Ga naar inhoud


update openpli 4.0 met kanalenlijst Hans


Aanbevolen berichten

Het updaten van de kanalenlijsten loopt de laatste tijd niet zoals het zou moeten dus vandaag in een VU solo2 met openpli 4.0 geprobeerd de lijst van Hans 19,23 en 28 graden erin te zetten maar hij geeft een error melding en geen lijst dus dan de gastscan van C+ er maar in. Diverse lijsten van Hans geprobeerd maar geen enkele lijst wordt opgeslagen. Is open pli4.0 te oud of gaat er iets mis met de lijsten van Hans ? 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


denk dat er wat mis is met de lijst.Anderen melden volgens mij gelijkaardige problemen met niet gevonden kanalen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als alles goed werkt bij 4.0 waarom zou ik dan updaten naar 7.3. Ik wil nu alleen de kanalenlijst verversen maar de 9 november lijst pakt hij niet via de satelliet. Ik heb inmiddels wel via het netwerk de kanalenlijst in de solo2 kunnen zetten dus ga eens kijken of die nu wel goed loopt.

Via de satelliet kun je dus niet kiezen om de oktober lijst er in te zetten en de oude lijst wist hij waardoor je ineens zonder lijst zit.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 minuten geleden, alfred de witt zei:

Als alles goed werkt bij 4.0 waarom zou ik dan updaten naar 7.3.

Wanneer die lijst niet meer compatibel is met 4.0 sta je wel voor het blok.

Een kennis van mij heeft op dit moment ook een ontvanger die niet meer werkt na het upgraden van de kanalenlijst.

Moet ik volgende week kijken wat er mis is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, alfred de witt zei:

als alles goed werkt bij 4.0 waarom zou ik dan updaten naar 7.3. Ik wil nu alleen de kanalenlijst verversen maar de 9 november lijst pakt hij niet via de satelliet. Ik heb inmiddels wel via het netwerk de kanalenlijst in de solo2 kunnen zetten dus ga eens kijken of die nu wel goed loopt.

Via de satelliet kun je dus niet kiezen om de oktober lijst er in te zetten en de oude lijst wist hij waardoor je ineens zonder lijst zit.

Windows 95 werkt ook nog prima, maar soms is het zinnig naar wat nieuwers te gaan.

 

Zet je de lijst er met Dreamset of Dreamboxedit in?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Wanneer die lijst niet meer compatibel is met 4.0 sta je wel voor het blok.

Een kennis van mij heeft op dit moment ook een ontvanger die niet meer werkt na het upgraden van de kanalenlijst.

Moet ik volgende week kijken wat er mis is.

 

 

Sinds wanneer is een lijst niet meer compatibel?  Volgens mij werkt dat nog op de alleroudste images.  Een ontvanger die niet meer werkt na het upgraden van de kanalenlijst heeft een hele andere oorzaak. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je een idee, wat dat zou kunnen zijn?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alfred de witt,

volgens mij had Openpli 4een probleem met de Gstreamer versie

https://forums.openpli.org/topic/39662-openpli-4-gstreamer-170-master-git-images/

daardoor werkten bepaalde streams uit de lijsten niet allemaal correct en soms crashte de receiver ook

denk dat het toch tijd wordt voor een nieuwere image versie.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Heb je een idee, wat dat zou kunnen zijn?

 

Vaak is het gewoon corruptie en gaat er iets fout tijdens het uploaden of updaten van internet (geen satelliet)  Meestal is een nieuwe lijst plaatsen genoeg, soms moet je opnieuw flashen.

 

In dit geval zou ik wel een nieuwere versie flashen want 4.0 is wel heel oud. Als je niet perse de nieuwste versie nodig hebt kun je ook openpli 6.x nemen, die is erg stabiel op wat oudere boxen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik dreamboxedit om de lijsten erin te zetten. Ik heb inmiddels openpli 7.3 geïnstalleerd en de standaard kanalenlijst is volgens mij van Hans. Na 5 minuten had ik bij het oproepen van de opnames een vastloper, ik hoop dat dit eenmalig was en dat de ontvanger verder stabiel is.

De open pli ziet er trouwens wel goed uit, verder ontwikkeld als vti lijkt het wel. Ik ga ook voor de duo2 kijken of openpli 7.3 een optie is.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan de Duo2 prima mee overweg.

Bij een Windows PC is Dreamset het leukst omdat Hans ze daarmee maakt. Op een Mac werkt die helaas nog niet en moet het via Dreamboxedit.

Heb je de voorlaatste lijst van Hans al eens geprobeerd? Want die vastloper is gek. Mos nie magge.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...