Ga naar inhoud


Radio Mi Amigo


mereltje

Aanbevolen berichten


De twee kortegolfzenders die aan boord stonden van de Mebo 2 van Radio Noordzee (49m en 21m banden) waren elk 10 kW. Dat vond ik toentertijd niet eens veel qua ontvangststerkte. De 49m van Noordzee was toentertijd in noord Nederland overdag  meestal goed te ontvangen (afhankelijk van de atmosferische condities). De 31m amper tot niet, maar dat zal te maken hebben gehad met de korte afstand t.o.v. de zender. Ik vermoed dat Meister en Bollier zelf in Zurich de 31m wel goed konden ontvangen.

Ik luisterde op de zondagen wel naar Radio North Sea Goes DX  met A.J. Beirens.

 

Dat was allemaal in de tijd dat ook Radio Luxemburg in de 49m band uitzond. Mogelijk was dat de reden dat Meister en Bollier ooit besloten dat ook te doen.

 

(Ik vond de Mebo2 zendertechnisch trouwens het mooiste zeezenderproject ooit, omdat het in zoveel verschillende zenderbanden uitzond. Wat mij betreft had de FM zender nog wel wat sterker mogen zijn. De AM zender was helaas een mislukking: die 100 kW is er immers nooit gekomen, hooguit 20. ) 

  • Like 2

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via een ander forum kreeg ik de tip van iemand anders om via zijn ontvanger te luisteren. Frequentie intoetsen en luisteren maar .......

 

http://84.31.36.24:8073

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Eduard07 zei:

De twee kortegolfzenders die aan boord stonden van de Mebo 2 van Radio Noordzee (49m en 21m banden) waren elk 10 kW. Dat vond ik toentertijd niet eens veel qua ontvangststerkte. De 49m van Noordzee was toentertijd in noord Nederland overdag  meestal goed te ontvangen (afhankelijk van de atmosferische condities). De 31m amper tot niet, maar dat zal te maken hebben gehad met de korte afstand t.o.v. de zender. Ik vermoed dat Meister en Bollier zelf in Zurich de 31m wel goed konden ontvangen.

Ik luisterde op de zondagen wel naar Radio North Sea Goes DX  met A.J. Beirens.

 

Dat was allemaal in de tijd dat ook Radio Luxemburg in de 49m band uitzond. Mogelijk was dat de reden dat Meister en Bollier ooit besloten dat ook te doen.

 

(Ik vond de Mebo2 zendertechnisch trouwens het mooiste zeezenderproject ooit, omdat het in zoveel verschillende zenderbanden uitzond. Wat mij betreft had de FM zender nog wel wat sterker mogen zijn. De AM zender was helaas een mislukking: die 100 kW is er immers nooit gekomen, hooguit 20. ) 

Ik luisterde in 1973-1974 tijdens mijn legerdienst in Soest Duitsland , vaak naar RNI op de 49 meter band, ook daar geen 31 meter band. Hier in de Westhoek toen soms wel.  Bij uitstekende omstandigheden kwam hier in de Westhoek wel de FM 100 mhz door, maar in normale omstandigheden niet. Hoe sterk was die FM zender? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, astro iris zei:

Ik luisterde in 1973-1974 tijdens mijn legerdienst in Soest Duitsland , vaak naar RNI op de 49 meter band, ook daar geen 31 meter band. Hier in de Westhoek toen soms wel.  Bij uitstekende omstandigheden kwam hier in de Westhoek wel de FM 100 mhz door, maar in normale omstandigheden niet. Hoe sterk was die FM zender? 

Was een 1kw rhode & schwarz op 100mhz

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, jptd zei:

Was een 1kw rhode & schwarz op 100mhz

Ze hebben ook op 102 mHz gezeten.

Moet een goede zender geweest zijn in alle opzichten, want bij de juiste condities kwam hij zelfs verder dan Leeuwarden. 

(Helaas nog wel in mono. Luxemburg heb ik ook wel op FM ontvangen bij condities, maar die zat op meerdere frequenties (ik meende 3) en was wel in stereo.)

