Ga naar inhoud


Canal Digitaal streamen in de camper per wifi


rmkeizer

Aanbevolen berichten


De oranje kaart kan zonder module in de VU+Zero4K met de OScam softcam werken. Dat geeft je iets meer vrijheden dan via de CI.

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

De oranje kaart kan zonder module in de VU+Zero4K met de OScam softcam werken. Dat geeft je iets meer vrijheden dan via de CI.

Super bedankt, deze werkt meteen goed. Voordat ik allerlei optie's voor de ci+ moet aanpassen houd ik deze aan. Ik neem aan dat hiervoor geen internet toegang nodig is ?? Anders wordt het niks voor onderweg.

 

Nogmaals bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

ik heb een Gigablue UE 4K ontvanger met vier tuners erin. Die gebruik ik hoofdzakelijk voor opnamen en voor het distribueren van de diverse bouquetten in huis. Waaronder een logeerkamer die is uitgerust met een 'oude' Vu+ zero ontvanger die alleen via wifi aan mijn netwerk hangt.

Voor mijn eigen PC, met Linux, gebruik ik Demon editor om TV te kijken en idemdito met mijn Linux laptop als ik in de zomer in de tuin zit.

Uiteraard ook mijn tablet en Android telefoon maar mijn tablet gebruik ik hoofdzakelijk voor het programmeren van de opnamen.

TV buitenshuis kijken is niet voor mij weggelegd want dat kan mijn arme adsl lijntje niet aan.

Het grootste probleem voor TV kijken in de camper via internet blijft natuurlijk de grootte van je data abonnement. 

Je kunt in Nederland nog zo'n groot abonnement hebben maar vaak zodra je de grens overgaat, worden er limieten aangesteld. 

Als je altijd naar b.v. Frankrijk op vakantie gaat met de camper, kun je overwegen om een 4 of 5G mifi aan te schaffen en een simkaartje bij b.v. Red-by-sfr met flink wat data te kopen maar het blijft opletten geblazen met je datalimiet.

Voor Android kun je kijken naar de apps, Dreamdroid, Dreamplayer, Vu+PlayerHD en Gigablue player. Die laatste werkt ook voor andere ontvangers uiteraard.

 

groet tommie

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, rmkeizer zei:

Ik neem aan dat hiervoor geen internet toegang nodig is ?? Anders wordt het niks voor onderweg.

Natuurlijk moet je een internet toegang hebben van Vu+ en naar Device!

als je op de camping staat moet je wifi hebben  via je eigen router

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Natuurlijk moet je een internet toegang hebben van Vu+ en naar Device!

als je op de camping staat moet je wifi hebben  via je eigen router

Internet of een eigen netwerk?

Is het internet nodig voor de softcam?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je legaal bent is internet niet nodig voor je softcam zelf.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, rmkeizer zei:

Internet of een eigen netwerk?

Is het internet nodig voor de softcam?

 


Als je op de camping vanuit je VU+ wilt streamen naar b.v. je tablet of laptop dan heb je een eigen intern netwerk nodig.

Voor de SoftCam is geen netwerk nodig tenzij je op de camping een upgrade wilt uitvoeren maar dat lijkt mijn logisch.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Jurgen.

Alles werkt nu naar behoren. Kaart gaat in de bovenste kaartlezer en beeld op alle zenders.

Wel had ik gisteren soms wat blokkerig beeld op de tablet maar dat zal door de kwaliteit van het netwerk zijn.

Zoek nog wel een goede windows app

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

de opmerking die ik maakte was niet kwaad bedoeld

je had het over onderweg

 

hoewel ik me niet kan voorstellen dat je niet in die camper zit en TV kijkt met deze regenbuien en dat elders doet met een tablet ;)

Hoi, had het ook niet kwaad op gevat. 🙂

Maar ook met deze regenbuien is de ontvangst goed tot redelijk. Wanneer er op een camping een goed wifi is zal ook zeker gebruik gemaakt worden van de CD app. Maar een camping met goed GRATIS (🤑) internet zijn er niet zoveel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...