Ga naar inhoud


Canal Digitaal streamen in de camper per wifi


rmkeizer

Aanbevolen berichten

17 uren geleden, rmkeizer zei:

Hoi Tommie, in de camper kijken we via de schotel.

Voor 1 avond is het ook mogelijk via canal digitaal app te kijken via 4g

Mijn configuratie maakt ook gebruik van een schotel en kaart maar je zult toch een router nodig hebben om het signaal te kunnen verspreiden naar de diverse clients.

Een kennis van mij heeft ook een camper en uit zijn ervaring weet ik dat hij veel problemen heeft met het ontvangen van een goed signaal via de schotel op de vaak schaduwrijke campings. Vandaar mijn alternatief om TV te kijken via een mobiele internetverbinding. 

Tenslotte zijn de campings waar de campers gebruik van maken vaak niet uitgerust met een hoge snelheid internetverbinding en dan moet je er toch zelf voor zorgen.

Ik denk ook dat het niet lang meer duurt of de reguliere uitzendingen via satelliet zullen gaan afnemen en de internet TV het over gaat nemen.

Met de compressiemethoden die tegenwoordig en in de toekomst toegepast gaan worden, zal de bandbreedte alleen maar afnemen en zodoende ook het dataverbruik. 

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, tommiedepommie zei:

Mijn configuratie maakt ook gebruik van een schotel en kaart maar je zult toch een router nodig hebben om het signaal te kunnen verspreiden naar de diverse clients.

Een kennis van mij heeft ook een camper en uit zijn ervaring weet ik dat hij veel problemen heeft met het ontvangen van een goed signaal via de schotel op de vaak schaduwrijke campings. Vandaar mijn alternatief om TV te kijken via een mobiele internetverbinding. 

Tenslotte zijn de campings waar de campers gebruik van maken vaak niet uitgerust met een hoge snelheid internetverbinding en dan moet je er toch zelf voor zorgen.

Ik denk ook dat het niet lang meer duurt of de reguliere uitzendingen via satelliet zullen gaan afnemen en de internet TV het over gaat nemen.

Met de compressiemethoden die tegenwoordig en in de toekomst toegepast gaan worden, zal de bandbreedte alleen maar afnemen en zodoende ook het dataverbruik. 

 

Zolang unlimeted niet echt unlimeted is en in het buitenland maar 50Gb per maand mag gebruiken is de schotel toch een uitkomst.

Onze ervaring met schotelontvangst is best goed, natuurlijk moet je een plek krijgen waar je vrij ontvangst hebt maar dat geld voor 4g/5g ook. Kreeg op onze overwintercamping in spanje maar een matig 4g ontvangst en was maar wat blij met de schotel. Ik weet er zijn 4g versterkers en die ga ik ook instaleren om beide opties te benutten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, rmkeizer zei:

….Wel had ik gisteren soms wat blokkerig beeld op de tablet maar dat zal door de kwaliteit van het netwerk zijn.

Zoek nog wel een goede windows app


Een blokkerige weergave van het beeld op de tablet is bijna met zekerheid te wijten aan een matige kwaliteit van het netwerk waarover de stream loopt.

Daarbij kunnen alle componenten van het netwerk negatief bijdragen en vaak heeft de gebruikte router daar een groot aandeel aan.

Ik heb daar ook jaren problemen mee ondervonden maar sinds ik een goede router gebruik en een tablet en de router in de 5 GHZ mode staan lopen de streams probleemloos.

 

  • Bedankt 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat kan.

zenderlijst.jpg

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stem af op de gewenste zender en klik op "als opstartzender gebruiken"

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Stem af op de gewenste zender en klik op "als opstartzender gebruiken"

 

Hoi Cees, nogmaals het gaat niet om de zender maar met welke lijst/bouquette.

Als ik op channel omhoog/omlaag klik krijg is bijv canaal-cdigitaal favorieten. Zelf het ik een favorietenlijst gemaakt en als ik de blauwe knop druk kan ik deze selecteren en gebruiken. Maar wanneer ik opnieuw opstart krijg ik weer de canal-digitaal favorieten lijst.

 

Ik zou graag mijn eigen lijst blijven gebruiken als ik van zender wissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aha, dat was mij niet duidelijk.

 

Dat gaat ook, de bovenste selectie in de favorietenlijst is het opstart boeket,

 

Even de gewenste lijst naar boven verplaatsen.

 

verplaats.jpg

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenderlijsten voor enigma 2 receivers zijn er ook te downloaden.

bijvoorbeeld deze zeer uitgebreide van @Satje07

die kun je met dreamboxedit of een andere editor op de receiver overzetten

in dit topic beschrijf ik meerdere die je kan gebruiken

 

afhankelijk van de app die je op een remote device gebruikt kun je of de zenders en/of het bouquet gebruiken om zo te zappen.

 

Dat is heel eenvoudig om even zelf te testen dus vooral zelf uitproberen.

  • Bedankt 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via een ander topic een mogelijke oplossing gevonden.

In de webinterface/brouwser kun je op het tv-icoon naast de lijst klikken.

In de browser start dan een nieuwe pagina, de link gecopieerd en deze in een iptv app ingelezen.

Dit alles in Android omdat ik niks ander gebruik.

Maar de VU+ app bevalt toch het beste.

 

Op de foto te zien: ontvanger VU+ Zero 4K via Hdmi op grote tv en via de Mi stick draadloos met de VU+ App.

Beide zenders zitten op hetzelfde kanaal uiteraard. Zal straks in de kampeerauto niet nodig zijn want dan wil ik het alleen via een draadloos setup. Onder de luifel of toch binnen, s'avonds in bed of toch tijdens warme zomeravonden buiten via de mini Beamer op groot doek.

 

Toch nog even een vraag over een harddisk. Welke minimale grote moet dit zijn voor 2 uur opnemen?

20220413_175038.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gemiddeld 5 Gig opslag per uur in hoge kwaliteit HD.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...