Ga naar inhoud


BBCi Player boete


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Kennis van me keek 5 jaar zonder TV licentie.

Quote

U moet een tv-vergunning hebben (inclusief een gratis tv-vergunning voor 75-TV Licenties) als u BBC-programma's downloadt of bekijkt via BBC iPlayer - live, catch up of on demand.

Als u geen vergunning hebt, riskeert u gerechterlijke stappen en een boete van maximaal £ 1000* plus eventuele juridische kosten en/of schadevergoeding die u moet betalen.

Je hebt een licentie nodig, zelfs als je toegang hebt tot BBC iPlayer via een andere provider, zoals:

Freeview, Freesat of YouView, Sky, Virgin Media of BT TV, Apple, Roku of Amazon


 

hij heeft nu een brief in de bus gehad van een advocaten kantoor uit London.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Uitleg: tvlicensing.co.uk

 

Kosten voor een licentie per jaar: Een standaard TV Licence kost £159 en een black and white licence kost £53.50

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh daar heeft hij de informatie vandaan, die hij me stuurde per mail.

Ja ook bij het bekijken van online Engelse kranten moet je tegenwoordig al meerdere keren je toestemming geven en krijg je cookies tot en met.

Gelukkig is daarvoor ccleaner pro handig.

 

Maar hij krijgt dus een boete. Hij is zes jaar geleden naar Nederland verhuisd. Zou het een nieuwe inkomsten bron zijn wegens de Brexit voor de U.K. ?

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je dat hij in Nederland wonend een boete gaat krijgen?

Voor het gebruiken van de BBC iPlayer, ik neem aan via een VPN?

merkwaardig idd.

Hoe zou je als NL ingezetene een licentie kunnen aanschaffen dan?

 

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
23 minuten geleden, Tonskidutch zei:

hij keek op Appletv met een VPN verbinding van zijn broer.

Mensen geloven nog steeds, dat men op het internet anoniem is, niet dus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat die brief nep is. Iemand uit zijn omgeving of kennissenkring weet dat hij op deze manier kijkt en probeert hem geld afhandig te maken, gewoon niet op reageren. 

 

De kans dat ze ooit kunnen bewijzen dat hij via een VPN heeft gekeken is zo goed als nul.!  Want dan moet de VPN provider eerst hebben meegewerkt met een onderzoek. En ik zeg niet dat dit nooit kan gebeuren maar niet voor zo iets onbenulligs en zonder gerechtelijk bevel. 

 

EDIT:  Ik zie net dat jij het weer bent Tonski, je hebt het toch niet uit je grote duim gezogen heh ?  Want ik vind dit verhaal tamelijk ongeloofwaardig.

aangepast door Codx
  • Haha 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er niet zeker van.

In 2014 werd door CDS en de IPS providers nauwkeurig gekeken naar wan sharing.

Een heet topic op sat4all, of dergelijke samenwerking wel legaal was van CDS en de ISP. (men kan het terugvinden en Ziggo was er niet vies van om de gegevens aan te leveren)

 

Een VPN kun je ook zo op je eigen router aanmaken zonder tussenkomst van de door jou genoemde VPN providers als daar zijn NordVPN etc.

Er wordt bij tijd en wijlen zeer zeker gecontroleerd door je internetprovider (inside information) . In hoeverre men in het Verenigd Koninkrijk dat actief doet kan ik niet weten.

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Codx zei:

EDIT:  Ik zie net dat jij het weer bent Tonski, je hebt het toch niet uit je grote duim gezogen heh ?  Want ik vind dit verhaal tamelijk ongeloofwaardig.

6 minuten geleden aangepast door Codx

 

rare reactie

maar dat zijn we van jou gewend

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
55 minuten geleden, Codx zei:

EDIT:  Ik zie net dat jij het weer bent Tonski, je hebt het toch niet uit je grote duim gezogen heh ?  Want ik vind dit verhaal tamelijk ongeloofwaardig.

Internet staat vol met artikelen dat de BBC extra geld probeert te halen van mensen die zonder license kijken.

Ook bij mensen die naar de BBC Iplayer kijken. Zonder inloggen gaat dat niet.

