Ga naar inhoud


Ain Dubai is geopend. Het hoogste reuzenrad ter wereld.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Ik kan het plaatje wat Cees plaatste op woensdag 17:20uur niet rijmen met die gigantische steigers om dat wiel  en dat terwijl de spaken van het wiel niet aanwezig zijn en ook de naaf en de hele draag constructie ontbreekt. Op het filmpje wat ik plaatste zie je dat eerst heel de draagconstructie met naaf gereed is en daarna segment voor segment van het wiel wordt opgebouwd. Zo is het natuurlijk gegaan.
Maar als IJzerbout het rad helemaal op heeft zien bouwen, kan hij natuurlijk daar wel antwoord op geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

https://www.newcivilengineer.com/latest/milestone-hit-on-worlds-biggest-observation-wheel-14-01-2020/

Kijk maar eens naar deze dia show.

 

Het zijn hulpconstructies om de verticale staanders in positie te houden zolang er boven nog geen verband in zit omdat de as nog ontbreekt.

 

Ook worden er tijdens de bouw allerlei tijdelijke verstevigingen geplaatst om de naaf niet in te laten klappen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Op het filmpje wat ik plaatste zie je dat eerst heel de draagconstructie met naaf gereed is en daarna segment voor segment van het wiel wordt opgebouwd. Zo is het natuurlijk gegaan.

 

Zo is het inderdaad gegaan. 

Een kennis van mij woonde direct aan het strand in een woning op de 4e verdieping met geweldig uitzicht op het JBR strand 🌴 (Jumeira Beach Resort) en als ik daar was heb ik vaak op het balkon staan te kijken. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ben je der ook al in mee geweest? @Drs. IJzerbout ?

 

Nee, nog niet. Ben geen toerist en als je hier woont dan hoeft dat voor mij niet. 

Maar mocht ik er werkelijk een rondje mee draaien dan maak ik een filmpje en plaats het hier. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Ook worden er tijdens de bouw allerlei tijdelijke verstevigingen geplaatst om de naaf niet in te laten klappen.

 

Volgens mij hebben ze hier de hulp ingeroepen van die Nederlandse jongens met hun uitschuifbare zendmast van 106 mtr hoogte. Dat ding zal zeker van pas gekomen zijn bij de bouw van dat rad. 

  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...