Wat een mooie radiotijd ook, die Seventies! 🥲

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

PRESS RELEASE

DJ’s line up for a celebration of offshore Pirate Radio

Radio Mi Amigo will be joining up with Carillon Wellbeing Radio to return to the airwaves on Saturday and Sunday this week.

The two-day pirate radio event will take place on Harwich Quay and has attracted a host of DJs who are coming from near and far to transmit from the restored Lightvessel LV18 as a tribute to the 60’s offshore radio stations.

This year’s on-air team, headed by programme director and trustee Garry Lee, will bring back the popular sound of the offshore pirate stations that broadcast from just off the coast and were served from the Ha’penny Pier, which is now the LV18s permanent berth. Joining the crew will be two DJs from America and music connoisseurs, former pirate radio and Radio 1 DJ Keith Skues and former BBC Suffolk presenter and current Radio Caroline DJ Stephen ‘Foz’ Foster.

The broadcast will run 24 hours a day, from midnight on Friday night until midnight on Sunday night, the 12th and 13th August. This tribute to the offshore pirate radio stations will celebrate the likes of Radio Caroline, Radio London and several others that appeared off the coast of Harwich in the 1960s, bringing about a revolution in radio broadcasting.

Following the previous pirate radio broadcasts from LV18, which attracted thousands of visitors to the area, Radio Mi Amigo will celebrate the watery wireless days from the new studio, located on the bridge of the lightvessel. Further to previous year’s events, LV18 will broadcast from her permanent berth by the Ha’penny Pier, Harwich, enabling members of the public to not only visit the classic vessel on Sunday, but to meet the DJ’s. The classic heritage vessel LV18 featured in the film The Boat that Rocked and now hosts a pirate radio exhibition, with new interactive audiovisual systems and interpretation signage.
TUNE IN @ 1476khz AM if you are in the listening area.
OR : Listen Online @ https://carillonradio.com/
(Player at bottom of the page).

Carillon Wellbeing Radio has a 250watts transmitter in Coaliville, Leicestershire. 1476 is a fairly clear channel and has been heard in Europe during the evenings.

 

 

PERSBERICHT

DJ's in de line-up voor een viering van offshore piratenradio

 

Radio Mi Amigo keert deze week op zaterdag en zondag samen met Carillon Wellbeing Radio terug in de ether.

Het tweedaagse piratenradio-evenement vindt plaats op Harwich Quay en heeft een groot aantal DJ's aangetrokken die van heinde en verre komen om uit te zenden vanaf het gerestaureerde lichtschip LV18 als eerbetoon aan de offshore radiostations uit de jaren 60.

 

Het radioteam van dit jaar, onder leiding van programmadirecteur en trustee Garry Lee, zal het populaire geluid van de offshore piratenstations terugbrengen die uitzonden vanaf vlak voor de kust en bediend werden vanaf de Ha'penny Pier, die nu de vaste aanlegplaats van de LV18 is. Twee Amerikaanse DJ's en muziekkenners, voormalig piratenradio en Radio 1 DJ Keith Skues en voormalig BBC Suffolk presentator en huidig Radio Caroline DJ Stephen 'Foz' Foster, zullen zich bij de bemanning voegen.

 

De uitzending zal 24 uur per dag duren, van middernacht op vrijdagavond tot middernacht op zondagnacht, 12 en 13 augustus. Dit eerbetoon aan de piratenstations op zee is een eerbetoon aan Radio Caroline, Radio London en verschillende andere stations die in de jaren 1960 voor de kust van Harwich verschenen en een revolutie in de radio-omroep teweegbrachten.

 

 

Na de vorige piratenradio-uitzendingen vanaf LV18, die duizenden bezoekers naar het gebied trokken, zal Radio Mi Amigo de draadloze dagen op het water vieren vanuit de nieuwe studio op de brug van het lichtschip. In navolging van de evenementen van vorig jaar zal LV18 uitzenden vanaf haar vaste ligplaats bij de Ha'penny Pier, Harwich, zodat het publiek niet alleen het klassieke schip op zondag kan bezoeken, maar ook de DJ's kan ontmoeten. Het klassieke erfgoedschip LV18 was te zien in de film The Boat that Rocked en herbergt nu een piratenradiotentoonstelling, met nieuwe interactieve audiovisuele systemen en informatieborden.


