Ga naar inhoud


Kan 5G in de hoge banden vast internet en eventueel TV vervangen?


Miauw

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, Codx zei:

Ik haal jou verhaal niet door elkaar, je legt het slecht uit en dat doe je nu nog steeds! Want een aantal zaken die jij schrijft zijn onwaarschijnlijk.  

 

Waarom zou KPN zelf niet weten dat er geen glasvezel ligt ? Het komt wel voor dat mensen al wel een afgemonteerde glasvezel in huis hebben maar die nog niet gereed is gemeld door KPN netwerk, dus dan hebben ze nog niet de mogelijkheid om op de KPN site te bestellen. Jij zegt nu dat het andersom zou zijn, je kon wel een glasvezel abo bestellen maar er lag nog geen glas.   

 

Mijn vermoeden is dat jij al een abo bij KPN/Telfort had en daarom niet gebruik mocht maken van de 35 euro aanbieding. Dat heeft op zich niks met de glasvezel te maken.  Bovendien je hebt wel een andere aanbieding gekregen dus uiteindelijk is dat goed gekomen. 

 

Je hebt een VDSL verbinding gekregen omdat er op dat moment nog geen glas lag, maar dat weet je toch zelf ook op dat moment dus wat is nou het probleem?

 

En dat je overgezet wordt op glasvezel zal nog steeds op de planning staan maar je geeft eerder aan dat je kosteloos kan overstappen, de monteur is zelfs gratis en nu zeg dat je dat het allemaal zo moeilijk gaat en je uren aan de telefoon moet hangen. (?)  Telefonische helpdesken zijn bij elke provider overigens matig kan ik je mededelen dus als dat een argument moet zijn maakt het weinig uit. 

 

Wat ik er vooral uit haal is dat je gepikeerd bent omdat je op dat moment niet je zin kon krijgen...   Stap vooral over op een provider waar jij je goed bij voelt, maar ik denk dat KPN een prima provider is, veel beter ga je het echt niet krijgen, goedkoper wel.!

 

En wie is hier nu tegenstrijdig? je schrijft "Ik heb pas nog KPN gebeld om alvast op te zeggen"  en een alinea later "binnenkort zeg ik mijn abonnement per einde contract op"  Wat is het nou?

 

Trouwens het is dom om vooraf al op te zeggen, dat kun je beter niet doen en als jij bij een nieuwe provider besteld hun de overstap laten regelen, want anders zit jij straks een tijd zonder internet aansluiting. En dan kun je weer de schuld op een ander afschuiven maar uiteindelijk is dat je eigen fout. 

 

 

Nee, ik had helemaal geen vast internet, KPN en KPNnetwerk weten totaal niet van elkaar wat ze doen, KPN zegt dat het er al ligt op het moment dat ik helemaal geen vast internet had, KPNnetwerk zegt dat het er niet ligt op het moment dat ik helemaal geen vast internet had. Er is ADSL aangesloten, want er lag geen glasvezel, maar van de € 35,- per maand aanbieding met via een omweg een cashback kon ik geen gebruik maken.

 

 

19 uren geleden, Mimisiku zei:

Daar kan ik uit eigen ervaring over meepraten! Bij mij is in november 2021 na héél veel contact de glasvezel in de meterkast afgelast. Er werd een witte TK01 geplaatst door een monteur van Cambrium. Hij mat de verbinding door (demping .216 dB) en registreerde de aansluiting. 2 dagen later dezelfde (toevallig) monteur met en Genexis patchcover. Gewoon erop geklikt en geautoriseerd. Binnen 2 minuten 2 groene LED’s. LAN kabel erin (had alles al voorbereid). FritzBox herstart en daarna succesvol online,,

 

Een paar weken later een brief van KPNnetwerk. Het graafwerk was klaar of ik maar een afspraak wilde maken voor de montage in huis.. Een paar dagen daarna weer dezelfde brief… Heb ze gebeld en gemeld dat alles al werkt en er dus niet afgemonteerd hoefde te worden… Als ik nu de KPN testpagine bezoek (voor de fun) dan kan ik nog steeds geen glas aanvragen! Ze zitten daar gigantisch te klooien met hun databases. Het lijkt haast wel of de infrastructuur die door ‘derden’ wordt aangelegd wel in de database terecht komt, maar dat het front-office een andere incomplete database heeft…

 

Maar goed, dit maak ik zakelijk steeds mee met die moloch vandaar dat ik daar nooit bij wil zitten…Beetje als Canal Digitaal… Techniek is best op orde, maar zodra je van de administratie afhankelijk wordt wordt het een balzaal vol met kastjes en muurtjes à la Zwijnstein…

 

Je slaat de spijker op z'n kop, ik kon er niet op komen, door die database kon ik niet van de betreffende aanbieding gebruik maken.

