Ga naar inhoud


Shell start met bouw grootste duurzame waterstoffabriek van Europa


ceesv

Aanbevolen berichten

@moonchild

als het 7 ct per kilometer is moeten jullie dieselisten niet zo huilen over de brandstofprijzen Ja?

En dus al dat woon werk verkeer met meer dan 10 kilometer wordt met 19 - 7 ct = 12 ct gesubsidieerd! (in België nog veel meer zelfs)

 

laat de pijp maar branden

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
1 uur geleden, Tonskidutch zei:

als het 7 ct per kilometer is moeten jullie dieselisten niet zo huilen over de brandstofprijzen Ja?

Even rekenen,

 

Mijn diesel verbruikt gemiddeld 5,5 liter/100 km. ( 1 op 18,1)

Dit is het gemiddelde over 150.000 gereden kilometers.

 

5,5 liter kost bij een prijs van € 2,00  11 Euro.

Dat resulteert in een brandstofprijs van 11 Eurocent per km.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2022 om 10:29, Tonskidutch zei:

12€/kilo dat is voor die mirai 67,2€ voor de volle tank van 5,6 kilo met minimaal 400km actie radius => 0,168€/kilometer

(en maximaal 650km actieradius => 0,10€/kilometer)

 

dan is het qua rijstijl niet eens zo gek

kun je volgende week die iX5 aanschaffen 😉

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voorlopig gaat mijn "5" G31 nog heel lang mee.👍

Op dit moment een nieuwe auto aanschaffen is mij ontraden, alles wat er nu op de markt komt is een tussenoplossing.

Ik verwacht dat men van belastende batterijen uit gaat komen bij opslag in een waterstof tank.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn nieuwe espace diesel V5 zal ook nog wel een hele hoop jaartjes meegaan want die is properder dan een hybride en die batterijen zijn nu een fabeltje

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De moderne diesel staat onterecht in het verdomhoekje als extreme vervuiler gezet.

 

De diesels van de laatste jaren zijn cat. 6D en hebben Ad Blue aan boord voor extra stikstof reducering.

In sommige gebieden is de lucht aan de uitlaat schoner als die de motor via het luchtfilter tot zich neemt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als er geen gaten in de vloer zitten en je het onderhoud nog kan betalen moet je zeker niets wegdoen en iets nieuws kopen.

Er was een maand geleden een terugroep actie, lekkage in de ARG koeler.

Is op service en garantie kosteloos vervangen.

En dat na 150.000 km en 5 jaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, inderdaad, maar die hebben allemaal een vrijstelling.

Het zijn bijvoorbeeld stadsbussen, het wagenpark van de gemeentewerken, de brandweer, etc.etc.

 

De loodgieter komt de stad niet meer in met zijn 7 jaar oude busje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

De moderne diesel staat onterecht in het verdomhoekje als extreme vervuiler gezet.

 

De diesels van de laatste jaren zijn cat. 6D en hebben Ad Blue aan boord voor extra stikstof reducering.

In sommige gebieden is de lucht aan de uitlaat schoner als die de motor via het luchtfilter tot zich neemt.

Er komt een tijd dat ze diesels inzetten om een stad schoner te maken...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Tonskidutch said:

@moonchild

als het 7 ct per kilometer is moeten jullie dieselisten niet zo huilen over de brandstofprijzen Ja?

En dus al dat woon werk verkeer met meer dan 10 kilometer wordt met 19 - 7 ct = 12 ct gesubsidieerd! (in België nog veel meer zelfs)

 

laat de pijp maar branden

 

Ik fiets naar het werk, enkele reis 30 minuten. Stroomkosten minder dan 1 ct per km ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onder de streep is waterstof, rond de 17 cent/km, dus met de huidige prijzen duurder als Diesel.

Maar ik veronderstel dat die prijs bij massaproductie of met overtollig opgewekte elektriciteit nog gaat zakken.

 

Die huidige waterstof prijs is wel de kostprijs, zonder alle toeslagen die de overheid op fossiele brandstoffen slaat.

Daar komt over een tijdje nog de kilometer heffing bij.

Mobiliteit gaat de gewone man/vrouw/x een groot gedeelte van het beschikbare maandbudget kosten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...