Ga naar inhoud


Regent het in Nederland?


leor888

Aanbevolen berichten

Afgelopen uren had ik een aantal keren dat zowel de radio als de TV kanalen wegvielen hier in Zweden, terwijl het hier op midzomeravond voor het eerst in jaren geheel regenvrij en heerlijk warm is (28+)
Ik vroeg me f of er dan in Nederland problemen waren met de upload dat ik toch uitval kreeg? Op radio viel geluid weg en kwam na verloop van tijd weer haperend terug. op NPO1 kwam er een melding met iets van transponder geen ontvangst (of zo, ik had de bril niet op :( )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Slecht weer in Nederland, ook in Frankrijk uitval van sommige Nederlandse zenders.

De uplink wordt teveel gedempt door het slechte weer en het signaal bereikt de satelliet niet meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zag vanavond Filmbox als een van de eerste zenders uitvallen.

In het verleden werden de zenders opgestraald vanaf Hilversum en Luxemburg, maar of dat tegenwoordig ook Parijs (M7) is weet ik niet.

 

Misschien weet @Sprietjemeer?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD heeft kennelijk besloten om de uplinks te spreiden.

Hier viel in ieder geval transponder 11739V uit, dat is de transponder met o.a. NPO 2, SBS 6, Filmbox, ESPN HD/4HD en Mezzo.

De RTLs werkten nog, NPO 1/3 ben ik niet zeker van.

Ik had net een opname gestart van Mezzo, 10 minuten voor aanvang van het programma, nam niets op.

Gelukkig was de verbinding rond half 9 weer in orde en kon ik de opname voltooien.🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, ceesv said:

Ik zag vanavond Filmbox als een van de eerste zenders uitvallen.

In het verleden werden de zenders opgestraald vanaf Hilversum en Luxemburg, maar of dat tegenwoordig ook Parijs (M7) is weet ik niet.

 

Misschien weet @Sprietjemeer?

RTL is nog steeds BCE in Junglinster.

 

M7 is bezig alle uplinks vanaf Hilversum te migreren naar Usingen.

https://mb-satellite.com/

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mrbeam zei:

RTL is nog steeds BCE in Junglinster.

 

M7 is bezig alle uplinks vanaf Hilversum te migreren naar Usingen.

https://mb-satellite.com/

 

Hmm wat gaan ze daar mee opschieten? Misschien zijn de schotels wat groter  en is het allemaal wat professioneler maar de verbinding tussen Hilversum en Usingen kost ook geld. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grotere schotel geeft geen garantie op ontvangst. Natuurlijk ontvang je meer signaal, maar met een zware regenbui zal/kan deze ook uitvallen.

En als de uplink gestoort wordt, maakt het helemaal niets meer uit.

 

aangepast door Frans B
toevoeging comment

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het noodweer was dus niet in Luxemburg, ook niet in Hilversum, maar in Usingen. https://www.buienradar.nl/nederland/neerslag/buienradar-terugkijken/archief/202206242000

 

Het juiste antwoord komt dus van.....   @Mrbeam en die mag door naar de volgende ronde.🤣

De andere deelnemers: better luck next time.

 

Thank you compatitors!

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...