Ga naar inhoud


VU+ als Home Entertainment Centre


moonchild

Aanbevolen berichten

Ik heb dus nog nooit een klassieke ontvanger gehad maar altijd met een PC gewerkt voor beeld/geluid in huis.

 

Nu wil ik toch de overstap maken. Ik zal even de randvoorwaarden vertellen. Schotel met 4 lnb's en multiswitch, oranje CD kaart, AV receiver met 2 monitoren (Samsung hdtv) in 2 kamers en Nas voor opslag. Dvb-t voor npo zenders, eventueel nlziet voor commercielen.  1 AB (bluetooth?) gebruiken in 2 kamers. Afspelen van films, concerten en muziek moet makkelijk zijn.

 

Is een Vu+ hier geschikt voor, of toch beter een Dreambox. 1 receiver genoeg of zijn er 2 nodig.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je in je achterhoofd houd dat een STB géén volwaardige mediaplayer is (en ook nooit wordt). Dankzij de moderne Enigma2 firmware kunnen een aantal ‘niet specifieke’ ontvangerfuncties worden uitgevoerd, maar zeker niet alles!! De SoC heeft een aantal vaste (video) codecs die je niet kunt wijzigen of uitbreiden. De snellere SoC’s kunnen middels externe software nog wat extra bewerkingen toevoegen (die de STB dan weer flink vertragen). Denk aan externe transcoding, PIP etc. Al je gebruikte bestanden móeten dus een codec gebruiken die de STB kent…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit dat oogpunt is de VU+ en Dreambox redelijk gelijk. De DM-One en DM-Two kunnen door hun 6-Core SoC wel via software het één en ander erbij klussen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist het Dreambox verhaal kan ik niet helemaal volgen. Ze hebben nu proprietere software die enkel op hun boxen draait. Plugins moeten dan ook voor 2 platforms ontwikkeld worden? 

Is er dan een favorite keuze wat CI+ ondersteuning voor de toekomst betreft? 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

In DreamOS 2.6 werkt CI+ inmiddels ook met de bekende beperkingen.. Toekomstzeker zal CI+ nooit zijn op ‘Open’ boxen, maar dat is voor niet-Dreamboxen hetzelfde. De Neotion certificaten zijn ‘gelekt’. Zodra er een andere chipset in een CI+ module zit werkt dat hele CI+ niet meer. Veel plugins moeten over naar Python 3 en daar ben je met een Dreambox momenteel beter af dan met b.v. VU+ of Zgemma. De firmware mag dan Closed-Source zijn, de plugins worden door de zeer actieve Dreambox community continue verbeterd… Voor de rest is het aan de gebruiker.. Wat wij ‘mooi’ vinden vindt jij misschien ‘spuuglelijk’.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als nieuweling lijkt het mij toch beter om met de grote enigma2 meute mee te zwemmen ;) 

 

Ontwerp van de duo 4k SE spreekt mij visiueel ook wel aan . Het gedoe met ploffende caps en falende gelijmde beveiligingschips is toch ook achter de rug?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, moonchild zei:

Vraag: Is het sat signaal intern naar de dvb-t tuner door te lussen? 

Nee, daarin is niet voorzien.

Je zou trouwens niets ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ceesv said:

Je zou trouwens niets ontvangen.

Sorry , ik had het precieser moeten formuleren.

 

Buiten in de kast van de Emp multiswitch sluit ik ook de dvb-t buitenantenne aan. Met de kabel vanaf de multiswitch naar de receiver zal dus ook het dvb-t signaal bij de sattuner van de Duo aankomen.

 

Ik zal dus een 1 naar 2 splitter moeten toepassen of een extra kabel moeten trekken.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, je zal een dvb-s / dvb-t scheidingsfilter moeten toepassen met voor de dvb-s aansluiting een dc doorvoer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uh ik snap wel uit je vraag dat je naar een satelliet receiver kijkt die een en ander toevoegt aan je huis installatie maar om dat nu in de titel zo te benoemen =>

Quote

VU+ als Home Entertainment Centre

lijkt me niet echt een goede titel.

 

Eigenlijk is je AV-receiver de multiroom media center die het te ontvangen audio video doorgeeft.

 

Daarvan afgezien is volgens mij de VU+ Duo 4k SE BT een prima kist die de juiste antenne aanvoer krijgt

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begonnen met Vti, maar dat was geen succes.

 

Nu dus OpenPli, en dat gaat stapje voor stapje. Sommige punten zijn enkel via het internet op te lossen. Klein probleem is dat de Vu BT AB blijkbaar afwijkt van een "normale"?

 

Zenderlijst gedownload met heel veel zenders en bouqetten, hiervoor ga ik nog Dremboxedit gebruiken onnodige zender te verwijderen.

 

Oscam met cd kaart werkt vanzelf. Moet nog uitzoeken hoe ik Acamd vanaf de pc hiermee kan connecten?

 

GrafischeMultiepg via hotkeys (na intense problemen) gaat nu open met knop epg, en gekozen programma kan ik kiezen via ok knop. Maar epg sluit dan nog niet automatisch?

 

Opgenomen programma's en bestanden op nas kan ik afspelen via gstreamer. Pauzetoets bij opgenomen bestanden laat dan menu zien ipv bevroren programmabeeld?

 

Totale crash bij zoeken naar mounts op laptop, power off nodig voor reset

 

Ik kan begrijpen dat CD geen ontvanger met enigma2 functionaliteit aanbiedt, de normale kijker/helpdesk kan dit niet aan. Of ik ben bijzonder dom.

 

Instructies vanaf internet moeten precies worden gevolgd, 1 verkeerde actie en het werkt niet. En je hebt geen idee waarom niet :D wordt vervolgd.........

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afspelen van veel formaten kan je sowieso via de PVR toets doen. Even switchen naar de NAS en het bestand selecteren.

Een zenderlijst van Hans kan je, mits je nog streams wilt behouden, het beste editen met Dreamset.

 

Waarom de crash veroorzaakt wordt bij het creëren van een mount naar de laptop kan een Enigma log jou leren. Eerst Enigma opstarten in debug modus en daarna zie je in de map home/root het debug log. De oorzaak zal naar ik voorzichtig aanneem in de user credentials van de laptop zitten.

Wat is het probleem met de BT RC van VU+. Uiteraard moet je eerst koppelen via het BT menu. Let op dat eerst het gebruikersnivo op 'expert' moet staan.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...