Ga naar inhoud


Canal Digitaal streamen in de camper per wifi


rmkeizer

Aanbevolen berichten

Ik had een ZERO en die decodeert de opnames op harddisk of NAS en streamt dus ongedecodeerd die opname, maar de ZERO is een vast ingebouwde Single tuner, dus je kan niet tegelijk iets kijken en tegelijk iets streamen. Dat kan wel met een Dual Tuner die pas in de iets hogere Versie de UNO4K SE kan als plugable tuner. die is iets duurder dan de ZERO maar stukken goedkoper dan de DUO4K SE!

 

 

  • Bedankt 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry ik maak even een fout !!!

het gaat niet over de ZERO maar de ZERO 4K heeft een FBC tuner in de satelliet uitvoering, die beschikt over 8 demodulators indien ze juist zijn geconfigureerd.

Dus dat kan dus wel.

excuus

 

maar wel alleen de zenders die in hetzelfde kwadrant zitten.

aangepast door Tonskidutch
transponders / kwadrant

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de Zéro 4K heeft een single DVB-S2X MIS tuner. Wellicht is Tonski daarmee in de war.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-3-2022 om 16:53, rmkeizer zei:

Is er iemand die de zero reciever heeft en of deze ook in de reciever dexodeerd zodat het via lan/WiFi bekeken kan worden.

De zero reciever is wat goedkoper en ik hoef geen uitgebreide reciever te hebben.

Je ontvanger is niet het probleem, die kan dat makkelijk aan. Via LAN werkt het altijd wel, WiFi hangt echt af van je router, je tablet/telefoon, welke band je gebruikt (2.4/5) en hoe ver je van de router afzit. Als je naast je 5Ghz router gaat zitten werkt het prima. 

  • Bedankt 1

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik had een ZERO en die decodeert de opnames op harddisk of NAS en streamt dus ongedecodeerd die opname, maar de ZERO is een vast ingebouwde Single tuner, dus je kan niet tegelijk iets kijken en tegelijk iets streamen. Dat kan wel met een Dual Tuner die pas in de iets hogere Versie de UNO4K SE kan als plugable tuner. die is iets duurder dan de ZERO maar stukken goedkoper dan de DUO4K SE!

 

 

Ik hoef ook niet tegelijk te kijken en opnemen. Ik wil de reciever met een router verbinden en dan buiten de camper draadloos kijken naar 1 zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt gewoon via open webif en je camp pro router naar elke zender kijken welke je ook direct op je Vu+ Zero 4k kunt ontvangen.

Als het in mijn caraven met precies dezelfde spullen gaat gaat het bij jou ook.

aangepast door Pjotter6
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even uit de praktijk.

 

Het is met een VU+ ZERO 4K, een router en een b.v. tablet of laptop geen probleem om buiten de caravan / camper via WiFi naar TV beelden te kijken.

Zoals eerder al geschreven bepaald hoofdzakelijk de WiFi capaciteit / kwaliteit dus de gebruikte router, de weergave van de beelden.

Uiteraard spelen nog meer factoren een rol zoals o.á. de te gebruiken tablet / laptop maar dat is van minder belang.

 

Wij gebruiken hier een VU+ ZERO 4K, een Asus RT-AC68U router en een Apple iPad Air met daarop de app VU+ PlayerHD+.

Zowel in de 2.4 of de 5.0 GHz mode kan ik de via de SAT schotel ontvangen CanalDigitaal ontvangen TV kanalen buiten de caravan storingsvrij ontvangen.

Voor de goede orde, ik kan maar naar één kanaal tegelijkertijd kijken, dus niet tegelijkertijd ook binnen naar een ander kanaal kijken of op te nemen.

Dit heeft uiteraard te maken met het feit dat er in de VU+ ZERO 4K maar één tuner beschikbaar is.

 

N.B.

Ontvangst is natuurlijk ook op een Smartphone mogelijk, zo lang de app VU+ PlayerHD+ ondersteund wordt.

 

 

aangepast door Jürgen
  • Bedankt 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag een VU+ Zero 4K ontvanger binnengekregen. Natuurlijk gelijk aangesloten op schotel en netwerk van de Camp pro. Funktioneerd super. Alles kan in de kampeerauto ingebouwd worden en kan dan buiten op Android Tablet kijken.

 

Maar nu! ik krijg op een aantal canaal digitaal zenders geen beeld. Ontvangst is goed maar wat ik ook probeer er komt geen beeld. De zender BBC First onderanderen heeft dit probleem. Deze zitten allemaal in het standaard pakket, ik heb het uitgebreide pakket genomen.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

 

p.s. de zender deed het 2 dagen geleden nog prima op de tv met ingebouwde tuner, totdat deze tuner de geest gaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik je in de ZERO4K een kaart met Oscam of een CI+ van CDS?

is de zenderlijst wel in orde?

manueel scannen op satpositie 23,5 Oost met netwerk aan / wissen vooraf ja

p.s. kijk eens naar de tiers van de kaart als je die gebruikt is die nog geactiveerd?

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

gebruik je in de ZERO4K een kaart met Oscam of een CI+ van CDS?

is de zenderlijst wel in orde?

manueel scannen op satpositie 23,5 Oost met netwerk aan / wissen vooraf ja

p.s. kijk eens naar de tiers van de kaart als je die gebruikt is die nog geactiveerd?

Ik gebruik de ci+ module met de oranje smartkaart van canaal digitaal.

zenders zijn allemaal ingelezen

kaart is aktief (want in de phillips tv met reciever werkt alles perfect)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...