 

 

Leuk detail, ik mag kostenloos opzeggen kreeg ik van KPN zwart op wit, dat komt door contractbreuk, ik kan daarna een 1000/1000 met 4K TV ontvanger voor € 35,- per maand een jaar lang dat contract aan gaan.Via een cashback constructie kost het per maand inclusief aanleggen door een monteur, het ongeveer € 32,- per maand.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Miauw zei:

 

Nee, ik had helemaal geen vast internet, KPN en KPNnetwerk weten totaal niet van elkaar wat ze doen, KPN zegt dat het er al ligt op het moment dat ik helemaal geen vast internet had, KPNnetwerk zegt dat het er niet ligt op het moment dat ik helemaal geen vast internet had. Er is ADSL aangesloten, want er lag geen glasvezel, maar van de € 35,- per maand aanbieding met via een omweg een cashback kon ik geen gebruik maken.

 

Je slaat de spijker op z'n kop, ik kon er niet op komen, door die database kon ik niet van de betreffende aanbieding gebruik maken.

 

Leuk detail, ik mag kostenloos opzeggen kreeg ik van KPN zwart op wit, dat komt door contractbreuk, ik kan daarna een 1000/1000 met 4K TV ontvanger voor € 35,- per maand een jaar lang dat contract aan gaan.Via een cashback constructie kost het per maand inclusief aanleggen door een monteur, het ongeveer € 32,- per maand.

 

 

KPN en KPN Netwerk (voorheen Reggefiber) zijn ook 2 verschillende bedrijven, maar de database van KPN netwerk is leidend en die levert de informatie aan maar en daar zal best vertraging in zitten. Heb ik ook meegemaakt met een familielid die nieuwbouwhuis betrokken en een lijn die niet bleek te werken (verkeerde patch) daar hebben ze een keer met beide partijen moeten bellen maar alles is netjes opgelost met 4G en Digitenne als tussenoplossing. Maar wat jij zegt is dat KPN dacht dat je al glasvezel had en dat is onwaarschijnlijk. 

 

En KPN is een log bedrijf hoor, gaan absoluut ook dingen fout maar dat heb je bij Ziggo ook met hun administratieve route die via India loopt, en Delta of een T-mobile is zeker niet beter. (kom je nog wel achter) En die kleintjes, de doorverkopende partijen die moeten voor hun technische problemen weer bij een netwerk leverancier aankloppen, dat is KPN Netwerk of een andere partij dus uiteindelijk komt je probleem toch bij dezelfde mensen terecht.  Kortom ik vraag me een beetje af wat je nu eigenlijk wilt,  behalve zeuren. 

 

En jou verhaal hangt van tegenstrijdigheden aan elkaar want nu zeg je weer dat je kosteloos mag opzeggen en direct van een nieuwe aanbieding gebruik mag maken en hebt al van een aanbieding gebruik gemaakt waar je die TV hebt gekregen.  Wat loopt je nou te klagen?

 

Ik zou maar heel snel overstappen over die KPN glasvezel met die 35 euro deal dan.. want andere partijen zijn niet goedkoper.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Codx zei:

 

KPN en KPN Netwerk (voorheen Reggefiber) zijn ook 2 verschillende bedrijven, maar de database van KPN netwerk is leidend en die levert de informatie aan maar en daar zal best vertraging in zitten. Heb ik ook meegemaakt met een familielid die nieuwbouwhuis betrokken en een lijn die niet bleek te werken (verkeerde patch) daar hebben ze een keer met beide partijen moeten bellen maar alles is netjes opgelost met 4G en Digitenne als tussenoplossing. Maar wat jij zegt is dat KPN dacht dat je al glasvezel had en dat is onwaarschijnlijk. 

