Ga naar inhoud


Xtrend E9500 Ziggo smartcard krijg ik niet aan de praat.


Aanbevolen berichten

Dat maakt in dit geval niet uit.

Al mijn readers staan op ‘smargo’ en dat werkt uitstekend. Bij jou ook anders had je geen kaartinfo gezien..

Wat me wel opvalt is dat er slechts 3 entitlements op staan en dat moeten er minimaal 5 zijn. Juist de Irdeto control ChID’s zijn er (nog) niet.

Wellicht staan deze ‘in het verleden’. Even een heractivatie aanvragen via ‘Mijn Ziggo’

 

Het zou er zo uit moeten zien:

D94F45F5-9C5C-4B8F-93A6-3C948F85349A.jpeg.116883fb4a0763c3f0cf39a69d763f8f.jpeg

 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dankjewel ik ga er morgen mee verder ik ben al wat verder qua info. Denk ook dat ik de instellingen goed moet hebben staan ook mbt SYSID en uiteraard de Box en RSA key moeten goed zijn.

Heb deze nu erin volgens mij zijn die goed want die stonden bij de readers bij het onderste kaartslot( Ziggo kaart) die ik heb overgenomen.

Ik ga een heractivatie aanvragen.

Gaat dat niet via mijn Ziggo?

 

Ga alles nu regelen en zal daarna de instellingen goed moeten hebben dan moet het in orde komen.

Laat de reader gewoon op Smargo staan.

Dankje dat me ook laat zien hoe het eruit moet zien want als bovenstaande mbt entitlements niet goed staat komen we niet verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overgenomen?? Dat gaat normalerwijze niet. Je kunt bij Ziggo geen contractovername doen zoals b.v. bij Canal Digitaal. Als je in ‘oud’ Ziggo gebied woont kun je wel een (extra) kaart aanvragen op ‘jouw’ Mijn Ziggo.. Dat wordt dan automatisch een 0606 kaart..

 

Dit kan ook verklaren waarom je maar 3 entitlements ziet. De kaart is afgemeld en dan verloopt hij vanzelf. Uiteindelijk worden dan de ChID’s gewist en is de kaart definitief uit..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Overgenomen?? Dat gaat normalerwijze niet. Je kunt bij Ziggo geen contractovername doen zoals b.v. bij Canal Digitaal. Als je in ‘oud’ Ziggo gebied woont kun je wel een (extra) kaart aanvragen op ‘jouw’ Mijn Ziggo.. Dat wordt dan automatisch een 0606 kaart..

 

Dit kan ook verklaren waarom je maar 3 entitlements ziet. De kaart is afgemeld en dan verloopt hij vanzelf. Uiteindelijk worden dan de ChID’s gewist en is de kaart definitief uit..

Het is een kaart die bij een Ci+ module geleverd is dus een extra kaart.

Ja ik woon in oud Ziggo gebied. Dus inderdaad een 0606 kaart...geen idee of dat ook een 0604 kaart kan zijn.

Heb een heractivatie aangevraagd. De kaart overigens een ongeveer iets meer dan een week via een officiële STB getest daar werkte ie gewoon.

 

Overgenomen...hoe bedoel ik dat? Laat ik me nader verklaren.

Toen ik de kaart een paar dagen geleden in de interne readers getest heb zag ik in een van de readers( geloof onderste) Ziggo kaart staan en daarin stonden en RSA en Boxkey..hoe die daarin komen is mij ook een raadsel wellicht dat de interne reader toch voor en gedeelte werkt?

Maar niet zomaar overgenomen maar ik bedoelde wat in de reader stond...

Ik kan je bevestigen dat de kaart actief is dat heb ik op een ander adres getest bij iemand die een officiële Ziggo STB heeft.

Dus werkte ook op een ander adres van een bekende. Zoals gezegd ik woon in FZiggo gebied geen Fupc.

Ander adres maakt dan niet uit omdat ie ook bij de kennis werkte. De kaart is zogezegd actief( Fziggo gebied)

Ik ga morgen testen of ik 5 of meer entitlements krijg. Hoop dat je nu duidelijk is hoe ik aan de RSA, Boxkey kom.

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, Oké.. Je hebt de kaart niet overgenomen maar verwisseld.. Dan zal de opwaardering wel gaan werken…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ah, Oké.. Je hebt de kaart niet overgenomen maar verwisseld.. Dan zal de opwaardering wel gaan werken…

Staat op naam van mijn ouders.. en ik kijk op de extra smartcard op mijn adres( een paar meter verder)Dat is zoals ik het doe.

Kaart ook bij een andere bekende op ander adres via een officiële decoder getest werkte.

Heb gebeld en kaart ook laten heractiveren. Kaart is actief...dat is zeker.

 

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan op NPO1 HD schakelen en niet zappen…. Je kunt in de OScam WebIF de Ziggo kaart steeds refreshen (rode gebogen pijltjes). Zodra er 5 entitlements zijn ben je klaar…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een smargo in de USB gedrukt, waarom zou je dan voor smartreader gaan kiezen? Ik merk aan alles dat je totaal geen idee hebt waarmee je bezig bent.

