Ga naar inhoud


Regent het in Nederland?


leor888

Aanbevolen berichten

Test van de livestream van mijn METEK spectrumanalyser. Tijdelijk beschikbaar, want het is een test.

Voor geval er weer een transponder dreigt weg te vallen.

12188H is de transponder van NPO 1 en 3, die waarschijnlijk nog wel uit Hilversum komt.

Er komt wat aan voor de regio Hilversum, maar het lijkt mee te vallen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo, ik heb de livestream gestopt. Geen uitval gezien. Jammer 🤣

Maar wel zeer leerzaam, voor mij dan, hoe dat live streamen werkt.

En zo te zien is het nog even terug te spelen.

 

Nee, het meetinstrument heeft dat livestreamen niet ingebouwd zitten, maar heeft wel een HDMI poort.

Die heb ik aangesloten op een game capture/streaming apparaat, de Live Gamer Portable 2 Plus. Die had ik al een tijdje in gebruik.

De laatste software geladen (altijd doen als je met youtube wil werken) en de wizzard gevolgd.

YouTube account aangemaakt, 1 dag gewacht en het werkte vrijwel meteen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Gelders said:

Op dit moment met regelmaat uitval van veronica, tis hier goed weer en ontvangststerkte 82%

 

Meer mensen deze ervaring?

Alleen Veronica, of ook andere zenders op deze transponder?

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 26-6-2022 om 13:42, Mrbeam zei:

Encoding werd niet door KPN gedaan, dus dat moet je los zien van uplinken door KPN.

 

Je denkt dat de uplink op 14 GHz zit, maar ik weet dat het niet zo is. De demping op 17/18 GHz is een stuk groter dan 14 GHz.

Grotere schotels lost dit niet op, je hebt alleen minder vermogen uit eindtrappen nodig.

 

De reden van Hilversum > Usingen is mij bekend, maar ga ik hier niet delen.

Met een grotere schotel heb je waarschijnlijk wel enkele dB's meer headroom aan opregelbaar vermogen maar dat redt je alleen in grensgevallen.

 

Is die verhuizing al voltooid en zo ja alle transponders welke voorheen uit Hilversum kwamen? Het lijkt erop dat de modulatie kwaliteit MER een dB achteruit is gegaan (de ontvanger noemt dit overigens S/N).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...