Ze registreren je kijkgedrag en zullen zeker ook je IP adres loggen.

Recent hebben ze een heel stel VPN IP adressen geblacklistet voor hun player.

 

Ik weet van kennissen uit Frankrijk, dat er daar firma's actief zijn die aan Engelsen IP kastjes verkopen, gecombineerd met een VPN service.

Tja, en dat gaat maar een tijdje goed....

 

Van de License website van de BBC...

https://www.tvlicensing.co.uk/faqs/FAQ310

How do we check BBC iPlayer viewing?

We contact customers who have declared that they do not need a licence but at the same time are shown from the information that we hold to be watching or downloading BBC programmes on BBC iPlayer on several occasions.

Our Privacy Policy explains that we may use data collected from other parts of the BBC to establish if you are using BBC iPlayer.

 

hoe controleren we BBC iPlayer-weergave?

We nemen contact op met klanten die hebben verklaard dat ze geen licentie nodig hebben, maar die tegelijkertijd blijken uit de informatie die we hebben, verschillende keren BBC-programma's op BBC iPlayer te bekijken of te downloaden.

In ons privacybeleid wordt uitgelegd dat we gegevens kunnen gebruiken die zijn verzameld uit andere delen van de BBC om vast te stellen of u BBC iPlayer gebruikt.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Internet staat vol met artikelen dat de BBC extra geld probeert te halen van mensen die zonder license kijken.

Ook bij mensen die naar de BBC Iplayer kijken. Zonder inloggen gaat dat niet.

Ze registreren je kijkgedrag en zullen zeker ook je IP adres loggen.

Recent hebben ze een heel stel VPN IP adressen geblacklistet voor hun player.

 

Weet je zeker dat je moet inloggen?    Maar dan nog weten ze de NAW gegevens niet zo maar, dat maakt het verhaal verdacht. Kijk dat de politie met een gerechtelijk bevel bij een VPN aanbieder in een bepaald land kan aankloppen dat geloof ik nog wel maar de BBC  is onaannemelijk.  

 

Wat ik al zei blijft staan.  Niet op reageren.   Desnoods een andere VPN aanbieder nemen en anoniem betalen. Dwz als het verhaal al enige waarheid bevat. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Zojuist, Codx zei:

Wat ik al zei blijft staan.  Niet op reageren. 

Ik zou wanneer mij dat zou overkomen mij door een jurist laten adviseren.

Je kop in het zand steken is niet altijd verstandig.

 

Feit is, dat uit de persberichten duidelijk blijkt dat de BBC op zoek is naar extra inkomsten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Ik zou wanneer mij dat zou overkomen mij door een jurist laten adviseren.

 

Die jurist zoekt zeker inkomsten.. dat is ongeveer het domste wat je kunt doen. 

 

Maar hoe kunnen ze iemand willen laten betalen als die niet eens in het betreffende land meer woont.?  Dat verhaalt deugt aan geen kanten. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men pretendeert in Engeland te zijn, verder is er sprake dat hij kijkt via een VPN die begint bij familie, dus Engeland.

De Engelse wet zegt dat je verplicht bent kijk en luistergeld te betalen.

 

De BBC heeft geconstateerd dat er via Iplayer te gebruiken en content van de BBC te bekijken een verplichting is om een License te betalen.

Dit is nagelaten.

 

Op het Engelse adres is er nu een schrijven binnengekomen dat er onwettig is gekeken en dat er daardoor een boete van 1.000 Pond verschuldigd is.

 

Als Engels staatsburger, die ooit op familiebezoek naar Engeland wil reizen weet ik niet of het verstandig is om dan je kop in het zand te steken.

Na veel jaren kan je dat net op het verkeerde moment duur komen te staan.

 

Zag enige tijd geleden een programma over de Italiaanse immigratie en douane dienst.

Van een Amerikaans echtpaar op weg naar een cruise schip werd de man de toegang tot de EU ontzegd.

De reden was een openstaand geding in Frankrijk van vele jaren geleden.

In de huidige tijd vergeet de overheid niets, dank aan de vele databanken en hun koppelingen.

 

Daarom, wanneer je een gerechtelijk bevel wilt negeren is professioneel juridisch advies niet onverstandig.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...