Ga naar inhoud


RTBF DVB-T2 HD wanneer?


790MHz
Ga naar oplossing Opgelost door OFDM,

Aanbevolen berichten

Vandaag de Humax-ontvanger getest, maar die tuner is nog minder gevoelig dan de Strong.

 

Ik heb ondertussen de volledige bekabeling van mijn antenne tot de ontvanger losgemaakt, nagekeken en terug vastgezet.

 

En mirakel, stabiel beeld zowel op de Franse zenders als op de beide RTBF-muxen. (op de Strong)

 

Vanavond nog eens kijken of alles nog naar behoren gaat.

 

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze avond antenne Doornik kanaal 42 terug actief, nu zonder onderbrekingen of uitval. 

Signaal 92 % Kwaliteit 90 %

vlcsnap-2023-07-06-20h09m07s526.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, astro iris zei:

@Satfeeds-DX Hier in Ieper signaalsterkte 97% kwaliteit 100%. Raar dat mijn signaal sterker is dan dat van jou, want jij zit op 28 km van Doornik en hier is dat 14 km verder. Misschien hetzelfde probleem als bij  PLsat? Trouwens signaal van Doornik is hier al sinds dinsdag zonder onderbreking actief.

Deze morgen had ik geen signaal op kanaal 42, daarentegen op kanaal 56 had ik meer dan 90 %.

Mijn antenne is horizontaal gericht op Bouvigny, maar de RTBF zendt verticaal uit

waardoor mijn signaalwaardes misschien wat lager zijn.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah vandaar. Ik werk met twee antennes, verticaal op Doornik en horizontaal op Mont des Cats. Ik breng de twee coax kabels samen in een splitter, die ik via Crazy Sat heb verkregen en zo dan met één coax naar de ontvanger. En daar ben ik heel tevreden over want ik haal op beide masten een ( bijna) maximum signaal.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Humax geeft nu ook beeld op alle kanalen zonder haperingen behalve op RMC Découverte.  Geen idee hoe dat komt.

 

Ik ontvang nu trouwens (op de Strong) nog een deel Franse kanalen dubbel, waaronder TF1SeriesFilms, maar met een veel lagere kwaliteit en uitval.

De ontvangst is via kanaal 25 dus blijkbaar is dat via de zender van Mont des Cats.

 

Bij mij is er ook maar één antenne die horizontaal op Bouvigny staat, maar de RTBF, zeker de nieuwe MUX nu, kom vlot binnen.

aangepast door PLsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, PLsat zei:

Bij mij is er ook maar één antenne die horizontaal op Bouvigny staat, maar de RTBF, zeker de nieuwe MUX nu, kom vlot binnen.

Vanuit jouw locatie is de hoek van ontvangst niet te ver uit elkaar, vandaar dat je zowel verticaal als horizontaal goede ontvangst hebt. Hier liggen Doornik en Mont des Cats in een totaal verschillende richting. Daarom werk ik met twee antennes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen nog eens een test gedaan.  Het probleem met RMC Découverte op de Humax is opgelost, de frequentie van Mont-des-Cats was ingeladen ipv deze van Bouvigny.

 

Geen beeld op de RTBF-zenders daarentegen met de Humax, met de Strong was er beeld op de nieuwe mux, niet op de oude, maar ondertussen is er ook daar weer beeld op.

 

De nieuwe mux is wel beduidend sterker van signaal.

 

Ga nog een beetje testen met beide ontvangers, want de gebruikersinterface van de Humax is wel stukken beter dan die van de Strong, maar uiteindelijk is het natuurlijk de ontvangst die telt.

 

aangepast door PLsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, PLsat zei:

Vanmorgen nog eens een test gedaan.  Het probleem met RMC Découverte op de Humax is opgelost, de frequentie van Mont-des-Cats was ingeladen ipv deze van Bouvigny.

 

Dan was kanaal 25 ingelezen ipv kanaal 29. Hier komt kanaal 25 sterker binnen, maar als ik antenne richt op Bouvigny dan komt 29 ook sterk binnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoeven wel terug on-air.

 

Iemand enig idee wat de "zender" "arte.tv" is die op de Franse dvb-t zit.  Wordt wel ingelezen, maar geeft bij mij zwart beeld.

 

Is dit een Hbb-tv kanaal van Arte ?

aangepast door PLsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...