het probleemloos moeten kunnen werken.

 

D444EABF-ECA3-43BB-93C2-89DE58EC6428.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal is van zins om in/vanaf februari 2022 de Seca3 tunnel uit te schakelen. Dan komt voor deze kaarten de CI module weer in beeld… Volgens hun info zullen de oude Aston CI modules niet meer werken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen 

Bij deze de laatste update.

Gisteravond alles aangesloten, alle instellingen gedaan zoals jullie omschreven hebben .dubbel chek. en afgesloten om te slapen.

Vanmorgen het systeem apart gestart met de eigen ab's en jullie raden het mischien, wederom GEEN geluid. En meteen de grootste ruzie hier in de hut.

Ik zie hier maar een oplossing ,dit is hopeloos, Ik wil een systeem wat aangezet wordt en speelt en niet eerst sleutelen om het werkend te krijgen.

 

 

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optie:

 

Misschien enkel optisch kabel van tv naar Yamaha gebruiken voor geluid ontvanger en geluid van je blueray.

 

Voor beeld alleen hdmi kabel  VU ontvanger naar tv alsmede blueray naar tv. (arc aansluiting links laten liggen)

 

Even de apparaten vertellen hoe het 1 en ander aangesloten is en dan moet het functioneren.

 

Ik heb ook veel gedoe gehad met slecht of niet communicerende arc verbindingen, hdmi kabels geprobeerd tot en met high speed enz. enz.  

Optische/toslink/spdif werkte uiteindelijk naar tevredenheid. 

 

Andere opties:

 

mede forumleden met meer audio / video ervaringen of ideetjes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een uur of 2 geleden de  opstart gedaan , een uur geleden weer geluid gekregen uit het systeem. na de nodige *&^$%***

Na een paar keer aan en uit gedaan te hebben bleef het geluid wel weer aanstaan. Het gekke is dat alleen na de nacht het geluid niet wil 

Ik kan het nu continu uit en aan zetten en dan speelt het gewoon maar 'smorgens na de eerste start wil het niet en dat is zo vreemd.

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat als je de box gewoon in standby zet en niet in deep standby. Voor het energieverbruik zal dat ook niet heel veel schelen. Hier gaat, om meerdere redenen zoals FallBack gebruik, mijn hoofdontvanger NOOIT in deep standby. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-8-2021 om 12:43, Alva10 zei:

En de aansluitingen zijn volgens voorschrift van de tv gedaan. 

Stb op hdmi 1. Avr op hdmi 2arc. Blueray op hdmi 3. audio out via optical digital out. En dat speelde altijd goed. 

 

volgens de voorschriften van de TV?

 

Ik had alles volgens de voorschriften van de AVR (bij u de Yamaha) gedaan, dus alle HDMI kabels naar de Yamaha en die met de monitor uit HDMI kabel naar de TV. Als je dan de Yamaha instelt op audio automatische selectie krijg je altijd het juiste audio signaal uit de Vu+. Geluid van de TV naar de AVR kan via sp-dif Optisch kabeltje.

En dan moet je natuurlijk wel in de menu's van de Yamaha gaan om de sources (chique woord voor bronnen) op de juiste HDMI input en spdif input te zetten. Dat kun je zelfs van achter je PC doen als die Yamaha ook in je netwerk hangt.

 

Ik werk al 10 jaar met die setup en regel alles via de AVR qua geluid input en sources. Nog nooit een probleem gehAd tot de NEXT box van Ziggo erbij kwam. Maar dat is een ander verhaal.

 

 

hier nog even het menu van de AVR

Screenshot_2.jpg

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...