Ga naar inhoud


Kan 5G in de hoge banden vast internet en eventueel TV vervangen?


Miauw

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Codx zei:

5G is geen vervanging voor een vaste internet aansluiting, technisch gezien zou het wel kunnen maar bandbreedte op mobiele netwerken hebben een veel hogere deelfactor dan via een vast netwerk, kijk is naar de hoeveelheid geld die providers moeten uitgeven om een stukje frequentiespectrum te mogen gebruiken. kortom die bandbreedte zal altijd veel duurder blijven.

 

Het is simpelweg niet logisch om alles via 5G te doen. Waarom zou je dit willen ?  Als je een andere optie hebt, oke.

 

Ik speelde met het idee, echter is het idee inmiddels al versnipperd. 

 

Het idee erachter is zo goedkoop mogelijk internet en TV te ontvangen i.v.m. de verhogingen van vast Internet. 

 

Ik weet dat je via de ether de bandbreedte moet delen met andere gebruikers, gezien de hoge 5G frequenties veel bandbreedte aankunnen, de afstanden korter naar de masten zijn, tja, wie weet wat mogelijk is.

 

Probleem is de hoeveelheid data wat met streamen zwaar over de daglimiten gaat voor onbeperkt internet, de FUP gaat ongetwijfeld hoger worden, het is nog steeds te weinig om bijvoorbeeld een klein netwerkje thuis te kunnen voeden.

 

Een kabel kan nou eenmaal meer aan dan de bandbreedte via de ether, juist door die FUP en de hoeveelheid data waarvan ik dacht dat het niet zoveel was wat het helaas wel is.

 

Jammer dat ik geen oud T-Mobile abonnement voor vast internet thuis heb, samen met een T-Mobile abonnement voor mobiele telefonie was de combinatie 2 x € 25,- per maand waarbij vast internet 1000/1000 via glasvezel van T-Mobile was, via KPNnetwerk was glasvezel 100/100, echter zijn dat oude tarieven van nog niet zo lang geleden.

 

Het was een idee, maar in de praktijk onhaalbaar. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, Miauw zei:

Het idee erachter is zo goedkoop mogelijk internet en TV te ontvangen i.v.m. de verhogingen van vast Internet. 

 

Vast internet is uiteindelijk altijd goedkoper dan mobiel internet zelfs al adverteren ze met onbeperkt wat in werkelijkheid een FUP heeft.


Je kunt beter goed rond shoppen, zo heb ik een tijdje geleden een KPN 1 Gbit abo 12 mnd voor 35 euro p/mnd genomen, dat was een mooie aanbieding en door het via pricewise te spelen kun je ook nog is cashback krijgen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België is er een provider, Telenet het zusje van Ziggo, die al een tijdje internet + tv aanbied via 4G (5G).

Onder de naam Tadaam bieden zij twee formulas aan, met TV en onbeperkte e data.

 

Je krijgt een soort router toegestuurd die zijn signaal oppikt via 4G en dit verdeeld in huis.

 

Dus als telenet diet aanbied, zal Ziggo ook wel volgen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het LTE / 3G van Vodafone in Duitsland met een Experia router van hun, werkte goed.

Maar had wel een heel lage limiet aan Data bundel 30GByte per maand en dat is zo op als je eens wat films bekijkt van netflix en consorten.

Betaalde toen wel heel veel meer voor draadloos internet dan nu op kabel.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ceesv zei:

Ik gebruik al jarenlang 4G internet met behulp van een Fritz! modem

 

Ik heb nu zoiets met een 4G TP-Link  modem op een normaal telefoon abonnement. Het probleem is dat je achter de APN van de provider zit die portforward beperkt. Daardoor lukt het niet om ons alarm te benaderen van buitenaf. 

 

Heb jij dat probleem niet? 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik dit in Frankrijk, daar is 4G zelfs gesubsidieerd wanneer je vaste aansluiting langzamer is als 8 Mb.

Ik zit wel achter een dubbel NAT, maar mijn bewaking camera's kan ik bekijken vie een extra dienstverlener.

