Ga naar inhoud


Kunnen jullie radio stations luisteren dat op deze tp bevind?


Ga naar oplossing Opgelost door Alex1970,

Aanbevolen berichten

Hoi leden,

 

Via Eutelsat 7 ( 7 graden oost ) kijk en luister ik naar Turkse zenders.

Er zijn radio zenders op tp 11513 H 29900 5/6 die volgens sites zoals Flysat FTA zijn. En op mijn Mutant HD2400 zie ik dat terug, er zit geen slotje op aantal radio zenders. Alleen ik hoor geen geluid van deze radio stations terwijl het FTA zenders zijn, het gaat om radiozenders Show Radio ,Viva Radio , Kafa Radio en 4 radio sations van TRT (staat zenders van Turkije)

 

Ik vraag mij af of jullie wel naar deze radio zenders kunnen luisteren? Willen jullie dit voor mij uitproberen?? Dan weet ik gelijk of het aan mijn Mutant HD2400 ligt of niet.

 

Groetjes Gökhan Tasgin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Lees de kanalen uit met Dreamset en zet de zenders in een Bouquet.
Open de eigenschappen van elke zender en zet een vinkje bij 'Gebruik PIDs'.
Vul de audio-PID in bij 'Audio'.
Nadat je alle zenders gehad heb stuur je dit terug naar je ontvanger.

 

image.png.63ceeab9319186450e7a360e8d26e81d.png

 

Dus:

  APID
TRT RADYO 3 3980
SHOW RADYO 3982
RADYO VIVA 3984
TRT NAGME 3987
TRT TÜRKÜ 3988
TRT FM 3989
KAFA RADYO 3991

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, gerrithoogeveen zei:

Hier doen ze het gewoon met beeld en geluid. Hoefde niks te veranderen.

En dat was ook met een Mutant HD2400?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal!

aa dank jullie wel voor jullie hulp!

 

Ik wist het wel iets in mij zei dat mijn receiver het niet aan kon . Want de nieuwe receivers kunnen het schijnbaar het wel aan.

Dat is denk ik de reden waarom Gerrit niks aan zijn receiver hoeft aan te passen.

 

Alex, na het inladen met Dreamset was alles al ingevuld ik moest wel V-Pid en PCR en de rest op 0 zetten anders krijg ik weer de open haart te zien en hoor ik geen geluid. Dus als de rest op 0  werken deze fta radio's gewoon . Ik denk dat het handig is dat de admin jou tip op een vaste topic zet zodat men die net als ik geen Turksat kunnen ontvangen en via Eutelsat 7

 

Nu vraag ik mij iets anders af, ondanks dat ik klant ben van Digitürk en ik volgens hun gewoon naar alle radio zenders mag luisteren is mij nog steeds niet gelukt om naar Kral FM Kral Pop en naar Alem FM te luisteren.. Ik heb een orginele ci+ module van Digitürk met smartcard en die zit in mijn Mutant Hd2400 en ik krijg hun gecordeerde zenders opdit manier gewoon open , maar zelfde gecordeerde radio zenders krijg ik niet open. Ik heb handmatig de Pid's ingevoegd met die ik heb overgenomen van Flysat maar het werkt niet..Na reboot is de slotje is eraf maar er is nog steeds geen geluid tjonge tjonge..

 

Hoe krijg ik deze gecordeerde radio zenders open heb je een idee?? Digitürk zegt dat alles vanuit hun kant goed werkt en dat er geen problemen moet zijn. Volgens hun moet ik met hun smartcard in hun CI+ Module ook de gecordeerde radio zenders werken... Doe ik iets verkeerd Alex? Heb jij een idee??

 

Over schotel kunnen luister is altijd beter dan over internet en vooral de laaste tijden werken de internet radio's erg bagger. Veel storingen veel haperingen en te korte luistertijd... ik kan tegenwoordig maar een uur naar dat ene radio station luisteren en dan valt het uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het werkt

Ik merkte ook dat als ik iets invulde bij Video PID e.d. de audio het inderdaad niet meer deed.

Dus Audio PID invullen (indien deze 0 is) en de rest op 0 zetten blijkbaar.

 

Je kan natuurlijk mijn antwoord markeren als oplossing.