TUNE IN @ 1476khz AM als je in het luistergebied bent.
OF : Online luisteren @ https://carillonradio.com/
(Speler onderaan de pagina).

Carillon Wellbeing Radio heeft een 250 Watt zender in Coaliville, Leicestershire. 1476 is een vrij helder kanaal en is 's avonds in Europa gehoord.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 14e augustus nadert weer, dus er komt ook weer een tijdelijke Radio Mi Amigo bij, en wel op 1476 kHz vanuit Harwich.

Bron:

https://forums.digitalspy.com/discussion/2449938/radio-mi-amigo-from-the-lv18-august-12th-and-13th#latest

 

De zender van 250 Watt is van de locale Carillon Wellbeing Radio en staat in in Coaliville, Leicestershire. 's Avonds lijkt hij redelijk ver te komen.

Carillon zit ook op internet, maar volgens mij niet in stereo.

 

Carillon Wellbeing Radio has a 250watts transmitter in Coaliville, Leicestershire. 1476 is a fairly clear channel and has been heard in Europe during the evenings.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

LV18

Lightvessel 18 in Harwich Harbour

Broadcast Schedule 2023

1476khz AM

Saturday 12th August

Midnight Garry Lee

2am Paul Windsor

5am Reverend Rabbit

6am Olly Kinvig

8am Chris Morgan

10am Jon Sketchley

Midday Ian Chambers

2pm Keith Skues

4pm Chris B

6pm Neon Nancy

7pm Stonehenge Disco

10pm Chris B

 

Sunday 13th August

Midnight Dave Kent

3am Paul Windsor

6am Olly Kinvig

9am Gordon Bathgate

10am Steven Foster

Midday Garry Lee

2pm Keith Skues

4pm Chris Cooper

5pm Jim Fourniadis

6pm Paul Windsor

7pm Ian Riches

9pm Party Time and Close Down

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-8-2023 om 20:26, de vrije fries zei:

.
TUNE IN @ 1476khz AM if you are in the listening area.
OR : Listen Online @ https://carillonradio.com/
(Player at bottom of the page).

 

Radio Mi Amigo keert deze week op zaterdag en zondag samen met Carillon Wellbeing Radio terug in de ether.

Het tweedaagse piratenradio-evenement vindt plaats op Harwich Quay en heeft een groot aantal DJ's aangetrokken die van heinde en verre komen om uit te zenden vanaf het gerestaureerde lichtschip LV18 als eerbetoon aan de offshore radiostations uit de jaren 60.

 

Carillon Wellbeing Radio heeft een 250 Watt zender in Coaliville, Leicestershire. 1476 is een vrij helder kanaal en is 's avonds in Europa gehoord.

 

OK, dankjewel. Ik heb het station nu aangezet. Via internet, dat wel.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gelezen op Facebook :
 
Kruist u volgende zondag 29 oktober met dikke oranje stift aan op de kalender? Zondagmorgen klokslag 8 uur keert Mi Amigo terug vanuit Playa de Aro op www.miamigoradio.es met een reeks gepresenteerde testuitzendingen die de hele maand november zullen duren, telkens op zondag.
Een maand later, op 2 december keert het Spaanse station terug met een nieuwe programmering en een nieuwe organisatie onder leiding van Eric Hofman en Maurice Bokkebroek met dj's uit Vlaanderen en Nederland. Theo De Brabander zal Eric Hofman bijstaan in de programmleiding als adjunct-programmaleider.
Het wordt een nieuwe, eigentijdse Mi Amigo in 2023 met de 5000 grootste hits van 1960 tot vandaag. Nu reeds te beluisteren in non stop uitvoering! Zonder het gekrijs van zeemeeuwen maar met een hoogstaande geluidskwaliteit en een warm gevoel met respect voor het verleden van de zender.
Eigentijdse, warme, happy radio! Tot zondag!
aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...