Ga naar inhoud


Advies gevraagd: muurbeugel voor TV


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Ik heb recent de TV (65 inch OLED) samen met een soundbar aan een muurbeugel laten hangen. Ik heb gekozen voor de Vogels Next Motion Mount, wel duur maar dan moet het vast ook wel goed zijn dacht ik.

 

Helaas blijkt het niet goed, wanneer ik de beugel helemaal naar buiten laat komen en de TV maximaal dwars op de beugel laat draaien (60º) dan hangt hij totaal niet meer waterpas. Dat is niet bij te stellen, hooguit kan de muurbevestiging worden bijgedraaid maar dan hangt de TV niet meer waterpas als hij plat tegen de  muur hangt.

 

Ik kan de beugel nu nog ruilen, de installateur geeft alle medewerking, maar mijn vraag is welke beugels wel zo sterk zijn dat ze niet al te snel gaan doorgangen als daar zo’n 35 kg aan hangt. Eigenlijk moet de beugel liefst 75-80 cm uit de muur kunnen komen zodat de TV ongeveer 80º - 90º gedraaid kan worden en dan toch nog waterpas blijft hangen.

 

Welke merken / typen zijn goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites


je moet gewoon zoeken op VESA mount / plaat

er zijn echt heel veel met verschillende bewegingsvrijheden per as

 

dat omdat die Vogels gewoon weg een Nederlands Google promotie product is in elke audio video winkel

terwijl er meer en beter is

aangepast door Tonskidutch
google promotion

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom dit probleem in mijn werk veel tegen maar kan ook geen goede oplossing vinden.

Ik heb verschillende merken geprobeerd als Vogels, Manhattan, Techly, My Wall, Speaka, Newstar en die Barkan.

Probleem is gewoon dat als een groot scherm op het scharnierpunt ook maar een halve mm doorbuigt dit duidelijk zichtbaar wordt tegen een rechte achterwand.

Speaka professional heeft er wat met een dubbele beugel die zijn ook aardig goed en tegen de wand aan perfect recht zitten, draai je ze echter van de wand af dan gaat dat een stuk moeilijker door de dubbele beugel maar hoe verder je van de muur afkomt hoe duidelijker zichtbaar het wordt dat het scherm scheef gaat hangen. Dat hebben ze geprobeerd op te lossen door de beugel waarmee hij scharniert hoger te maken maar ook die gaat iets torderen waardoor het scherm alsnog schuin komt te hangen omdat ze maar vrij dun/licht materiaal gebruiken.

Wat voor mij nog het beste werkt is dat als ik een 50" scherm draaibaar op moet hangen ik dan een muurbeugel koop voor een 70" of 80"  maar onder de 150 euro vindt je dan vrijwel niets goeds.

Wat ook een goede oplossing is is plafond montage, gewoon een dikke stevige buis die met een plaat aan het plafond wordt geschroefd en die kan draaien. Nadeel is je moet dan wel een stevig plafond hebben en het scherm hangt altijd vrij ver van de wand af om te kunnen draaien.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk de knoop hier doorgehakt, de muurbeugel is er uit en terug naar de winkel (ik heb er wel bijna 3 maand op moeten wachten, dus er zijn liefhebbers zat denk ik) en wij zijn overgestapt naar een statief, een Cavus Triangle. 

Toen de monteur kwam om de muurbeugel er af te halen, verzuchtte hij dat hij blij toe was, hij had bij het monteren echt zijn best gedaan maar achteraf had hij er niet zoveel vertrouwen in, elke dag was hij bang geweest voor een telefoontje dat de hele zaak van de muur gevallen was...

Wij moeten nu alleen nog wat plamuren. 😢

 

Plafond was hier geen optie, is iets meer dan 3 meter hoog en loopt schuin, het is meteen het dak. Maar ik heb er wel over lopen denken, ben ik meteen mee opgehouden nadat ik het aan mijn vrouw had voorgesteld 🙄

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, TangoBravo zei:

Cavus Triangle

 

WTF, 640 euries? Krijg je dan de TV erbij?

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...