Ga naar inhoud


RTBF DVB-T2 HD wanneer?


790MHz
Ga naar oplossing Opgelost door OFDM,

Aanbevolen berichten


1 uur geleden, 790MHz zei:

IS NIET OPGELOST.

Deze knop heb ik niet actief gezet.

Je kan als topic starter het toekennen van de oplossing ongedaan maken.

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Is dat werken met de Waalse slag ( met de Franse slag ) ?

Is er nog iets van officiële RTBF zijde te vernemen?

 

je kan toch niet antwoorden met, ja seffes komt het signaal. :blink:

 

Ze zullen het testen uiteraard niet communiceren maar als ze ook geen startdatum melden dan houden ze alle opties van vertraging open. Ze zijn al jaren te laat, dan maakt een paar dagen ook niet meer uit. Tenzij ze uiteindelijk een deadline is opgelegd door de telecom frequentie beheerder dat ze > 700 MHz nu echt moeten uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-6-2023 om 18:42, ketupa zei:

Ik vul dus aan :

 

TV

La Une TEST HD   1:0:1F:1:1001:2038:EEEE0000:0:0:0:

Tipik TEST HD       1:0:1F:2:1001:2038:eeee0000:0:0:0:

La Trois TEST HD  1:0:1F:3:1001:2038:EEEE0000:0:0:0:

BRF TEST              1:0:1:4:1001:2038:eeee0000:0:0:0:

 

Radio

BRF           1:0:2:424:1001:2038:eeee0000:0:0:0:

Classic21 1:0:2:420:1001:2038:eeee0000:0:0:0:

La 1ere     1:0:2:41a:1001:2038:eeee0000:0:0:0:

Musiq3    1:0:2:41e:1001:2038:eeee0000:0:0:0:

Tipik        1:0:2:422:1001:2038:eeee0000:0:0:0:

VivaCite  1:0:2:41c:1001:2038:eeee0000:0:0:0:

 

 

Geweldig, er rijst me dan wel de vraag: BRF heeft twee radiozenders, dus welke is dit?

Qua TV is bij mij alleen bekend BRF Blickpunckt van 18:45 tot 19:00, wat zenden ze daarbuiten uit en welk logo gebruiken ze?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Alex1970 zei:

Geweldig, er rijst me dan wel de vraag: BRF heeft twee radiozenders, dus welke is dit?

Qua TV is bij mij alleen bekend BRF Blickpunckt van 18:45 tot 19:00, wat zenden ze daarbuiten uit en welk logo gebruiken ze?

De radiozender is BRF1  BRF tv beeld blijft buiten 18.45 tot 19.00 op zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

@PLsat Hier is Doornik op dit ogenblik ook niet actief. In verband met ontvangst is het bij mij bijna hetzelfde,  ik heb met mijn TV Vlaanderen antenne ontvanger een ietsje beter signaal dan met mijn tuner van LG-tv. Maar heel veel scheelt het niet hoor.  Het signaal op kanaal 42 is wel hier duidelijk sterker dan op kanaal 56.

 

Bedankt voor de info.  Bij mij springt op de Strong de signaalkwaliteit onophoudelijk van 100 % naar 60 % enz, met als gevolg dat er haperingen in beeld en geluid opduiken en dit zowel op de RTBF-zenders als de Franse zenders.  Op de Sony-tv is er geen enkel probleem, maar die tuner is enkel dvb-t en niet dvb-t2, maar duidelijk gevoeliger van ontvangst, want stabiel geluid en beeld.

 

Even afwachten wat het gaat geven met de Dvb-t2-ontvangst, maar wss gaat de Strong retour.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, PLsat zei:

 

Bedankt voor de info.  Bij mij springt op de Strong de signaalkwaliteit onophoudelijk van 100 % naar 60 % enz, met als gevolg dat er haperingen in beeld en geluid opduiken en dit zowel op de RTBF-zenders als de Franse zenders.  Op de Sony-tv is er geen enkel probleem, maar die tuner is enkel dvb-t en niet dvb-t2, maar duidelijk gevoeliger van ontvangst, want stabiel geluid en beeld.

 

Even afwachten wat het gaat geven met de Dvb-t2-ontvangst, maar wss gaat de Strong retour.

Boezig  weer ,maw; dan waait het hard ,en dan is het weer (bijna) windstil.Dat noemen we hier ; boezig weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PLsat zei:

 

Bedankt voor de info.  Bij mij springt op de Strong de signaalkwaliteit onophoudelijk van 100 % naar 60 % enz, met als gevolg dat er haperingen in beeld en geluid opduiken en dit zowel op de RTBF-zenders als de Franse zenders.  Op de Sony-tv is er geen enkel probleem, maar die tuner is enkel dvb-t en niet dvb-t2, maar duidelijk gevoeliger van ontvangst, want stabiel geluid en beeld.

 

Even afwachten wat het gaat geven met de Dvb-t2-ontvangst, maar wss gaat de Strong retour.

Vanuit welke locatie en van welke mast ontvang je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even fmscan.org geraadpleegd en ik zie dat voor Doornik en voor Bouvigny omzeggens dezelfde zijn 39 en 41 db. Dit is nog net te doen maar op het randje Je hebt waarschijnlijk een degelijke buitenantenne en hierdoor heb je ontvangst, maar naargelang de weersomstandigheden kan dat een heel verschil maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad ontvangst met een degelijke buitenantenne, maar niet zeer hoog geplaatst, ongeveer een meter of zes hoog.

 

Ik ontvang wel  BFM Grand Lille, die met beperkt vermogen uitzendt vanuit Lille zelf (en niet Bouvigny), dus eigenlijk is de ontvangst best wel behoorlijk, maar zeer tunergevoelig.

 

Ik heb ook nog een dvb-t ontvanger van CGV en daar is de ontvangst ook mee in orde. Het is dus zeer tunergebonden en uiterst moeilijk om de juiste tuner te vinden en de keuze is eerder beperkt, heb ik de indruk.

 

 

aangepast door PLsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je BFM Grand Lille ontvangt, dan heb je inderdaad een degelijke antenne en is de oorzaak inderdaad bij je ontvanger te zoeken. Mijn LG-tv kon geen DVB-T2 aan , maar ik had hier nog een TV Vlaanderen Antenne tv decodertje liggen en die doet het goed. Misschien is er hier wel iemand op de lijst die een degelijke DVB-T2 ontvanger heeft en die je verder kan helpen. Diegene die je nu hebt , die Strong, lijkt me niet ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...