 

Op internet zijn er voor de Nederlandse situatie, afhankelijk van je provider en hardware, verschillende oplossingen voor port forwarding of het realiseren van een vast ip adres.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Codx zei:

 

Vast internet is uiteindelijk altijd goedkoper dan mobiel internet zelfs al adverteren ze met onbeperkt wat in werkelijkheid een FUP heeft.


Je kunt beter goed rond shoppen, zo heb ik een tijdje geleden een KPN 1 Gbit abo 12 mnd voor 35 euro p/mnd genomen, dat was een mooie aanbieding en door het via pricewise te spelen kun je ook nog is cashback krijgen. 

 

Ik heb rond geshopt, probleem was dat KPNnetwerk glasvezel zou gaan aanleggen, het al deels in de straat lag, maar nog niet binnen.

 

Als ze in de buurt zitten, kan blijkbaar ineens alleen voor het duurdere glasvezel abonnement gekozen worden, al gaat het eerst over VDSL.

 

Die € 35,- voor een jaar bij een 1 jarig contract met een cashback kon ik om een vage reden dat ik een glasvezel aansluiting had die er nog niet zat, niet aan gaan. 

 

De mogelijkheid is opgelost door € 52,50 per maand voor een jaar af te sluiten waar ik "gratis" een smartTV van 32inch bij kreeg, deze is direct verkocht zodat ik min of meer in de buurt van de € 35,- per maand kom.

 

Ik kan sinds glasvezel wel door de muur geboord is gratis op glasvezel overgezet worden, zelfs de monteur kost niets.

 

Ik voel mij door de situatie door KPN die volledig aandeelhouder van KPNnetwerk is behoorlijk in de maling genomen, want het lag nog niet eens binnen toen ik op VDSL aangesloten werd.

 

Nu komt er al met ruim een halfjaar een verhoging aan, dat vindt ik wel heel erg snel sinds ik kort voor kerst aangesloten ben.

 

Wat overigens ook raar is dat toen ik nog een abonnement bij Canal Digitaal had meer dan een halfjaar voor kerst benaderd ben door Online op glasvezel aangesloten kon worden, die lag hier helemaal niet, niet eens in de straat op 4 nieuwbouwcomplexen na waar nooit een VDSL mogelijk is geweest.

 

Ik speelde even met de gedachte om zodra de hogere band voor 5G beschikbaar is, deze te gebruiken door het om te zetten naar een klein netwerkje in huis. De hogere 5G band kan veel meer aan, ik denk dat de FUP daar een stuk hoger zal liggen, maar vermoedelijk nog steeds te weinig om een klein eigen netwerkje in huis aan voldoende FUP te voorzien i.v.m. dat televisie en streaming veel meer verbruikt dan ik dacht.

 

Een tweede verbinding had ik dan voor een normale mobiele telefoon abonnement abonnement gebruikt.

 

De nog niet zo oude, oude abonnementen van T-Mobile waren behoorlijk interessant, via T-Mobile 1000/1000 voor € 25,- per maand als je ook een mobiele T-Mobile abonnement had i.v.m. met de combinatie korting. Zou de verbinding via KPNnetwerk lopen, dan zou dezelfde aanbiedingen een 100/100 abonnement zijn geweest. Helaas heeft T-Mobile de oude glasvezel abonnementen niet meer beschikbaar voor nieuwe abonnees, of een stuk duurder.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, jeevanhoof zei:

In België is er een provider, Telenet het zusje van Ziggo, die al een tijdje internet + tv aanbied via 4G (5G).

Onder de naam Tadaam bieden zij twee formulas aan, met TV en onbeperkte e data.

 

Je krijgt een soort router toegestuurd die zijn signaal oppikt via 4G en dit verdeeld in huis.

 

Dus als telenet diet aanbied, zal Ziggo ook wel volgen.

 

mvg

 

Nederland is vlak en over het algemeen dichtbevolkt, ik weet niet wat jouw situatie is, maar ik kan mij voorstellen dat in België met veel apart staande dorpjes en in dunbevolkte gebieden in de heuvels en bergen een andere situatie is dan in bijvoorbeeld een stad in België.

 

Het graven van kabels kost veel geld, op palen kost minder geld, echter is dat ook gevoeliger als er door bijvoorbeeld een storm een kabelbreuk kan ontstaan.

