Ga naar inhoud


RTBF DVB-T2 HD wanneer?


790MHz
Ga naar oplossing Opgelost door OFDM,

Aanbevolen berichten


Zojuist nog eens gekeken of er enige evolutie was in de ontvangstkwaliteit.  Hoe het mogelijk is weet ik niet maar BFM Lille is de zwakste zender die ik kan ontvangen, maar dan wel de enige zonder haperingen in beeld en geluid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben je waarschijnlijk het best gericht op BFM Lille en Bouvigny.   Voor   Doornik, vanuit Pittem is dat 175°, voor BFM Lille en Bouvigny 214°-215°. De betere ontvangst van BFM Lille zou kunnen te maken hebben dat die ten noorden van Lille ligt en Bouvigny 37 km verder maar wel ten zuiden van Lille, dit kan een storend element zijn. Indien je iets tussen de twee richt en met een goede ontvanger, dan kan je misschien alles goed binnenhalen. Ik zou echter voorlopig wachten totdat kanaal 42 on air is, misschien heb je dan ook daar een goed signaal, want is volgens ik hier zie , iets sterker dan kanaal 56. Duimen maar.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Op eerste zicht lijkt dit een degelijk toestel.

 

Inderdaad, met een aantal recensies op de Italiaanse pagina van een e-commerce gigant die melding maken van ontvangst in moeilijke omstandigheden, maar goed geen enkele ontvangstsituatie is natuurlijk identiek en het blijft dan ook testen en afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen ook beeld aan signaal 99 % en kwaliteit 100 % en inderdaad een zeer hoge beeldkwaliteit, bij het zappen krijg ik af en toe wat pixelvorming.

 

BRF nu met een dia, voor zover ik heb begrepen zendt die zender enkel uit tussen 18u45 en 19u.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, PLsat zei:

Ik heb ondertussen ook beeld aan signaal 99 % en kwaliteit 100 % en inderdaad een zeer hoge beeldkwaliteit, bij het zappen krijg ik af en toe wat pixelvorming.

 

BRF nu met een dia, voor zover ik heb begrepen zendt die zender enkel uit tussen 18u45 en 19u.

 

 

Hier in Menen ook soms pixelvorming en signaaluitval.

vlcsnap-2023-07-04-11h12m32s042.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Satfeeds-DX zei:

Hier in Menen ook soms pixelvorming en signaaluitval.

vlcsnap-2023-07-04-11h12m32s042.jpg

Is dit nog steeds zo? Hier heel stabiel signaal.

44 minuten geleden, PLsat zei:

BRF nu met een dia, voor zover ik heb begrepen zendt die zender enkel uit tussen 18u45 en 19u.

 

 

Inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een ander (franstalig) forum werd gemeld dat iemand de technici zag en sprak bij de zendmast van L'Eglise en dat de werken/testen nog volop bezig zijn.  Er was sprake van een officiële start in september.  Allemaal onder voorbehoud natuurlijk, ik stond er niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, PLsat zei:

Op een ander (franstalig) forum werd gemeld dat iemand de technici zag en sprak bij de zendmast van L'Eglise en dat de werken/testen nog volop bezig zijn.  Er was sprake van een officiële start in september.  Allemaal onder voorbehoud natuurlijk, ik stond er niet bij.

Haha je bent me voor. Ik las het ook zojuist, mogelijk is het de RTBF contactpersoon die na zijn formele pensioen toch nog contact houdt met de werkzaamheden. Iemand merkte al een keer op dat hij ook op dat forum aanwezig is.

 

In genoemde bericht werd ook vermeld dat Rohde & Schwarz technici bezig zijn dus dat is de zenderleverancier. Hij sloot het bericht af dat de omroepen klaar zijn voor de omschakeling maar wat dat in de praktijk moet betekenen weet ik niet want ik zou denken dat ze er klaar voor zijn als er correct HD signaal aan de zenders wordt geleverd. Hij schreef nog een paar weken geduld te hebben, ik denk met het opleveren van het kanaal 42 netwerk. Dan zou er 1 maand overgang tijd zijn voor de kijkers? Maar goed, ik ben een minderheid die niets aan het nieuwe HD signaal heeft. Zoals het er nu naar uitziet redden ze dit tropo condities seizoen nog wel dus dit is voor mij het best haalbare.

aangepast door OFDM
Correctie op vermoeden
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...