Ga naar inhoud


Fransat module CI+1.3 krijgt geen update.


Ga naar oplossing Opgelost door 790MHz,

Aanbevolen berichten

Zeeteefje heeft gelijk. Nog steeds geen beeld. Wel ironisch dit. Veel mensen die ik ken, kijken via IPTV alle zenders van de hele wereld. Ze vinden mij maar een sukkel met mijn geklooi met satelliet en officiële kaarten....

 

En Fransat en ook Tivusat zitten lekker moeilijk te doen met hun coderingen...

 

En dan ook nog bedenken dat je met een beetje VU+ ontvanger gewoon zonder kaarten met multistream de Franse en Italiaanse zenders schijnt te kunnen kijken op 5 West. Lekker logisch en zinvol allemaal....

 

Hoe dan ook, ik zal ORF in zijn eigen CAM gaan doen en Fransat in de 'Oscam'. Heb alleen zelf geen idee hoe dat te configureren, dus ik cross wel naar Mimisiku naar Haarlem als hij dat goed vindt...

6 uren geleden, bellejt zei:

op alle franse sites geven ze oscam zelfde config als PC6 .WEL de FRANSAT kaart en NIET de TNT kaart.

 

De config PC6 fransat heb ik hier staan van een vroegere kaart maar gebruik die niet meer omdat ik nog weinig frans kijk en meestal engels FTA

Dit is voor mij wat te technisch en PC6 kaarten schijnen inmiddels bijna allemaal verlopen te zijn....

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat vindt @Mimisiku wel goed, maar daar heb je geen *ee* aan want die heeft geen schotel op 5° W.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder toegang op 5°W ontvang je geen EMM’s voor Fransat en zal de kaart niet ‘aanspringen’. Daarvoor moet je de kanalen eerst kunnen ontvangen. Ik struin regelmatig de forums af om die T64 te vervangen voor een T85. Wel een paar keer gevonden, maar ik heb geen auto….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil wel een T85 of Cahors Big Bisat voor je regelen hoor, als daarna bij mij dan alles werkt naar behoren heb ik dat er wel voor over.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-1-2023 om 10:54, Tonskidutch zei:

er is dus geen ca-certificaat op het VTI image voor die CI+ (volgens die Franstalige info)

hij is dus beslist al ge"update" naar 1.4 en dan werkt geen enkel enigma2 image er meer mee.


Zojuist maar eens een boxje erbij gepakt en nadat ik mijn zelden gebruikte draaibare set eerst even toegankelijk moest maken naar 5 West gedraaid. In eerste instantie zonder de CI+ helper geïnstalleerd te hebben. Uiteraard eerst de standaard meldingen m.b.t. CI+ gebruik. Vervolgens, na installatie van de CI+ helper, gelijk een melding dat ik even geduld moest hebben en kreeg vervolgens beeld. Vervolgens gaan zappen en was het ‘feest’ over. Blijkbaar is de kaart / de module nu ge-update en kan deze bij het grof vuil. Jammer maar helaas dus. Nu had ik deze puur voor experimenteel gebruik maar het geëxperimenteer is rap passé. De kaart is overigens nog wel tot ergens in 2026 geldig. Nu dus wachten op een geactualiseerd certificaat. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En na het herstellen van de module, geen idee wat dit doet, en daarna een herstart van de box krijg ik eerst een melding inzake het autoriseren en dat ik geduld moet hebben, en vervolgens na een seconde of 15 beeld op de betreffende zender. Totdat ik ga zappen, en dan is het feest weer voorbij.

 

fransat activatie na herstart.png

 

fransat beeld tot zap.png

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niets mee gedaan. Dat hoefde immers eerder ook niet. Nadat ik op de Franse zenders wat getest had en weer terug ging naar de oorspronkelijke (eerste) zender die beeld gaf, had ik ook daar geen beeld meer maar een melding dat de module niet conform de eisen zou zijn. Althans iets van die strekking.

Ik ben nu weer even aan het stoeien met Blindscan op een Octagon sf8008. De PULSe4K staat weer even incl. module op het schap. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Inmiddels staat de Wavefield op de paal. Met grote dank aan @recol. Ik mocht zelfs een PC7 kaart ontvangen van @Italieman. Het was een beste klus om alle nieuwe paketten te maken (4 nieuwe satellietposities). Maar goed: inmiddels bouquetten gemaakt voor Fransat, RAI, Allente en de ‘speel’ satelliet 4.8°E. 
Een OScam configuratie voor Fransat gemaakt, PC7 kaart in mijn laatste vrije sleuf. Geschakeld naar TF1 en vrijwel direct beeld..

 

  • Like 3

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je niet 4.8 oost in plaats van 4.8 west? 🙂

 

Zie ook je handtekening...

 

En je mag Fransat inmiddels ook toevoegen aan je handtekening.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit! Heb ik het weer gedaan? Gauw veranderd 😁. 4.8W is volgens mij de Amos…. Die boeit me niet echt….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Fransat CI+ module (Neotion) vandaag ontvangen. In de VU+Ultimo4K inderdaad de melding dat deze module wordt geweigerd (Merde!)

 

TechniStar S5 uit de doos gehaald. Kanaalscan op 5°W en de Fransat kanalen opgeslagen. Module erin en direct beeld op TF1. Binnen 5 minuten de melding dat er een update beschikbaar is! ‘Mise á jour d’Application necessaire’ 

Die moet uiteraard eerst uitgevoerd worden.  Binnen 5 minuten was de update klaar en herstartte de module. 
 

- Module werkt nog steeds niet in een Enigma2 ontvanger

- Module blijft CI+ 1.3 maar met 1.4 achtige opties. Kanaalsortering via 4 methodes

- Fransat kaart wordt niet gepaired!

- Bij opnames MOET de pincode worden opgegeven (default 2468)

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0562.png

IMG_0563.png

IMG_0564.png

IMG_0565.png

IMG_0566.png

IMG_0567.png

IMG_0568.png

IMG_0569.png

IMG_0570.png

IMG_0571.png

aangepast door Mimisiku
Foto's aangepast (te groot)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...