De kaart wordt gedetecteerd, je ziet de entitlements staan wat dus aangeeft dat de kaart correct wordt gelezen waarom ga je dan nog aan de readerinstellingen sleutelen terwijl die goed zijn?

 

De opmerking van Mimisiku kom je niet verder mee, dat zegt een leek net zoveel als dat de vlag door de wind heen en weer beweegt, hij had beter even volledig kunnen zijn en kunnen opmerken dat je de readers op /dev/sci0 en /dev/sci1 uit had moeten zetten en je de RSA en box key van die readers even moet kopiëren naar de USB reader, dan had je waarschijnlijk allang beeld gehad.

Zorg dat je de reader in de juiste groep hebt staan, dat houdt in dat de reader in de groep waar de dvb-api gebruiker in zit, meestal is dan groep 1, als de groep niet klopt, heeft de dvd-api geen rechten om de reader aan te spreken en gaat het ook niet werken.

  • Like 1

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo niet? Lees het hele (lange) verhaal eens door… Daar is hem letterlijk verteld hoe en wat (ik neem aan dat de TS kan lezen). De laatste opmerking was meer het geheugensteuntje daar naartoe.. Hij heeft immers al wel de entitlements en die komen uit zijn (juist!) smargo…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen ..ik heb beeld!!! Yes de HD zenders werken waar ik het abo op het..net effe RTL 4HD ,RTL7 HD RTL5 HD en beeld..eindelijk...dus ik heb nu beeld op het abo waar voor betaald wordt.

Ongelofelijk!Zooo blij mee!

 

Ja ik wist niet wat ik deed maar ik heb jullie hulp wel opgevolgd iedere keer en mijn uiterste best gedaan.

Heeft mij weken leeswerk en zoekwerk gekost tot ik dit geweldige forum vond waarbij ik aanvoelde dat mensen met kennis van zaken hier zaten en die je duidelijk het goede antwoord kunnen geven.

De moed zakte mij in de schoenen moet ik eerlijk zeggen. Iik wil ook zeggen dat ik in mezelf moest lachen( beetje met kiespijn ha ha) toen @Mimisiku laatst zei dat ik effe een uurtje moest gaan zitten ha ha. Hij moest eens weten hoeveel uren je moet zoeken via Google..die zegt dit ..de ander zegt weer iets anders enz. Dat feit alleen al kost je een rip uit je lijf kan ik je vertellen. Maar ik respecteerde zijn reactie want vanuit de deskundigheid van iemand mag je ook wat van de ander verwachten dat klopt ook wel en zoals gezegd ik heb zijn en jullie raad graag opgevolgd.

 

 

Ik had al snel in de gaten dat je ergens op het internet moet zijn waar de deskundigheid zit en daar moest ik alle energie erin steken om het voor mekaar te krijgen en ook naar jullie raad luisteren wat ik ook gedaan heb. Ja voor een leek kost het veel moeite maar als je vertrouwd op de deskundigheid en de tips kan je als je doorzet wel resultaten bereiken.

 

En zie hier door jullie hulp en doordat ik naar jullie tips geluisterd heb is het mij gelukt om op de HD zenders( maw de versleutelde kanalen waar ik een abo op heb) beeld te krijgen.

Mijn grote dank aan iedereen hiervoor!!

Hopelijk blijft het ook werken maar goed mocht er op een gegeven moment toch een kink in de kabel komen doordat ik bijv geen beeld op de versleutelde zenders heb dan kan ik me hier melden en dan wederom op jullie deskundigheid vertrouwen.

Hopelijk blijft het goed lopen..

Diepe buiging naar jullie allemaal! Iedereen in dit topic wil ik ENORM bedanken voor alle hulp en tijd.

Zo zie je maar dit forum kan ik iedereen aanbevelen hier zitten mensen die weten waar ze het over hebben en die bereid zijn om een ander die weinig kennis heeft van de materie te helpen...daar ben ik jullie echt dankbaar voor.

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het eindelijk werkt! Als eerste even een backup maken van de OScam configuratie bestanden…

Kun je nog een foto plaatsen met je huidige kaartinfo? Dat groene veld? Ben benieuwd welke er nu opstaan…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe maak ik een back up van de Oscam Configuratie bestanden?

Groene gedeelte heb ik toch 3 entitlements kan ik die info hier zomaar posten? Staat daar niks persoonlijks van de kaart in? Was ik de vorige keer ook al over aan het twijfelen heb je altijd wel een beetje ook als je een log post dat je niets iets persoonlijks van de kaart of zo post. Ik weet bijv dat je geen RSA en boxkey kan posten.

Of moet ik iets wegstrepen?

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die entitlements kun je rustig plaatsen.. Die zijn voor iedere Ziggo (Irdeto) kaart gelijk..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK geen probleem dan plaats ik ze graag. Ik weet namelijk niet wat ProveID is en zo dus je wilt niet zomaar persoonlijke info posten wat niet ok is of waar een ander iets mee kan net zoals de box of rsa key niet gepost mag worden.

Enfin ik zal ze zo effe plaatsen.  Ik ga zo ook van alles wat ik veranderd heb screenshots maken zodat ik altijd op de configuratie terug kan vallen.

 

Schermopname (51).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...