Ga naar inhoud


Radio Mi Amigo


mereltje

Aanbevolen berichten

Ik wil niet gelijk negatief zijn, maar zo zijn er al zoveel zenders/streams/programma’s of hoe je het ook maar noemen wilt. 
 

Kom eens met iets wat er niet of niet veel is. 
Bijvoorbeeld een goede jazz zender met veel kennis van presentators over deze soort muziek. 
 

Ik wens de nieuwe bezetting veel succes 🤞 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uren geleden, jeevanhoof zei:

Op de site toch nog geen nieuws te lezen.

 

Hopelijk komen ze terug, want de gepresenteerde programma's vond ik toch beter dan de non-stop muziek van nu.

 

De laatste tijd hoor ik steeds vaker non-stop muziek zonder de oude reclames en met maar weinig jingles. 

En dan wordt het wel erg saai. Want dat was nu juist het leuke aan deze versie van MiAmigo. 

 

De test-uitzendingen gaan vast meer duidelijkheid geven.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je een programma horen dat ongeveer hetzelfde is dan MiAmigo luister dan naar Mike Radio / GoldenOldie Radio. 
En als verassing…….ze zitten op de middengolf met een behoorlijk vermogen van 1,8 kilo Whiskey’s 🥃 op 1431 kHz. 
Via Web SDR Twente goed te ontvangen. 
De modulatie is bijzonder goed. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Helaas hier in en rond het huis niet meer acceptabel te beluisteren vanwege de vele AM storingen veroorzaakt door apparatuur.

Betwijfel zelfs of een dakantenne die storingen kan helpen ontlopen.

Toch bedankt voor de tip!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via WebSDR Twente zeer goed te horen. 

Op de 49 mtr. kortegolf is de welvaartsstoring stukken minder dan op de middengolf. 

Zet altijd de noise reduction aan op Twente. 

aangepast door Drs. IJzerbout
Schrijffouten

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-10-2023 om 10:18, Drs. IJzerbout zei:

Ik wil niet gelijk negatief zijn, maar zo zijn er al zoveel zenders/streams/programma’s of hoe je het ook maar noemen wilt. 
 

Kom eens met iets wat er niet of niet veel is. 
Bijvoorbeeld een goede jazz zender met veel kennis van presentators over deze soort muziek. 
 

Ik wens de nieuwe bezetting veel succes 🤞 

Jazz wordt inderdaad veel te weinig uitgezonden op de landelijke radio. Ik luister zelf in de auto regelmatig naar Radio 2 Soul and Jazz. 

 

https://mediamagazine.nl/npo-meer-jazzmuziek-op-npo-soul-jazz/

 

Vandaag zijn trouwens de testuitzendingen begonnen op Mi Amigo. Voorlopig op zondag tussen 8.00 en 14.00. 

Op 3 december 2023 gaan ze echt van start. 

 

Het betreft een TIJDELIJKE programmering, die erop gericht is alle technische schakelingen tussen de verschillende studio's én de live uitzendingen uitgebreid te testen en dat doen we aan de hand van gepresenteerde radioshows.
Het tijdelijke schema :
08-10 OOK GOEIEMORGEN Eric Hofman & Maurice Bokkebroek.
10-11 KOFFIEPAUZE Marc Hermans
11-12 STAN HAAG VANDAAG Playatape uit 1976
12-13 AAN TAFEL Theo De Brabander
13-14 FLASHBACKSHOW Maurice Bokkebroek.
14 u Einde testuitzending.
Je kan ons overal beluisteren via www.miamigoradio.es
Op zondag 3 december gaat Mi Amigo dan echt van start met een nieuwe programmering.

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben tot nu toe niet echt onder de indruk en eens even overgeschakeld naar Paul Newman op Mi Amigo International en die draait een zodanige keuze dat ik die ik al een half uurtje op heb laten staan. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de muziek voor de onderbreking van de gesproken programma's vond ik beter.

 

Al zat er ook wel een uitzending tussen van 1977.

 

hopelijk gaan ze terug naar het format van vorig jaar.

 

mvg

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Mi Amigo 50 live vanaf de Castor in Terneuzen op vrijdag 28, zaterdag 29 en zondag 30 juni 2024. Vijftig jaar geleden startte Radio Mi Amigo haar uitzendingen. Op 31 augustus 1974 moesten de luisteraars afscheid nemen van Radio Veronica, Radio Noordzee en Radio Atlantis. Maar de zeezenders zijn terug tijdens de Havendagen te Terneuzen met Mi Amigo 50 op 28 29 en 30 juni 2024 ter herdenking van die 50 jaar! In 2014 werden uitzendingen verzorgd vanuit Oostende bij 40 jaar Mi Amigo en in 2019 vanuit Blankenberge bij 45 jaar Mi Amigo.


De legendarische zeezender DJ’s brengen het geluid van Radio Mi Amigo, Radio Veronica, Radio Noordzee en Radio Atlantis terug en zijn tijdens die drie dagen op FM te beluisteren in de regio Terneuzen. Daarnaast worden deze uitzendingen door diverse LPAM stations doorgegeven in Nederland op de middengolf. Het online radiostation KL85 zorgt voor de ondersteuning in samenwerking met Ment-TV en de medewerking van Broadcast Partners. Mi Amigo 50 is een organisatie van de vzw Nordica.

 

bron

https://www.mediapages.nl/nieuws-actueel/4600-mi-amigo-50-eind-juni-live-uit-terneuzen#:~:text=Mi Amigo 50 live vanaf,Radio Noordzee en Radio Atlantis.

 

 

Wat ik ervan begrijp is dit van een andere organisatie dan van het huidige MiAmigo radio, de echte en waarschijnlijk ook niet van Radio Mi Amigo International.  Maar hoe dan ook : Een leuk iniatief!   

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dank u. 
Er zijn genoeg andere belangrijkere dingen in mijn leven om te beleven. 
Radio had/heeft voor mij een hele andere betekenis dan alleen maar naar het afnoedelen van muziek en af en toe een MiAmigo jingle van toen te moeten luisteren. 
Daar hoort vooral ‘s avonds chillen met wat goede jazzmuziek onder het genot van een Malt Whiskey 🥃 uit mijn verzameling bij. 
De muziek uiteraard van mijn grammofoonplaten. 
Dat is veel leuker dan  zo’n sjaggerijnige  stream. 
De platenhoes en het opleggen van de plaat is een ritueel dat een www stream nooit kan evenaren. 
En noem het alsjeblieft geen vinil zoals de hifi-fideladisten plegen te doen. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...