 

De gecodeerde radiozenders zullen m.i. wel op dezelfde manier werken, maar dat kan ik niet testen want die blijven bij mij stil natuurlijk.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er ook vanuit dat de gecodeerde zender op de zelfde moet werken maar toch gebeurt dat niet.. zie ik iets over het hoofd? Audio pid gegevens van o.a flysat mag ik denk vanuit gaan dat het juist is. Ik heb de Apid van Eutelsat7 ,Digitürk gebruikt kreeg ik de gecodeerde radio zenders niet open dan heb ik van de Apid van Türksat gebruikt heeft ook niet gewerkt.. Mischien kan mijn Mutant Hd2400 gewoon niet volledig overweg met de funcites van Cİ + tenslotte gebruik ik de Ciplus plugin om een ci+ modele te laten werken. Helaas ken ik niemand hier op dit forum die abonee is van Digitürk... 

 

@all , zijn hier mensen die Digitürk abonnee zijn en mij met mijn problem willen helpen?? Het zal mij echt uit de brand helpen! 

 

Groettjes Gökhan Tasgin 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste leden,

ik zit nog steeds met het volgende probleem die ik maar niet kan oplossen en jullie hulp erbij nodig heb..

 

Ik ben zoals jullie weten Digiturk Abonnee en bezit hun originele Ci+ Module en hun originele Irdetto smit smardcard. Zie foto's.

Op mijn Mutant Hd2400 kan ik wel naar gecodeerde tv zenders kijken  maar niet naar de gecodeerde radio zenders luisteren. Ik heb via DreamEdit op de pc de PID waardes aangepast en ook CI toegewezen aan die ene radio zender maar niks helpt. Ik blijf de open haart zien en hoor geen geluid! De Audio Sync is in orde want verhogen of verlagen van de waarde lost niks op.  Zie ik iets over het hoofd of werkt de ci plus helper plugin tot zover waardoor alleen tv zenders kijken mogelijk is..

 

btw, mensen die Canaal Digitaal of Ziggo kijken op hun Enigma2 Receiver willen jullie mij laten weten of jullie naar gecodeerde radio zenders kunnen luisteren ??

 

Op mijn tv werkt het wel gewoon , mijn tv ondersteund volledig CI+ v1.3 , is dit de reden waarom het op mijn Mutant Hd2400 niet werkt? En werkt de Ci plus helper plugin maar beperkt ??

 

En nog een andere vraag,  jullie hebben er meer verstand van dan ik maar na het zien van de foto's is volgens mij de Digiturk smartcard het zelfde als een Ziggo smartcard. Toch??

 

 

 

Groetjes Gökhan Tasgin.

20220513_130054.jpg

20220513_130117.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, heb ook veel moeite gehad om CI+ aan de praat te krijgen. In mijn geval van Ziggo.
Maar je kan denk ik beter een nieuw topic aanmaken in CI, CI+, (soft)cams en smartcards

Dan blijven vragen en oplossing gescheiden, staat het in de juiste rubriek en komt het opnieuw onder de aandacht bij iedereen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat hetzelfde is is het gebruikte systeem: Irdeto II. Echter is de rest anders. Zo krijg je een Ziggo Irdeto II werkend met OScam door de RSA sleutel te gebruiken. DigiTürk gebruikt een vorm van pairing en SurfLock (beter bekend als Irdeto III).. Nog niets van bekend en dus niet open..

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik op internet zoek, kom ik soortgelijke klachten tegen.

het lijkt erop dat de radio stations een niet conforme DVB-S norm gebruiken waarmee sommige chipsets niet goed werken.

 

Soms lijkt time shift gebruik het probleem op te lossen, of je streamt het audio signaal naar een eigen player op een computer.

 

Ook wordt erover gesproken, dat de radio zenders een header hebben die voor tv stations gebruikt wordt, omdat er bij het afspelen van die radio zender foto's worden getoond.

 

Het probleem wordt negens beschreven als een decodering probleem. 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Het enige wat hetzelfde is is het gebruikte systeem: Irdeto II. Echter is de rest anders. Zo krijg je een Ziggo Irdeto II werkend met OScam door de RSA sleutel te gebruiken. DigiTürk gebruikt een vorm van pairing en SurfLock (beter bekend als Irdeto III).. Nog niets van bekend en dus niet open..

Nee, ik heb een Nagravision CI+, UPC zeg maar.
Ik heb die werkend op mijn Dreambox DM920 met een alternatieve build van OpenPLi.
De Irdeto kaart direct met een softcam gaat niet indedaad, ik ging er ook vanuit dat de CI+ op de Mut@nt aan de praat gekregen moet worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...