 

Als providers het in Nederland toch gaan aanbieden, vraag ik mij af tegen welke prijs dat zal zijn. Frequenties zijn kostbaar, kunnen druk zijn, maar er hoeven geen kabels gegraven te worden, die liggen er wel en worden/zijn door glasvezelkabels vervangen. 

 

Volgens mij zijn de hoge 5G banden in Nederland nog een probleem, iets met een enorme schotel in het noorden van Nederland die ik meen voor militaire doeleinden gebruikt wordt.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Miauw zei:

Ik heb rond geshopt, probleem was dat KPNnetwerk glasvezel zou gaan aanleggen, het al deels in de straat lag, maar nog niet binnen.

 

Als ze in de buurt zitten, kan blijkbaar ineens alleen voor het duurdere glasvezel abonnement gekozen worden, al gaat het eerst over VDSL.

 

Die € 35,- voor een jaar bij een 1 jarig contract met een cashback kon ik om een vage reden dat ik een glasvezel aansluiting had die er nog niet zat, niet aan gaan. 

 

De mogelijkheid is opgelost door € 52,50 per maand voor een jaar af te sluiten waar ik "gratis" een smartTV van 32inch bij kreeg, deze is direct verkocht zodat ik min of meer in de buurt van de € 35,- per maand kom.

 

Ik kan sinds glasvezel wel door de muur geboord is gratis op glasvezel overgezet worden, zelfs de monteur kost niets.

 

Ik voel mij door de situatie door KPN die volledig aandeelhouder van KPNnetwerk is behoorlijk in de maling genomen, want het lag nog niet eens binnen toen ik op VDSL aangesloten werd. Waarom heb je niet iets langer gewacht met overstappen of kon dat niet ?

 

Nu komt er al met ruim een halfjaar een verhoging aan, dat vindt ik wel heel erg snel sinds ik kort voor kerst aangesloten ben.

 

Wat overigens ook raar is dat toen ik nog een abonnement bij Canal Digitaal had meer dan een halfjaar voor kerst benaderd ben door Online op glasvezel aangesloten kon worden, die lag hier helemaal niet, niet eens in de straat op 4 nieuwbouwcomplexen na waar nooit een VDSL mogelijk is geweest.

 

Wazig verhaal,  dus je kreeg glasvezel van KPN netwerk maar het was nog niet aangesloten, dat is logisch want dat komen ze later pas doen.  Je schrijft als ze in de buurt zitten kan alleen voor het duurste glasvezel abo worden gekozen maar dat is niet waar,  en VDSL heeft er ook niks mee te maken, daar stap je immers vanaf toch.

 

Je kunt pas gebruik maken van een aanbieding als de site van KPN of een ander provider aangeeft dat er glasvezel beschikbaar is op jou adres.   Maar zoals ik het nu begrijp heb je dus nu een VDSL abo van KPN.  Ja dan zou ik het zeker laten omzetten naar glas en wellicht ff bellen met KPN en de situatie uitleggen, misschien kun je er nog wat korting uitslepen verder. 

 

Maar waarom voel jij je eigen in de maling genomen dan? Als de glaslijn nog niet de status gereed heeft op jou adres kunnen ze die ook niet aansluiten, daarom ben jij op VDSL beland wat werkt via de telefoon lijn.

 

Die verhoging heb je ben ik bang bij elke provider op dit moment.  Het voordeel de voor 1 jaar aanbieding was dat zowel de 100 mbit als de 1 Gbit allebei 35 euro per maand zou kosten, dan kies je natuurlijk voor de snelste, en juist dat snelste abo krijgt nu geen prijsaanpassing.

 

En Canal Digitaal met Online doet gewoon alles om jou als klant te behouden,  misschien wisten ze dat er glasvezel aan kwam maar waarschijnlijk wilde ze jou ook eerst via VDSL aansluiten. 

 

Wat T-Mobile betreft, is alleen leuk voor instap. Als je een totaal pakket samenstelt kom je vaker duurder uit dan KPN of Ziggo en dan krijg je mindere kwaliteit dus dat schiet niet op.  Overigens bieden ze inmiddels 1 Gbit aan via KPN netwerk voor 45 euro. Die gebieden waar ze eerst voor 25 euro leverde is maar op een beperkt aantal plekken.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heeft @Miauw wel een puntje. De KPN is een hele slechte partner waar het gaat om afspraken naar de consument. Tactiek is van alles beloven om je maar binnen te halen.Éenmaal in hun klauwen wordt van alles ontkend en mag je dokken want het eerste jaar zit je klem!

