Ga naar inhoud


wie weet de instellingen van fiber.nl glasvezel, ik wil deze invoeren in een draytek 2865 tot dusver lukt me dat niet


Aanbevolen berichten


  • Moderator

Configuratie bestand bij fiber.nl opvragen en dat in je modem zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan behoort een eigen modem inrichten niet tot de mogelijkheden bij deze firma.

Of de Draytec is niet compatibel met deze provider.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De ppoe instellingen zijn doorgaans een gebruikers naam en een password.

Die zullen verschillen voor elke abonnee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

wat raar dat ze die gegevens niet verstrekken. Ik kan me wel voorstellen dat de helpdesk niet alle routers kent en weet hoe die te configureren zijn, maar het lijkt mij dat ze je wel moeten kunnen vertellen welke vlans ze gebruiken en hoe je je pppoe op zet.

 

Ik zou het nogmaals aan Fiber vragen, of in de meegeleverde router kijken hoe die geconfigureerd is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je van je huidige modem geen backup maken van de instellingen, en die dan openen in een text editor oid? 

Als je een Fritz modem gebruikt kan je de gegevens er misschien uithalen, althans die indruk kreeg ik toen ik een thread las op Tweakers.....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn verplicht gegevens te verstrekken want de ACM heeft bepaald dat er eigen modems gebruikt moeten kunnen worden. Dat geldt ook voor Fiber anders kun je een klacht indienen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Klacht indienen lost het probleem niet meteen op. Inderdaad, providers hebben de verplichting om de configuratie gegevens aan te leveren aan gebruikers die hun eigen hardware willen gebruiken.

 

Ik had de netwerk configuratie van mijn huidige provider al voordat ik was overgestapt. Dat was ver voordat het wettelijk verplicht werd om consumenten hun eigen hardware te laten gebruiken. Men hield er wel een voorbehoud bij dat als er problemen waren ik hun router moest aansluiten om te kijken of dan het probleem was opgelost voordat ik ze kon benaderen. Ik heb nog even rond gekeken op de website van Fiber, maar daar is helaas niets te vinden over hoe je een eigen router moet configureren.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...