Ga naar inhoud


Fransat module CI+1.3 krijgt geen update.


Ga naar oplossing Opgelost door 790MHz,

Aanbevolen berichten


Op 21-7-2022 om 11:21, Tonskidutch zei:

als je de module upgrade naar 1.4 dan gaat ie niet meer werken in VTI of andere

Ja ik heb al even terug gelezen wat we allemaal al hebben geadviseerd

 

er is dus geen ca-certificaat op het VTI image voor die CI+ (volgens die Franstalige info)

hij is dus beslist al ge"update" naar 1.4 en dan werkt geen enkel enigma2 image er meer mee.

 

 

Do It Markey P & Teri P. Dub

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI+ helper installeren lost m.i. deze laatste melding op. 
 

Hieraan toegevoegd. Mijn reactie was opgemaakt voordat @Tonskidutch had gereageerd. Ik zal één van mijn modules vanmiddag nog eens controleren.

aangepast door John van Dreumel
  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geloof ik best, maar eerder had ik met OpenPLi en mijn module een identieke melding die na plaatsing van de CI+ helper verdwenen was en de kaart liet werken. Ik moet nog wel even exact checken welke kaart ik heb.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu even een andere Neotion module in gedaan. Krijg nu geen foutmelding. Ook nog geen beeld.

 

Dus die andere module is nu CI+ 1.4 geworden?

Als ik daarvoor een nieuwe Neotion koop, heeft die dan 1.3 software erop of 1.4?

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

En gaat die update naar 1.4 automatisch of heb ik dat per ongeluk gedaan omdat ik met alle settings zat te spelen en van alles uitprobeerde?

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet het maar.

Op Franstalige fora zijn exact deze problemen te lezen van  Fransat CI modules in combinatie met een VU+.  Oplossing: gebruik de interne lezer met Oscam.

 

Die CI-plus helper van Vu+ gebruikt feitelijk illegaal verworven sleutels die na een update kennelijk ongeldig zijn verklaard. Doe een update, en de module werkt niet meer. Doe geen update en de module werkt niet meer met de Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op alle franse sites geven ze oscam zelfde config als PC6 .WEL de FRANSAT kaart en NIET de TNT kaart.

 

De config PC6 fransat heb ik hier staan van een vroegere kaart maar gebruik die niet meer omdat ik nog weinig frans kijk en meestal engels FTA

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...