 

Persoonlijke ervaring:

Na 5 pilots uiteindelijk toch glasvezel in onze wijk. Post van KPNnetwerk om toestemming te vragen de woning te betreden gekregen. Toestemming is nodig om het FTU kastje in de meterkast te kunnen plaatsen. Toestemming gegeven én bevestiging gekregen. Vorige zomer een Roemeense werkploeg met1 Nederlandse uitvoerder. Fiber tot aan het tuinhek gelegd. Na 2 maanden geen verandering (en de werklui allang vertrokken). KPNnetwerk gebeld. “We leggen eerst de Infrastructuur en sluiten op een later tijdstip de kabel aan”. Maanden later (een milde winter ertussen) nog niets. Weer eens gebeld. “We leggen alleen in huis aan als er daadwerkelijk glas wordt afgenomen.”

En jullie bevestiging dan? “Oh, heeft u die nog?”. Wat dacht je zelf? Om een lang verhaal kort te maken: ik ben de enige in de straat die de FTU afgelast, getest in huis heeft.

 

Een week daarna gespammed door de KPN met allerhande aanbiedingen om glasvezel te nemen.. Wat dachten julie zelf…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen glasvezel hier werd aangelegd (2014) kon je gewoon kiezen, maar gezien ik een DSL abo bij XS4ALL had was het vrij logisch dat ik dit ging omzetten naar glasvezel. Maar dit kwam na de aanleg en zeker niet ervoor.  Er waren toen al problemen met de uitvoering (allemaal oost europeanen) want ze hebben het riool destijds doorboord hier en daar heb ik een schade vergoeding voor gekregen van Reggefiber.

 

Hier in de buitengebieden zijn ze de laatste jaren ook bezig om glasvezel te leggen maar dan op basis van GPON maar de gemeente heeft dat verder gesubsidieerd.  Juist toen glasvezel buitenaf (nu delta) peilde, toen moest men eerst intekenen en zelfs aansluitkosten betalen, Toen kwam KPN netwerk ism digitale stad, en ineens waren de aansluit kosten verdwenen, je begrijpt dat glasvezel buitenaf naar de centen kon fluiten en zijn afgedropen na veel stennis te hebben gemaakt.  Het gaat allemaal niet heel snel met de aanleg maar als men aangesloten is werkt het prima heb ik van div mensen uit de regio begrepen. 

 

Ik hoor veel meer ellende over t-mobile die op bepaalde plaatsen glas legt in NL, komen ze aan de deur en vertellen dat ze de ziggo kabel/aansluiting overnemen en mensen meer moeten gaan betalen om ze zo over te halem om te laten intekenen op t-mobile, slaat helemaal nergens op.

 

Maar bij elke provider waar je een abonnement neemt zit je er toch een jaar aan vast.  Dus dat klem zitten zal wel mee vallen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Codx zei:

 

Wazig verhaal,  dus je kreeg glasvezel van KPN netwerk maar het was nog niet aangesloten, dat is logisch want dat komen ze later pas doen.  Je schrijft als ze in de buurt zitten kan alleen voor het duurste glasvezel abo worden gekozen maar dat is niet waar,  en VDSL heeft er ook niks mee te maken, daar stap je immers vanaf toch.

 

Je kunt pas gebruik maken van een aanbieding als de site van KPN of een ander provider aangeeft dat er glasvezel beschikbaar is op jou adres.   Maar zoals ik het nu begrijp heb je dus nu een VDSL abo van KPN.  Ja dan zou ik het zeker laten omzetten naar glas en wellicht ff bellen met KPN en de situatie uitleggen, misschien kun je er nog wat korting uitslepen verder. 

 

Maar waarom voel jij je eigen in de maling genomen dan? Als de glaslijn nog niet de status gereed heeft op jou adres kunnen ze die ook niet aansluiten, daarom ben jij op VDSL beland wat werkt via de telefoon lijn.

