Ga naar inhoud


Geen zenders Astra23.5


James1960

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Kijk eerst even of je het info kanaal ontvangt, dat weet je meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

44 minuten geleden, ceesv zei:

De duo LNB van Canaldigitaal staat bekend om het uitvallen van (gedeelten) van de LNB.

 

Idd, pas ook meegemaakt dat NPO 1 enzo het niet meer deden, NPO 2 wel. LNB vervangen door een enkele universal LNB en alls werkte weer (behalve de astra 1 op 19,2 natuurlijk).

Je kan dit ook eens proberen.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duo-lnb moet in Oskarshamn (het midden van de provincie Kalmar län) 4° schuin staan als de kop van de Astra 23,5 in de klem staat waarbij de vrij hangende kop van de Astra 19,2 iets lager moet staan. Dat is een stuk minder schuin dan in Nederland. De elevatie van de schotel moet op ongeveer 24,5 graden staan.
De signaalkwaliteit moet toch minimaal 60% zijn maar liever 70% of meer.

 

hoek van 4 graden.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het maar raar dat het andere topic over "geen zenders op Astra 23,5" gesloten wordt. Ten eerste is dat draadje al van 11 okt. 2020 en dit pas van 5 uur geleden.
Bovendien zijn het 2 verschillende situaties. Het gesloten topic gaat over een opstelling met 4 lnb's en dit over een duo-lnb.
Ook de locaties zijn verschillend. Dit topic gaat over een situatie is Zweden, het andere niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

James 1960 meldt in dit onderwerp en in het andere onderwerp hetzelfde probleem.

We gaan niet in 2 verschillende onderwerpen dezelfde klacht bespreken.

5 minuten geleden, Sprietje zei:

Het gesloten topic gaat over een opstelling met 4 lnb's en dit over een duo-lnb.
Ook de locaties zijn verschillend. Dit topic gaat over een situatie is Zweden, het andere niet.

 

Daarom heeft de vraag van James 1960 in dat andere onderwerp niets te zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ceesv zei:

Kijk eerst even of je het info kanaal ontvangt, dat weet je meer.

heb de schotel weer gericht krijg nu info kanaal en alle zenders van Astra 23.5

maar nu geen zenders van Astra 19.2 waaronder BVN en geen duitse zenders.

Had de schotel volgens Satfinder gericht op 176.0 Azimuth en Elevatie 24.7  helemaal geen ontvangst.

naderhand vanuit hier iets naar t oosten gedraaid en kreeg ontvangst.

maar geen Astra 19.2 signaal alleen Astra 23.5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ceesv zei:

James 1960 meldt in dit onderwerp en in het andere onderwerp hetzelfde probleem.

We gaan niet in 2 verschillende onderwerpen dezelfde klacht bespreken.

Daarom heeft de vraag van James 1960 in dat andere onderwerp niets te zoeken.

sorry ik begrijp niet waarom het zo wordt. tis natuurlijk niet de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats eens een foto van de duo-lnb vanaf de voorzijde van de schotel.

Ontvang je de signalen van de Astra 23,5 toch wel via de juiste kop? Ik neem aan dat je de Astra 23,5 in de klem hebt staan. Frommel eens even een stukje aluminiumfolie over de kop van de 23,5, het signaal moet dan wegvallen. Als je het signaal van de Astra 23,5 op de kop van de Astra 19,2 ontvangt, dan valt het signaal niet weg.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 uren geleden, James1960 zei:

Ik krijg geen kanalen meer via mijn Philips DSR7121.

Automatische diseqc selectie door automatisch herkennen van de satelliet door de ontvanger?

19 uren geleden, James1960 zei:

heb kop in 23,5 gr zitten altijd gehad en heeft altijd gewerkt

Hij ontvangt wel BVN en een aantal FTA zenders.( Astra 1)

 

Tot nu toe is de vraag of hij het CD info kanaal ( Astra 3) ontvangt nog steeds niet beantwoord.

 

Wanneer hij die wel ontvangt worden gecodeerde zenders niet gedecodeerd.

Ontvangt hij het info kanaal niet is zijn duo LNB defect.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 Dan lijkt het dat een kop van zijn Duo LNB defect is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Plaats eens een foto van de duo-lnb vanaf de voorzijde van de schotel.

Ontvang je de signalen van de Astra 23,5 toch wel via de juiste kop? Ik neem aan dat je de Astra 23,5 in de klem hebt staan. Frommel eens even een stukje aluminiumfolie over de kop van de 23,5, het signaal moet dan wegvallen. Als je het signaal van de Astra 23,5 op de kop van de Astra 19,2 ontvangt, dan valt het signaal niet weg.

ok ga ik proberen ff afdekken. ja Astra 23.5 in klem altijd gehad.nooit problemen gegeven

1 uur geleden, Sprietje zei:

Hij schrijft: heb de schotel weer gericht krijg nu info kanaal en alle zenders van Astra 23.5

ik ontvang het info kanaal

1 uur geleden, ceesv zei:

 Dan lijkt het dat een kop van zijn Duo LNB defect is.

eerst maar eens vervangen dan heb inmiddels een nieuwe besteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 minuten geleden, James1960 zei:

ik ontvang het info kanaal

Dat zou moeten betekenen dat je dan ook ontvangst en beeld zou moeten hebben van de Nederlandse zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@James1960. je had beter eerst een foto kunnen plaatsen van de voorkant, dan hadden we kunnen zien of het ongeveer goed stond.  ik heb namelijk het vermoeden dat jou LNB helemaal niet defect is.  

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...