Ga naar inhoud


Wat kost een watsapp of sms bericht? (prepaid)


Hensat

Aanbevolen berichten


Dan zal je bij Lebara moeten zien wat zij aanrekenen voor een SMS

 

Als je via wifi een WhatsApp bericht verstuurd is dit gratis.

Via 4G betaal je voor de data die dit bericht verbruikt.

Wat tekst is weinig data, een filmpje is al wat meer data.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat watsapp het goedkoopste is om te communiceren in het kort, ben alleen bang dat het geld verslind als ik mobiel netwerk aanzet buiten de deur. Heb dit gevonden:

Mobiel 9 ct/min
Vaste lijn 1 ct/min
Gesprekken van Lebara naar Lebara* GRATIS*
SMS 12 ct/bericht
Mobiel internet (afgerekend per 100kB) 1 ct/MB
Starttarief voor bellen naar vast en mobiel (zowel nationaal als internationaal gesprek) 12 ct/gesprek
Voicemail (1233), kosten per gesprek 12 ct/gesprek
   
   
   
   
   
   
   
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, jeevanhoof zei:

Als je via wifi een WhatsApp bericht verstuurd is dit gratis.

Klopt helemaal,

Je kan ook telefoneren (en zelfs beeldbellen via WhatsApp),

Maar doe het via WiFi!

 

(Als je op vacantie bent, vraag je gewoon hun WiFi inlogcode)

 

Werkt perfect! foto's en filmpjes kon ik gewoon via WhatsApp doorsturen naar mijn kennissen in Nederland terwijl ik in Griekenland op vacantie was.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hensat

 

Ik weet niet wat je nu aan Prepaid kwijt bent, maar waarom niet een sim only abonnement? Voor 10 euro in de maand ben je klaar. Heb je 6Gig aan data hoef je je nergens meer druk om te maken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Psychosammie zei:

@Hensat

 

Ik weet niet wat je nu aan Prepaid kwijt bent, maar waarom niet een sim only abonnement? Voor 10 euro in de maand ben je klaar. Heb je 6Gig aan data hoef je je nergens meer druk om te maken.

 

Klopt dat gaat bijna gebeuren, het is bestemd voor de kinderen, maar nog even prepaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-8-2021 om 08:01, Hensat zei:

 

Klopt dat gaat bijna gebeuren, het is bestemd voor de kinderen, maar nog even prepaid.

 

Bij Lycamobile prepaid krijg je op dit moment 9GB per 30 dagen, onbeperkt bellen (is meestal 3000) en onbeperkt of 1000 SMS-jes, let er wel op dat je de juiste code voor de bundel gebruikt, anders krijg je slechts 7GB.

 

Online tegoed kopen ipv in een winkel is meestal goedkoper, een nadeel is dat je geen 0900 nummers kan bellen, bij een abonnement van Lycamobile en Lebara weet ik niet of 0900 nummers te bellen zijn, indien wel, dan buiten de bundel.

 

De enige die volgens mij 0900 nummers binnen een bundel van een abonnement geen buiten de bundel berekend is Hollandsnieuwe.

 

Ik mis nog steeds Orange, wat je betaald blijft van jou, op een gegeven moment zoveel dat ik het in prepaid liet omzetten. De abonnementen kosten mij toen helemaal niets, daar kreeg ik ipv een mobiele telefoon een volledig dekkende cashback bij.

 

Orange van toen kan je niet meer vergelijken met wat je tegenwoordig aan belminuten krijgt, het idee dat wat van jou is ook van jou bleef, dat sprak mij wel aan.

 

Van de 5 netwerken zijn er nog slechts 3 over, jammer dat er geen nieuwe netwerken meer bijgekomen zijn, van mij mag er weer wat gezonde concurrentie komen. 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben je je tegoed niet meer kwijt. Wel kan het zijn dat je moet bijstorten waarna je oude tegoed weer actief wordt. Mijn ouwe belt ook met Lebara prepaid en heb nog niet meegemaakt dat hij zijn tegoed kwijt was.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik gebruik Whatsapp voor berichten, bellen en videobellen

Het is gewoon gratis.

Ik zit bij Vodafone en bij KPN.

Hoe dat zit bij Lebara en Lycamobile weet ik niet.

 

Ik geloof jullie meteen hoor, dat staat buiten kijf: maar waarom is het bij mij wel gratis en bij jullie niet?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Whatsapp gebruikt data.

Jij zal geen data limiet hebben waardoor je onbeperkt kunt internetten en whatsappen.

Gratis is jou whatsapp niet,  jij betaalt per maand een vast bedrag.

 

Wanneer jij een goedkoop internet abonnement hebt, betaal je per gebruikte data.

Dan is een uur whatsappen gelijk aan een data volume wat je moet afrekenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-9-2021 om 13:09, Psychosammie zei:

Volgens mij ben je je tegoed niet meer kwijt. Wel kan het zijn dat je moet bijstorten waarna je oude tegoed weer actief wordt. Mijn ouwe belt ook met Lebara prepaid en heb nog niet meegemaakt dat hij zijn tegoed kwijt was.

 

klopt, het oude tegoed blijft gewoon staan wij hebben ook lebara prepaid, wel moet je ieder half jaar verplicht opwaarderen anders vervalt je sim kaart.

aangepast door Hensat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook Lebara prepaid, zorg dat je Lebara One tegoed koopt. Data kost dan maar 1 cent per MB. Ik ga bewust met met mijn datagebruik om wanneer ik niet op WiFi zit (geen filmpjes kijken of versturen bijvoorbeeld) en ben meestal nog geen €5 in de maand kwijt.

 

Je tegoed raak je niet kwijt, je moet het wel minimaal één keer in per 90 dagen gebruiken.

Je hoeft dus niet op te waarderen om je tegoed te houden.

Zie https://mobile.lebara.com/nl/nl/veelgestelde-vragen bij Prepaid & Opwaarderen > Geldigheid tegoed

 

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, ceesv zei:

Whatsapp gebruikt data.

Jij zal geen data limiet hebben waardoor je onbeperkt kunt internetten en whatsappen.

Gratis is jou whatsapp niet,  jij betaalt per maand een vast bedrag.

 

Wanneer jij een goedkoop internet abonnement hebt, betaal je per gebruikte data.

Dan is een uur whatsappen gelijk aan een data volume wat je moet afrekenen.

Hoi ceesv

Ik heb gewoon een Vodafone prepaid simkaart, als ik kijk naar mijn tegoed nadat ik heb geWhatsApped, is er niks afgeschreven.

 

Groetjes man

D-box

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk om te weten,

Ik Whatsapp via WiFi

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs via mobiele data is een beetje tekst versturen nauwelijks merkbaar.

Met het letten op mijn dataverbruik beperk ik me niet op tekstberichten sturen, websites bekijk ik ook wel, mail lees ik wanneer nodig en ik gebruik data bij het geocachen. ik navigeer met mijn telefoon (tijdens het autorijden is verder dataverkeer minimaal natuurlijk, dus dat scheelt ook), maar desondanks weinig dataverbruik, zoals gezegd minder dan €5 in de maand.

Alles hangt natuurlijk af hoe vaak en hoe lang je zonder WiFi bent.

Een vriend van me is vrachtwagenchauffeur, tja die heeft nooit WiFi, kijkt ook TV via die verbinding, dus die heeft ook een gigabundel (en ik wil niet weten wat het kost). Dat is dus het andere uiterste.

Je kan bewust data alleen aanzetten als je het nodig hebt, in sommige apps kan je aangeven alleen WiFi te mogen gebruiken.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...