Ga naar inhoud


afstandbediening Duo2 werkt zeer slecht


Hensat

Aanbevolen berichten

De afstandbediening werkt erg slecht van mijn Duo2, deze reageert voor de helft niet (fractie sec) voortdurend aan het haperen. Heb al een andere afstandbediening maar dat heeft het probleem niet opgelost. Nieuwe images lost het ook niet op , ook batterijen vervangen. Het probleem is al vanaf dat hij voor het eerst werd aangesloten. We zijn zelfs aan het denken om een nieuwe ontvanger te kopen zitten al lang met dit probleem. Hoe werkt het bij jullie wie kan mij helpen? (ontvanger is van mijn vader)

aangepast door Hensat
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

soms staat de ontvanger op een ongelukkige plek waardoor zonlicht of reflecties ervoor zorgen dat de infra rood signalen verstoord worden.

 

Bij @tonskidutch was de oorzaak ooit een reflecterende thermos of koffiekan op tafel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij mensen kunnen het ledje van de afstandsbediening niet zien oplichten maar de camera van je mobile telefoon of van je laptop wel. Zet de camera-fuctie aan en kijk op het scherm of het ledje oplicht.
Werken er een aantal knopjes niet, dan de afstandsbediening open maken (eerst de batterijen er uit) en dan met een gummetje alle contacten schoon poetsen.

 

test afstandsbediening.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
49 minuten geleden, Schotelspeller zei:

De oorzaak is het design! ga op zoek naar een alternatieve a.b. OF: MAAK hem open en bewerk met grafiet oid alle knopjes eronder. De contacten van de toetsen met de printplaat: dát is  het probleem. Staan ze bekend om hoor. Op Youtube zijn er video's over.

 

3 uren geleden, Hensat zei:

Het probleem is al vanaf dat hij voor het eerst werd aangesloten.

Of de afstand bediening is nieuw uit doos defect geweest of de ir ontvanger in je settop box is defect.

Bij nieuwe afstand bedieningen hoef je niet met grafiet te knoeien.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, dan blijft de ir ontvanger in de settop box nog over.

Of toch een storingbron in de buurt die de werking van de ir ontvanger beinvloed.

 

Heb je ooit al eens getest hoe het werkt wanneer je de ontvanger in een andere ruimte zet?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het hier ook en wijt het aan de Duo2. Mogelijk een maandag exemplaar hier en bij jou? Erger me er vaak aan maar ik ben een geduldig mens en kan met wat geduld alles krijgen. Ben benieuwd of het jou lukt hem normaal snel te krijgen en hoe.

Laat het me weten want het is verder een erg fijne ontvanger.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Dat heb ik met mijn VU+ Duo2 ook, heb een hele tijd terug de afstandsbediening vervangen maar helaas zonder effect.

Ik dacht dat het traag reageren wellicht kwam door een grote zenderlijst (meerdere satelliet posities), maar na het opnieuw flashen van een nieuwe OpenPLi image zonder zenderlijst, plugins etc. geïnstalleerd is het traag reageren ook aanwezig.

Door het menu of de zenderlijst zappen vraagt wat geduld, heb ook al eens te snel door de zenderlijst willen scrollen wat resulteert in het vastlopen van de box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...