Ga naar inhoud


RTBF DVB-T2 HD wanneer?


790MHz
Ga naar oplossing Opgelost door OFDM,

Aanbevolen berichten


Ik lees op een Waals forum dat er nog iemand is die geen opnames meer kan maken van de HD kanalen terwijl dit bij de SD kanalen wel werkt. Ik kan op de HD kanalen wel opnames maken met mijn E2 ontvanger, echter Timeshift werkt niet. Vroeger (over een jaar of 6) kon ik op de SD kanalen van RTBF ook geen timeshift, noch opnames maken met een simpele DVB-T ontvanger, terwijl dit toen bij de VRT kanalen wel werkte. het lijkt alsof ze op één of andere manier een soort DRM toevoegen aan de transportstream. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, stevenvc19 zei:

Ik lees op een Waals forum dat er nog iemand is die geen opnames meer kan maken van de HD kanalen terwijl dit bij de SD kanalen wel werkt. Ik kan op de HD kanalen wel opnames maken met mijn E2 ontvanger, echter Timeshift werkt niet. Vroeger (over een jaar of 6) kon ik op de SD kanalen van RTBF ook geen timeshift, noch opnames maken met een simpele DVB-T ontvanger, terwijl dit toen bij de VRT kanalen wel werkte. het lijkt alsof ze op één of andere manier een soort DRM toevoegen aan de transportstream. 

 

Las ik ook, maar de vraag is of het al dan niet ontvanger-gebonden is.

 

Bij mij ondertussen ook geen EPG meer op de zenders op kanaal 56 en een nieuwe dia op BRF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier en op die Franstalige forum dat Timeshift niet werkt. Ik heb nog eens gecheckt en bij mij lijkt toch alles naar behoren te werken (met een Octagon SF4008).

Ik had trouwens ook nooit problemen vroeger met Timeshift op de SD varianten.

aangepast door ketupa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Timeshift werkt hier prima via het EPG menu , zowel op de Octagon sf8008 als de Edision OS mio .
Zojuist een opname gemaakt van twee minuten op Tipik TEST HD. Word prima afgespeeld via mediaplayer.

 

screenshot_20230720123656.jpg

1_0_0_0_0_0_0_0_0_0_20230720124336.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Crazy Sat zei:

Timeshift werkt hier prima via het EPG menu , zowel op de Octagon sf8008 als de Edision OS mio .
Zojuist een opname gemaakt van twee minuten op Tipik TEST HD. Word prima afgespeeld via mediaplayer.

 

screenshot_20230720123656.jpg

1_0_0_0_0_0_0_0_0_0_20230720124336.jpg

Opnames op de Edision OS Mio+ werken ook perfect. Enkel het pauzeren van live tv werkt niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Enkel het pauzeren van live tv werkt niet.

 

Weet nu eventjes niet wat je hiermee bedoeld ...

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, PLsat zei:

Vandaag even gekeken naar de beelden van de kwalificaties van de F1.  Wel een mooi strak beeld zo.

Gekeken naar de race met deze prachtige beelden, echt de max, jammer dat die andere max alle spanning eruit haalt. Gelukkig was de strijd achter hem wel nog spannend.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens wat ik op het Waalse forum lees, zou BRF binnenkort ook naar HD HEVC overschakelen. Ik vermoed dat het alleszins bij twee kwartiertjes op een dag effectieve uitzending zal blijven met daartussen een slideshow met reclame voor de BRF radiozenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, stevenvc19 zei:

Volgens wat ik op het Waalse forum lees, zou BRF binnenkort ook naar HD HEVC overschakelen. Ik vermoed dat het alleszins bij twee kwartiertjes op een dag effectieve uitzending zal blijven met daartussen een slideshow met reclame voor de BRF radiozenders.

Hoe of wat is de naam van dat Forum!? 

 

Mvg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, MrDish zei:

Hoe of wat is de naam van dat Forum!? 

 

Mvg 

Ik denk niet dat ik hier de naam van dat forum mag schrijven maar zoek in Google eens op "La TNT en Belgique francophone" De naam van het forum lijkt op de vorige naam van de grootste Belgische telecomoperator. 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...