Ga naar inhoud


Goede kabelcoax tegen HDMI-storing?


Zilverhippie
Ga naar oplossing Opgelost door Pionewbie,

Aanbevolen berichten

1 hour ago, Zilverhippie said:

Dat overnamepunt heeft de kabelmaatschappij zelf geplaatst. Ik ga ervan uit dat dit van voldoende kwaliteit is.

Die KOKA 9 Eca heb ik ook liggen, maar heb je voor die connectoren van Hirschman een speciale tang nodig?

 

Hirschmann - Connecteur IEC CATV Push On (Femelle, Perpendiculaire) KOKWI 5

 

Met verbazing maar vooral ook argwaan zag ik dit plaatje van een haakse stekker, daar heb ik op voorhand, door ervaring, totaal geen vertrouwen in.

Maarrrr, het blijkt een recente ontwikkeling van een gerenommeerd merk, dus toch eens even verder gekeken. Ze noemen het push-on F-connector.

Dus eigenlijk hetzelfde zoals ik dat eerder beschreef maar dan uit een stuk. Maar dan vraag ik me af, waarom ? Nog weer iets nieuws uitvinden als er al een goede oplossing is

Een groot probleem bij haakse stekkers is wel ondervangen op deze manier, het afbreken van de kern door draaien van de stekker (tov de kabel).

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, kees321 zei:

Met verbazing maar vooral ook argwaan zag ik dit plaatje van een haakse stekker, daar heb ik op voorhand, door ervaring, totaal geen vertrouwen in.

....Een groot probleem bij haakse stekkers is wel ondervangen op deze manier, het afbreken van de kern door draaien van de stekker (tov de kabel).

 

Je hebt ze ook in een rechte uitvoering.

 

hir-coaxrecht-shop-hirschmann-coax-iec-connectoren-set-recht-hoofd_1.jpg.30e1c1b63e984e862a3044e244e14767.jpg

 

 

 

1 uur geleden, kees321 zei:

Nog weer iets nieuws uitvinden als er al een goede oplossing is

 

Ik neem aan jouw "hybride" oplossing? Ik heb daar juist slechte ervaringen mee. Ik gebruik het wel eens om een tijdelijke verloopkabel te creëren.

Maar ik vind de aarding onbetrouwbaar (soms slecht contact met de bus). Kijk maar eens naar het verschil met de KOKWI female connector.

En dan heb je ook nog eens een(of twee) overbodige contactovergangen?

 

1167702994_bellingleeverloop.jpg.2c6a20035af204d734c380fabd6c862e.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik al problemen heb dan zijn het de busjes vd TV(oid), een beetje dichtknijpen lost dat meestal op.

Het aantal contactovergangen is 2 in beide gevallen, van kabel naar stekker en stekker naar apparaat.

Maar, ik ben wel benieuwd naar de stekkers van Hirschmann, ik laat me graag aangenaam verrassen.
Als ik er aan denk dan zal ik ze eens mee-bestellen als het zo uitkomt.

 

Ik had overigens onlangs nog een heel merkwaardig probleempje wat bleek te lliggen aan een kort verbind coax-kabeltje ("TV"-stekker, aangegoten) , met wat omwisselen kwam ik daar achter, er is niets te zien aan die kabel en meet ook (multimeter) goed door.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, kees321 zei:

en meet ook (multimeter) goed door

 

Dan meet je alleen de ohmse weerstand.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Psychosammie said:

. . . ohmse weerstand.

Zo had ik het eerst geschreven, maar waar komt dat vandaan, wat houdt dat in eigenlijk ? Het klinkt mij een beetje ouderwets nl. maar niet dat dat erg hoeft te zijn.

Ik zou het liever gelijkstroomweerstand noemen.

En als die goed is ( voor zo'n kort kabeltje ) wat kan er dan nog mis zijn zou je zeggen ? Maar ja, die snelle signalen "denken" daar anders over.

Zo zie je maar weer, nooit iets uitsluiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...