Ga naar inhoud


VU+ als Home Entertainment Centre


moonchild

Aanbevolen berichten


  • Moderator
17 uren geleden, moonchild zei:

Begonnen met Vti, maar dat was geen succes.

 

Nu dus OpenPli, en dat gaat stapje voor stapje.

 

Wat in Openpli werkt, werkt ook in VTi.

 

Probeer je iets werkend te krijgen waarin hard en software niet voorzien?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal iets over de motivatie van deze thread vertellen.

 

Je hebt ontvangers zoals CD die leverd, geschikt om TV te kijken. Daarnaast heb je decenialange ontwikkeling van enigma. De mogelijkheden ontstijgen de normale cd dozen bij verre. Als je, zoals de meesten hier, bent opgegroeid met enigma dan heb je dit niet door.

 

Als je met 0 ervaring begint dan zie je pas de intense evolutie die heeft plaatsgevonden.  sinds een D-box

 

Dit is een topic over mijn reis om de mogelijkheden te verkennen en de Duo 4k als commandocentrale voor het managen van de diverse media in huis te gebruiken. Dank voor alle antworden op mijn vragen in dit topic.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog my two cents:

Je had het in het begin over NLZiet, voor zover ik weet gaat dat niet werken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, moonchild zei:

Omdat nlziet enkel als app beschikbaar is en deze niet op enigma2 dozen werkt?

Zoiets ja.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kist is nu al 2 keer gecrashed terwijl zij 's avonds op zdf info hd stond. De volgende dag was er geen signaal via hdmi en de enige remedie was de aan/uit schakelaar.

 

Hoe moet ik dit onderzoeken? Via DCC inloggen en een logfile bekijken, welke?

 

Dreamboxedit heb ik trouwens nu werkend :)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-5-2022 om 20:41, moonchild zei:

Dit is een topic over mijn reis om de mogelijkheden te verkennen en de Duo 4k als commandocentrale voor het managen van de diverse media in huis te gebruiken. Dank voor alle antworden op mijn vragen in dit topic.

 

Ik en anderen kan/kunnen je wel helpen met gerichte vragen en oplossingen, maar alleen als ik of "we" weten wat de status is en hoe jij de configuratie bent aangegaan.

Door alleen te vermelden dat je van VTI (die niet bevalt) naar OpenPli bent overgestapt en toch de "kist 2 keer gecrashed is" is te weinig informatie.

 

Een fluitje van een cent is het inrichten met OpenPli 8.1 of met VTI 15.x zoals @John van Dreumel schreef.

Wat je dan extra configureert en wat aan de Vu+ DUO4K se gekoppeld is zal ons boeien.

 

/media/hdd/ =>crashlog met DCC_e2.exe

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZDF info zendt een HbbTV signaal uit in het nieuwste formaat. Als je iets HbbTV achtigs op je box hebt loopt hij daarop vast... Mooi hè een standaard??

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt een .ait bestand meegestuurd. Zodra er iets webbrowser-achtig op de box geïnstalleerd is probeert hij dit uit te voeren en gaat ‘plat’…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volledig crashen na het aanmaken van een netwerk aanpassing/mount is toch wel een terugkerend probleem. In beeld komt dan ëen ogenblik geduld aub de netwerkmount wordt....."dit is fataal een kan ik enkel door power off oplossen . Crashlog is er dan ook niet.

 

Gelukkig heb ik de autobackup functie ontdekt, dit lost het dan op.

 

Is dat openpli poppetje met eruitgerukt hart een hechtintingen in het hoofd normaal bij het booten.

 

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...