 

En KPN is een log bedrijf hoor, gaan absoluut ook dingen fout maar dat heb je bij Ziggo ook met hun administratieve route die via India loopt, en Delta of een T-mobile is zeker niet beter. (kom je nog wel achter) En die kleintjes, de doorverkopende partijen die moeten voor hun technische problemen weer bij een netwerk leverancier aankloppen, dat is KPN Netwerk of een andere partij dus uiteindelijk komt je probleem toch bij dezelfde mensen terecht.  Kortom ik vraag me een beetje af wat je nu eigenlijk wilt,  behalve zeuren. 

 

En jou verhaal hangt van tegenstrijdigheden aan elkaar want nu zeg je weer dat je kosteloos mag opzeggen en direct van een nieuwe aanbieding gebruik mag maken en hebt al van een aanbieding gebruik gemaakt waar je die TV hebt gekregen.  Wat loopt je nou te klagen?

 

Ik zou maar heel snel overstappen over die KPN glasvezel met die 35 euro deal dan.. want andere partijen zijn niet goedkoper.

 

Wat is er zo moeilijk aan dat KPN zegt dat er glasvezel ligt dat er op dat moment compleet niet ligt?

 

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem. KPN postcode check zegt dat er op ons eiland internet leverbaar is. De knuppel van de helpdesk gebruikt ook de postcodecheck dus die weet het ook niet. Zijn advies, vraag maar aan en dan zien we wel.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

Zijn advies, vraag maar aan en dan zien we wel.

Dat doe ik beslist niet, zou "jij klant" niet moeten doen.

Indien je verschillende waarheden krijgt van die Providers ga naar je buren of zelfs je nieuwe buren en vraag hun medewerking inzake de beschikbaarheid van de providers.

En met een smartphone die wifi ontvangt zie je ook al via de instellingen van een wifi signaal welke providers in de buurt prevalerend gekozen zijn.

 

je bent een rund als je met de helpdesk stunt

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Miauw zei:

Wat is er zo moeilijk aan dat KPN zegt dat er glasvezel ligt dat er op dat moment compleet niet ligt?

 

Omdat het zo niet werkt. 

 

 

52 minuten geleden, Psychosammie zei:

Ik heb hetzelfde probleem. KPN postcode check zegt dat er op ons eiland internet leverbaar is. De knuppel van de helpdesk gebruikt ook de postcodecheck dus die weet het ook niet. Zijn advies, vraag maar aan en dan zien we wel.

 

Internet is overal wel leverbaar, maar het gaat om het medium.  Er is een site waar je kunt checken wat er beschikbaar is en welke snelheden haalbaar zijn en ook of er iets gepland staat.

 

Probeer deze anders is:  (als die niet werkt gebruik een vpn) https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Indien je verschillende waarheden krijgt van die Providers ga naar je buren of zelfs je nieuwe buren en vraag hun medewerking inzake de beschikbaarheid van de providers.

 

Het is een eiland met 1 adres. Andere internetboeren maken gebruik van het KPN netwerk en melden dus ook dat er op de locatie internet beschikbaar is.

 

1 uur geleden, Codx zei:

Probeer deze anders is:  (als die niet werkt gebruik een vpn) https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

 

Die link doet helemaal niets. Heb geen VPN.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Psychosammie zei:

Het is een eiland met 1 adres. Andere internetboeren maken gebruik van het KPN netwerk en melden dus ook dat er op de locatie internet beschikbaar is.

snap ik niet, wat heeft dat met mijn tip te maken?

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij zegt, ga naar je buren. Die zijn er dus niet.

 

En de internetboeren geven allemaal hetzelfde antwoord.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, mijn fout. Ik heb het topic van Miauw gekaapt door te zeggen dat ik ook problemen heb met onjuiste info van de internetboeren.

 

De door mij gewenst internetverbinding heeft betrekking op een gebouw op een eiland.

 

Heeft dus niets met de vraag van de Topic Starter te maken .

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

ja ik pak nu een pilsje, begrijp het allemaal niet meer

 

Zal er niet beter op worden na een kratje 😂

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geven andere provider postcode checks voor snelheid aan?  Meestal kun je daar een hoop info uit halen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...