 

Die verhoging heb je ben ik bang bij elke provider op dit moment.  Het voordeel de voor 1 jaar aanbieding was dat zowel de 100 mbit als de 1 Gbit allebei 35 euro per maand zou kosten, dan kies je natuurlijk voor de snelste, en juist dat snelste abo krijgt nu geen prijsaanpassing.

 

En Canal Digitaal met Online doet gewoon alles om jou als klant te behouden,  misschien wisten ze dat er glasvezel aan kwam maar waarschijnlijk wilde ze jou ook eerst via VDSL aansluiten. 

 

Wat T-Mobile betreft, is alleen leuk voor instap. Als je een totaal pakket samenstelt kom je vaker duurder uit dan KPN of Ziggo en dan krijg je mindere kwaliteit dus dat schiet niet op.  Overigens bieden ze inmiddels 1 Gbit aan via KPN netwerk voor 45 euro. Die gebieden waar ze eerst voor 25 euro leverde is maar op een beperkt aantal plekken.  

 

Je haalt mijn verhaal door elkaar, ik probeer het nu even eenvoudig uit te leggen. 

 

Ik wilde de aanbieding van € 35,- per maand met TV voor een jaar lang.

 

KPN zegt dat er glasvezel ligt die er wel gaat komen, maar er dus niet ligt, echter mag ik niet van de € 35,- actief per maand met TV gebruik maken.

 

Het heeft zich een aantal maal herhaald, maar bij KPN begrepen ze niet dat als er nog geen glasvezel voor het huis ligt, dat het ook niet binnen kan zitten.

 

Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding met een 32inch TV die direct verkocht is, zo kwam ik verrekend dicht in de buurt van de aanbieding die ik wilde.

 

Mijn normale kosten zijn € 52,50 per maand voor een jaarcontract met TV, echter gebaseerd op glasvezel die nog niet eens voor mijn huis lag.

 

Dat is de reden dat ik mij door KPN mij in de maling genomen voel, want ik heb een VDSL verbinding gekregen. Inmiddels is glasvezel in de huiskamer over het behang naar het kastje wat geplaatst is aangelegd, ik zou automatisch een paar maanden later overgezet worden, daar mag ik zelf achteraan, maar ik ben er al klaar mee. KPNnetwerk is 100% van KPN, maar ze bereiken is een uitdaging, het is mij na diverse malen slechts 1 maal na ruim een halfuur gelukt, maar voor het beantwoorden van mijn vraag werd ik in de wacht gezet en werd de verbinding verbroken. Het was al een wonder dat ik iemand van KPNnetwerk aan de lijn gekregen heb, normaal werd de verbinding na ongeveer 30 minuten verbroken zonder maar iemand gesproken te hebben. 

 

Dat KPN zichzelf tegen spreekt, geen idee heeft wat de oost Europeanen aan het aanklooien zijn, maar doen waar ze zin in hebben, dat heeft bij mij een zeer slecht gevoel achter gelaten, is het niveau inmiddels zo zwaar gezakt?

 

Ik heb pas nog KPN gebeld om alvast op te zeggen, die kwamen met een nieuw aanbod voor een halfjaar korting bij een jaarcontract terwijl die van mij in december af gaat lopen.

 

In december heb je Singlesday en Blackfriday, dus ben niet op het slechte aanbod van KPN ingegaan, want goed was deze niet. 

 

Er werd nog gevraagd of ik een mobiel abonnement van KPN had, de eerste aanbod was zeer slecht, later kwamen ze met een goed aanbod, echter was is toen al voor 2 jaar voorzien, zelfs Symyo deed een goed bod i.c.m. het vaste KPN abonnement. Sorry, maar doe dat meteen goed, want anders pak ik een andere losstaand goede aanbieding.

 

Ik ben flink klaar met KPN, of ze moeten met een wel heel goed aanbod gaan komen, binnenkort zeg ik mijn abonnement per einde contract op, in december zijn er prima aanbiedingen en dat weet KPN ook.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal jou verhaal niet door elkaar, je legt het slecht uit en dat doe je nu nog steeds! Want een aantal zaken die jij schrijft zijn onwaarschijnlijk.  

 

Waarom zou KPN zelf niet weten dat er geen glasvezel ligt ? Het komt wel voor dat mensen al wel een afgemonteerde glasvezel in huis hebben maar die nog niet gereed is gemeld door KPN netwerk, dus dan hebben ze nog niet de mogelijkheid om op de KPN site te bestellen. Jij zegt nu dat het andersom zou zijn, je kon wel een glasvezel abo bestellen maar er lag nog geen glas.   

 

Mijn vermoeden is dat jij al een abo bij KPN/Telfort had en daarom niet gebruik mocht maken van de 35 euro aanbieding. Dat heeft op zich niks met de glasvezel te maken.  Bovendien je hebt wel een andere aanbieding gekregen dus uiteindelijk is dat goed gekomen. 

 

Je hebt een VDSL verbinding gekregen omdat er op dat moment nog geen glas lag, maar dat weet je toch zelf ook op dat moment dus wat is nou het probleem?

 

En dat je overgezet wordt op glasvezel zal nog steeds op de planning staan maar je geeft eerder aan dat je kosteloos kan overstappen, de monteur is zelfs gratis en nu zeg dat je dat het allemaal zo moeilijk gaat en je uren aan de telefoon moet hangen. (?)  Telefonische helpdesken zijn bij elke provider overigens matig kan ik je mededelen dus als dat een argument moet zijn maakt het weinig uit. 

 

Wat ik er vooral uit haal is dat je gepikeerd bent omdat je op dat moment niet je zin kon krijgen...   Stap vooral over op een provider waar jij je goed bij voelt, maar ik denk dat KPN een prima provider is, veel beter ga je het echt niet krijgen, goedkoper wel.!

 

En wie is hier nu tegenstrijdig? je schrijft "Ik heb pas nog KPN gebeld om alvast op te zeggen"  en een alinea later "binnenkort zeg ik mijn abonnement per einde contract op"  Wat is het nou?

 

Trouwens het is dom om vooraf al op te zeggen, dat kun je beter niet doen en als jij bij een nieuwe provider besteld hun de overstap laten regelen, want anders zit jij straks een tijd zonder internet aansluiting. En dan kun je weer de schuld op een ander afschuiven maar uiteindelijk is dat je eigen fout. 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Codx zei:

Waarom zou KPN zelf niet weten dat er geen glasvezel ligt ? Het komt wel voor dat mensen al wel een afgemonteerde glasvezel in huis hebben maar die nog niet gereed is gemeld door KPN netwerk, dus dan hebben ze nog niet de mogelijkheid om op de KPN site te bestellen. Jij zegt nu dat het andersom zou zijn, je kon wel een glasvezel abo bestellen maar er lag nog geen glas

Daar kan ik uit eigen ervaring over meepraten! Bij mij is in november 2021 na héél veel contact de glasvezel in de meterkast afgelast. Er werd een witte TK01 geplaatst door een monteur van Cambrium. Hij mat de verbinding door (demping .216 dB) en registreerde de aansluiting. 2 dagen later dezelfde (toevallig) monteur met en Genexis patchcover. Gewoon erop geklikt en geautoriseerd. Binnen 2 minuten 2 groene LED’s. LAN kabel erin (had alles al voorbereid). FritzBox herstart en daarna succesvol online,,

 

Een paar weken later een brief van KPNnetwerk. Het graafwerk was klaar of ik maar een afspraak wilde maken voor de montage in huis.. Een paar dagen daarna weer dezelfde brief… Heb ze gebeld en gemeld dat alles al werkt en er dus niet afgemonteerd hoefde te worden… Als ik nu de KPN testpagine bezoek (voor de fun) dan kan ik nog steeds geen glas aanvragen! Ze zitten daar gigantisch te klooien met hun databases. Het lijkt haast wel of de infrastructuur die door ‘derden’ wordt aangelegd wel in de database terecht komt, maar dat het front-office een andere incomplete database heeft…

 

Maar goed, dit maak ik zakelijk steeds mee met die moloch vandaar dat ik daar nooit bij wil zitten…Beetje als Canal Digitaal… Techniek is best op orde, maar zodra je van de administratie afhankelijk wordt wordt het een balzaal vol met kastjes en muurtjes à la Zwijnstein…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...